(Kurzy.cz)
Home Credit v roce 2012 půjčil 8,9 miliardy korun
Finanční společnost Home Credit a.s. (Česká republika) půjčila v roce 2012 svým klientům celkem 8,9 mld. Kč. Ve srovnání s předchozím rokem jde o nárůst 2 %. Úspěšných výsledků dosáhl Home Credit především díky stále rostoucí oblibě kreditních karet, ale i zájmu o hotovostní půjčky a autoúvěry.
„Letošních výsledků si cením zejména s ohledem na celkovou situaci na trhu, v níž jsme do roku 2012 vstupovali. I přes problémy české ekonomiky, pokles spotřebitelské poptávky a vysoké konkurenci jsme dokázali růst a vyrovnat se našim konkurentům nejen mezi nebankovním společnosti, ale i bankám,“ hodnotí obchodní výsledky generální ředitel Home Creditu David Bystrzycki.
Konkurovat se podle Bystrzyckého daří především díky širší nabídce produktů, z níž si vyberou různorodí klienti. „Zároveň se ale snažíme o jejich maximální srozumitelnost a co nejjednodušší použití. Naší výhodou je schopnost rychle reagovat na změny na trhu. Například ve chvíli, kdy jsme zaznamenali pokles zájmu o úvěry v místě prodeje, které lidé znají jako nákupy na splátky, rozhodli jsme se jim nabízet kreditní karty. Jsou pro něj výhodnější a hlavně rychlejší, protože nemusí pokaždé žádat znovu. A tahle strategie jednoznačně zafungovala,“ dodává generální ředitel.
Právě kreditní karty zažívají velmi dobré období a rostou vysokým tempem. V roce 2012 poskytl Home Credit jejich prostřednictvím o 23% více peněz než vloni. „Trend elektronizace peněz je nezpochybnitelný. Před pěti lety se mnozí lidé bránili platbám kartou, protože byly pomalé a nehodily se pro drobné platby. Situace se rychle mění a dnes jsou karty, v našem případě ty kreditní, klíčovou oblastí,“ vysvětluje Bystrzycki. Na úspěchu kreditek mají zásadní podíl také obchodní partneři, zejména obchodní řetězec Tesco, kde Home Credit zajišťuje kompletní nabídku finančních služeb.
Rok 2012 byl úspěšný v oblasti neúčelových hotovostních úvěrů. V meziročním srovnání vzrostly o 1 % v objemu nové jistiny. Dařilo se hlavně telefonní půjčce, která tvoří základní kámen hotovostních úvěrů. K dobrým výsledkům pomohl nový komunikační koncept, který Home Credit spustil v červenci loňského roku. Nejviditelnější změnou byly nové televizní reklamní spoty právě na telefonní půjčku. Změn ale bylo více. Se začátkem léta se změnil i web společnosti, přes nějž mohou zájemci žádat o online půjčku. I díky novému webu vzrostl objem poskytnutých peněz přes online kanál na téměř dvojnásobek.
Čtvrtým obchodním pilířem Home Creditu jsou úvěry na financování automobilů, které i v roce 2012 dále rostly. „Vzhledem k tomu, že prodeje ojetých automobilů byly silně zasaženy problémy s registry vozidel, které podle statistik registrací v létě spadly až o 80 %, jde o dobrý výsledek. Pokud se v příštím roce podobná situace nebude opakovat, vyhlídky v této oblasti jsou velmi nadějné,“ uzavírá David Bystrzycki.
V roce 2013 se společnost chce zaměřit především na otevírání nových odbytových kanálů. Velký potenciál stále nabízí internet a eshopy. Jako velmi dobrá cesta se ukázalo i rozšiřování nabídky služeb, například Cash on Card neboli možnost převedení peněz z kreditní karty na běžný účet klienta. Společnost má také v plánu zavést komplexní nástroj marketingové segmentace, který umožní detailněji poznat potřeby klientů a nabídnout jim produkty šité přímo na míru.
Zuzana Bienvenu
mluvčí Home Credit a.s.
Zprávy o koruně
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select