(Kurzy.cz)
Prodeje aut v Evropě v únoru rostly o 8%, za 2 měsíce pak o 6,6%, nedařilo se jen Francii
Podle statistik evropské asociace automobilových výrobců ACEA prodeje osobních aut v EU v únoru rostly meziročně o 8% na 861 058 vozů, což je sice 6. růst v řadě ale zároveň je to druhý nejnižší únorový výsledek od začátku sledování dat pro celou EU v roce 2003.
Za první dva měsíce roku pak prodeje rostly o 6,6% na celkových 1 786 787 vozů.
Na celkovém růstu prodejů se podílelo především zlepšení obecných ekonomických podmínek a slevy jednotlivých automobilek.
V únoru se nejméně dařilo prodejcům ve Francii, kde prodeje poklesly o 1,4%. Ostatní země vykázaly růst prodejů. Nejlépe se dařilo prodejcům v Portugalsku s růstem o 40%, nad hranici růstu o 30% se dostali prodejci v Rakousku, Bulharsku, Polsku a na Islandu. Nad 20% se dostali prodejci v ČR, Dánsku, Maďarsku, Irsku, Slovensku a Švédsku. V Německu prodeje rostly o 4,3%.
Za první dva měsíce většina hlavních trhů zaznamenala zlepšení v čele s Velkou Británií (+13%) a Německem (+5,7%). Francie opět jako jediná vykázala pokles. Nejlépe si zatím vede trh v Portugalsku s růstem o 36,2%, nad 20procentním přírůstkem se pohybují trhy v Bulharsku, Maďarsku, Irsku, Litvě, Lotyšsku, Polsku, Slovensku a Islandu. Prodeje v Německu v tomto srovnání rostly o 5,7%, v ČR pak o 16,7%.
Z jednotlivých značek první příčka opět patří německému koncernu VW s růstem únorových prodejů o 8% a 24,6procentním podílem na trhu. Lídrem koncernu byla Škoda s růstem prodejů o 24%
Druhý skončil francouzský PSA Group s celkovým růstem o 3% a poklesem tržního podílu na 12,1% oproti loňským 12,6%.
Pomyslný bronz uhájil francouzský Renault s meziročním růstem prodejů o 11,7% a zvýšením tržního podílu na rovných 10% (9,7% před rokem). Tahounem koncernu byla Dacia s růstem prodejů o 34%, což byl také nejvyšší růst ze všech sledovaných značek.
O 33% si polepšila japonská Suzuki o 29,3% japonský Lexus. Obecně se dá říci, že se dařilo i ostatním japonským automobilkám. Prodeje Mitsubishi rostly o 25,3%, Mazdy o 23,7% a Toyoty o 12,2%. Příliš se nedařilo Nissanu (+2,3%) a Hondě (-11%). Ztráta hondy byla nejvyšší ze sledovaných značek.
V únoru se nedařilo jihokorejské Hyundai s poklesem prodejů o 3,4%. Sesterská Kia zvedla prodej o 8%.
Z luxusních značek si nejlépe vedlo BMW s růstem o 2,8% (47891 vozů) před Audi s růstem o 13% na 46 766 vozů a Daimlerem s růstem o 3,9% na 44 026 vozů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna