(Kurzy.cz)
Čína - růst novoročních maloobchodních tržeb byl nejnižší za 4 roky
Nákupní sezóna v průběhu čínských oslav je srovnávána svou důležitostí s hlavní nákupní sezonou v USA, která přichází v posledním měsíci před koncem klasického roku.
Pokles tempa růstu tržeb by mohl souviset s vládní kampaní, která vyzývala Číňany před koncem jejich roku k výdajové střídmosti. Předpokládá se, že negativní vliv měl také fakt, že narůstající příjmy Číňanů mnohé z nich podnítily k vycestování do zahraničí.
Prodeje potravin v průběhu svátečního týdne rostly meziročně o 9,8% oproti 16,2% v roce 2012. Tržby dražších restaurací v provincii Zhejiang poklesly v průběhu svátků o 20%. Pokles tržeb hlásilo také množství hotelů a restaurací v zemi.
Prodeje šperků stouply meziročně v průběhu týdne oslav o 38,1% oproti 16,4% v roce 2012. Prodeje dražší elektroniky včetně chytrých telefonů rostla meziročně o 36%.
Objem transakcí přes platební karty stoupl o 119%, objem karetních plateb v nákupních centrech rostl o 44%, v restauracích pak o 17%.
Čínké cestovní agentury oznámily, že v průběhu svátků vyslaly do zahraničí cca 4 milióny Číňanů, což představuje meziroční růst o 14%. Objem plateb provedených v zahraničí stoupl o 33%.
Číňané v loňském roce překonali Američany a stali se nejaktivnějšími kupci luxusního zboží s cca 25procentním podílem v tomto tržním segmentu.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz