Goldman Sachs luxusnímu sektoru věří, Číně navzdory
Zpomalení růstu poptávky po luxusním zboží v Číně, která byla pro mnoho luxusních značek v posledních několika letech hlavním zdrojem tržeb, sice i nadále luxusním firmám přidělává vrásky na čele, jejich akcie nicméně dnes podpořil optimističtější výhled pro luxusní sektor vydaný Goldman Sachs. Analytici americké investiční banky zlepšili investiční doporučení pro dva velikány luxusního průmyslu LVMH a Kering.
Největší světový luxusní holding LVMH, jehož vlajkovou lodí je značka Louis Vuitton, se dočkal vylepšení doporučení z „neutral“ na „koupit“. Keringu, do jehož portfolia značek se mimo jiné řadí i Gucci nebo Saint Laurent, Goldman Sachs zlepšila hodnocení z „prodat“ na „neutral“. Jedním z klíčových důvodů pro tento postoj je předpoklad, že trh podceňuje schopnost luxusního sektoru generovat peněžní prostředky. I samotná vylepšení doporučení, jako jsou tato, nabízejí jakýsi záblesk naděje sektoru sužovanému hlavně obavami o propad tržeb v Hongkongu, který býval doslova baštou luxusních nákupů Číňanů z pevniny. Právě hongkongská nákupní centra dříve působila na čínské pevninské zákazníky chtivé luxusu jako magnet, situace se však vlivem několika faktorů změnila. Jednak i na tržby v Hongkongu dolehl tvrdý zásah čínské vlády proti korupci a s ní spojenými velice extravagantními výdaji vládních úředníků. Dále pak odlivem čínských turistů v návaznosti na prodemokratické protesty v roce 2014 nebo i samotné obavy o zdraví čínského hospodářství. V loňském roce tak spousta luxusních značek rušila v Hongkongu některé své butiky nebo znovu vyjednávala o přemrštěných nájmech, které již neodpovídaly poptávce zákazníků.
Jisté ovšem je, že ačkoliv luxusní prodeje v Číně i letos pravděpodobně porostou, tempo růstu opět zpomalí. Konkrétně podle Goldman Sachs výdaje Číňanů na luxus v letošním roce stoupnou o 6 procent. V loňském roce však tyto výdaje rostly 10procentním tempem. Jakkoliv luxusní prodeje v Číně bezesporu rostou čím dál tím pomaleji, budou to i tak právě zákazníci z druhé největší ekonomiky světa, obzvláště pak její střední třídy, kteří letos z více než 50 procent potáhnou celkový růst luxusního sektoru. Právě čínská střední třída by mohla být pro luxusní společnosti významnou růstovou příležitostí. Má totiž silnou touhu nakupovat luxusní značky, které vyjadřují jakýsi společenský status. A i když její kupní síla zdaleka nedosahuje možností ultra bohatých Číňanů, společnosti se mohou zaměřit na prodej takzvaného dostupného luxusu právě této kategorii zákazníků, jejichž roční disponibilní příjem se pohybuje v rozmezí 30000 až 65000 dolarů. Je to právě 70 milionů čínských spotřebitelů z řad střední třídy, jejichž výdaje na luxusní zboží do roku 2025 poroste podle banky nejrychleji a to tempem 9 procent ročně.
Akcie LVMH (modře), Kering (žlutě) a Burberry (zeleně) za posledních 12 měsíců.
Zdroj: FT, BBG
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?