(Kurzy.cz)
Za dovolenou utratí Češi v průměru 11 tisíc
Letní dovolenou stráví Češi nejčastěji v tuzemsku. V průzkumu, který pro banku Cetelem realizoval Stem/Mark, to uvedlo 48 procent lidí. Třetina z nich pojede na dovolenou i do zahraničí. Jen zahraniční dovolenou plánuje dalších 16 procent Čechů, z čehož vyplývá, že mimo Česko vycestuje 32 procent lidí. Konkrétní představy o dovolené zatím nemá 22 procent Čechů, dalších 15 procent dovolenou mít nebude, nebo ji stráví doma.
Při výběru dovolené je nejdůležitější cena (93 procent) následovaná destinací (85 procent) a délkou pobytu (84 procent). Zahraniční dovolenou si Češi vybírají kromě ceny zejména podle destinace a počtu dní, při výběru tuzemské berou v potaz více program a stravu.
V průměru chtějí Češi do dovolené letos investovat zhruba 11 tisíc korun na osobu a 3700 korun utratit v místě pobytu. Za zahraniční pobyt přitom vydají v průměru zhruba o 10 tisíc korun více než za tuzemský. Zčásti je to však dáno tím, že tuzemskou dovolenou lidé plánují na méně dní než zahraniční. Do 10 dnů stráví v Česku na dovolené 86 procent lidí, zatímco v zahraničí plánuje být maximálně 10 dní 64 procent.
Ubytování přes AirBnB i v kempu
Nejčastěji chtějí Češi strávit tuzemskou dovolenou na pronajaté chatě, chalupě či apartmánu (33 procent), v penzionu (28 procent) či v kempu (27 procent). Domácí kempy přitom Češi využívají více než zahraniční. Na vlastní chalupu pojede 16 procent, 13 procent stráví volno u příbuzných a rovněž 13 procent se ubytuje v hotelu. V případě zahraniční dovolené volí Češi tříhvězdičkové a čtyřhvězdičkové hotely, penziony, případně pronajaté apartmány, nebo kempy (vždy 20 procent). Ubytování přes AirBnB plánuje již nyní 8 procent Čechů.
O Turecko není letos zájem. Češi pojedou raději na Slovensko
V případě zahraniční dovolené budou Češi opět směřovat nejčastěji do Chorvatska (23 procent). Zájem o něj se však meziročně snížil (loni 27 procent). Populární je letos Slovensko (17 procent, loni 10 procent), které spolu se Španělskem (14 procent, loni 7 procent) patří mezi meziročně více vyhledávané destinace. Výrazně méně lidí se letos chystá do Turecka, o které je zájem téměř nulový (loni 4,2 procenta, letos 0,6 procenta). Poměrně populární je mezi lidmi stále Itálie (15 procent), Řecko (12 procent) a Rakousko (10 procent).
Mgr. Barbora Minksová
tisková mluvčí Cetelem
Poslední zprávy z rubriky Počasí zpravodajství:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři