Patria (Patria Finance)
Makroekonomika  |  23.10.2015 09:54:00

Kering: Gucci ve 3Q zklamal, růst tržeb táhly Puma a Saint Laurent; Akcie +6 %

Francouzský luxusní holding Kering, do jehož portfolia značek se řadí mimo jiné Gucci, Bottega Veneta nebo Sergio Rossi ale i sportovní Puma, dnes zveřejnil růst tržeb za třetí čtvrtletí tohoto roku, který překonal očekávání. Ačkoliv se hlavní značka skupiny Gucci v posledním reportovaném čtvrtletí nevzpamatovala ale naopak vrátila k poklesu, k lepším výsledkům přispěly prodeje obuvi Puma a šatů Saint Laurent. Tržby holdingu tak na srovnatelném základě stouply o 3,1 procenta. Analytici předpokládali, že růst tržeb dosáhne 2,8 procenta. Příjmy skupiny za třetí čtvrtletí činily dle očekávání 2,9 miliardy eur.

Poslední reportované čtvrtletí se podle Keringu vyznačovalo značnými odlišnostmi mezi regiony. Nejen čínský zásah proti korupci a extravagantním výdajům, ale i kolaps na tamním akciovém trhu spolu s devalvací jüanu, dopadly na poptávku po luxusu na tamním trhu. Zpomalil ale i růst na v USA a to hlavně v důsledku vřavy na akciových trzích a silnému dolaru, který uškodil výdajům za luxus z řad domácích spotřebitelů i turistů.

K nad očekáváním dobrým výsledkům pomohla Keringu sportovní obuv Pumy, která i nadále prochází obnovou značky i luxusní Saint Laurent, který momentálně těží z nového kreativního vedení Hediho Slimaneho, jehož kabelky za 1150 eur a kožené bundy za 3000 udělali ze Saint Laurent jednu z nejrychleji rostoucích značek v odvětví. V přímém rozporu s výsledky Rumy nebo Saint Laurent však zůstala vlajková loď Keringu - Gucci, která generuje zhruba 60 procent zisku celé skupiny.

Po dvou letech klesajícího zisku se Gucci s novým vedením snad blýská na lepší časy. Momentálně Gucci řídí bývalý manažerský konzultant Marco Bizzarri, který z Bottega Veneta udělal miliardovou značku v tandemu s designérem Alessandrem Michele, který z kreativního pohledu za předchozí érou brandu doslova udělal tlustou čáru. Změny se v posledních čtvrtletních výsledcích zatím neprojevily, konkrétně Gucci totiž ve třetím kvartále klesly tržby o 0,4 procenta, tedy dokonce o mírně více než očekávali analytici, kteří počítali s propadem tržeb značky o 0,3 procenta. Výdaje čínských turistů za luxus v Japonsku a Západní Evropě pouze částečně vykompenzovaly propad jinde v Asii. Oproti předchozímu čtvrtletí se tak jedná o obrat nesprávným směrem. Tržby ve druhém čtvrtletí totiž po dvou letech stouply a to o 4,6 procenta. Primárně byl však tento růst tažen značným snižováním cen za starší kolekci v asijských obchodech až o 50 procent. Hlavní produktovou kategorií Gucci je kožené zboží, to se na tržbách podílí 57 procenty, zatímco konfekce 12 procenty.

Módní restrukturalizace značky již byla nutná. Jak vyplynulo z průzkumu Havas Luxhub mezi 6400 spotřebiteli na osmi trzích, kvalita a móda jsou při koupi kabelky za 2000 dolarů rozhodující. Navíc v žebříčku Interbrand 100 nejlepších značek pro letošní rok skončila Gucci až na padesátém místě za konkurenčními Hermes či Louis Vuitton, ale i masově rozšířenými brandy jako jsou Zara nebo H&M. Skutečný efekt nového manažerského dua by se však mohl na výsledcích projevit až v prvním pololetí příštího toku. Koneckonců první kolekce nového návrháře značky Micheleho dorazila na pulty butiků teprve před měsícem.

Cenu akcií skupiny Kering i nadále táhne dolů nákup sportovní značky Puma za nákladných 330 eur za akcii neboli 5,3 miliardy eur. S tržní kapitalizací zhruba 20 miliard eur se Kering obchoduje na asi 14násobku zisků. Pro srovnání luxusní gigant LVMH, jehož tržní kapitalizace odpovídá 80 miliardám eur, se obchoduje na úrovni 17násobku zisků. Akci Kering dnes po otevření trhu na včerejší výsledky reagují růstem o více než 6 procent.

Zdroj: FT, BBG, RTRS

Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.







Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688