Tři nová ocenění ETA a. s. od nezávislých institucí
Tři nová ocenění ETA a. s. od nezávislých institucí
ETA je podle agentury Sofres Factum druhou nejznámější českou značkou
Tisková zpráva č. 05/1999
Největší český výrobce elektrických spotřebičů, ETA a. s., si zlepšil téměř o 6 % svoji pozici a druhé místo v žebříčku nejznámějších českých značek, který vyhlásila firma Sofres Factum. Počátkem března tr. získala ETA opět ocenění za informační otevřenost Signum Temporis. V průzkumu agentury AISA obhájila ETA první místo spontánně nejlépe hodnocené značky m
alých elektrospotřebičů.ETA - druhá nejznámější česká značka v letech 1997 a 1998
Firma Sofres-Factum provedla koncem minulého roku omnibusové šetření, které mapovalo postoje českých spotřebitelů ke značkovému zboží. Výsledky zveřejnila v 1. kvartále 1999. Jedním z výstupů tohoto šetření je žebříček nejznámějších českých značek. ETA a. s. se umístila, podobně jako v předchozím roce, na druhém místě za značkou Škoda. Proti minulému roku však zaznamenala největší nárůst hlasů + 5,9 %, zatímco Škoda ztratila 11,2 % a Pilsner Urquel - 7,1 %.
Značka 1997 1998 Rozdíl
1. Škoda 60,0 48,8 - 11,2
2. ETA 26,1 32,0 + 5,9
3. Pilsner Urquel 24,8 17,7 - 7,1
V šetření byly hodnoceny také nejznámější zahraniční značky. Na prvním místě se umístila Sony, kt
erá získala 29,4 %, na dalších místech Philips a Adidas. ETA a. s. získala další ocenění za informační otevřenost - diplom Signum Temporis ´985. března 1999 předal na plese Burzy cenných papírů Praha ministr financí Mgr. Ivo Svoboda ceny za informační otevřenost - Signum Temporis´98. Tyto ceny jsou udělovány společnostem, které nejkvalitněji informují veřejnost a akcionáře o svých hospodářských výsledcích a obchodních aktivitách. V minulém roce získala ETA první cenu v novinářské kategorii. Letos tuto cenu neobhájila, ale získala poděkování a diplom za nadstandardní plnění informačních povinností. V kategorii hlavního a vedlejšího trhu BCPP však postoupila z 20. na 11. - 12. místo. V hodnocení informační otevřenosti za poslední 4 roky (1995 - 1998) se umístila celkově na 18. místě a v odvětví elektrotechniky a elektroniky na místě prvním. Na prvním místě v kategorii hlavního a vedlejšího trhu se umístila a. s. České radiokomunikace, v kategorií volného trhu a. s. Tabák a v novinářské kategorii STP Telecom.
ETA - spontánně nejlépe hodnocená značka malých elektrospotřebičů
V lednu 1999 provedla agentura AISA reprezentativní omnibusové šetření spontánně nejlépe hodnocené značky malých kuchyňských elektrospotřebičů (kuchyňské roboty, mixéry, šlehače, rychlovarné konvice, fritézy, toustovače apod.). Na prvním místě se umístila, tak jako v minulých letech, česká značka ETA s výrazným náskokem před zahraničními značkami Moulinex a Philips.
Značka 1997 1998 1999
1. ETA 46 % 49 % 47 %
2. Moulinex 11 % 8 % 19 %
3. Philips 7 % 6 % 5 %
Na dalších místech byly značky se 3 a méně procenty Braun, Tefal, Whirlpool a další
V Hlinsku dne 7.4.1999
Ing. Zdeněk Vohradník
tiskový mluvčí a. s. ETA
Poslední zprávy z rubriky Praha:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři