Nejlevnější bankou se ve III. čtvrtletí roku 2012 stala Fio banka
V rámci klientského ratingu OVB
Vstřícná banka se ve III. čtvrtletí roku 2012 podle serveru www.bankovnipoplatky.com stává nejlevnější
bankou – Fio banka. Byla ohodnocena na 86,3 procenta. Se svými vstřícnými
poplatky a s 83,8 procenty za ní následuje mBank, která tak proti si
pohoršila z prvního místa v předchozím čtvrtletí na druhou pozici. Třetí příčku
si s 82,5 % vybojovala jedna z nejnovějších bank – Equa bank. Další
dvě nové banky se však nenechaly zahanbit. Čtvrté místo s 81,3 % obsadila
Zuno a páté místo s 80 % AirBank.
Fio
banka je nejen levná, ale i aktivní
Tím, že si Fio banka neúčtuje za
běžné bankovní služby žádné poplatky, si jisto jistě zaslouží označení
Nejlevnější banky. Za třetí hodnocené čtvrtletí tohoto roku ji tak určil server
www.bankovnipoplatky.com. Nízkonákladová
politika však není její jediný klad. I její sazebník stále patří mezi
nejpřehlednější. Vše je možné najít v jednom dokumentu o šesti stranách.
Ocenění poplatků je nejen v českých korunách, ale i v eurech a
dolarech. Hodnotící server na bance pozitivně ocenil hlavně její srpnové snížení
úrokových sazeb za své hypotéky. V hospodářských novinách byla Fio banka vyhlášena jako Nejlepší banka 2012 v
kategorii Bankovní inovátor. Její aplikaci Fio Smartbanking ocenila veřejnost
jako nejpřínosnější novinku na bankovním trhu.
Kladné hodnocení serveru potvrzují i
slova porotce Jana Kličky, který o bance říká: „Patrně nejaktivnější banka v rámci třetího kvartálu 2012.
Bezkontaktní karty, slevy při refinancování úrokové sazby… to je jen zlomek
novinek.“
mBank
je druhá
I přesto, že se mBank ve třetím
čtvrtletí roku 2012, stala podle ratingu OVB Vstřícná banka Nejvstřícnější
bankou, server www.bankovnipoplatky.com
ji, co se týče poplatkové politiky, obsadil až na druhé místo. mBank se však nemusí
ničeho obávat. V prvním čtvrtletí tohoto roku byla první a ve druhém
společně s Fio bankou také. Je jasné, že mBank je nynější jedničkové Fio
bance velkým konkurentem. Důvodem jejího aktuálního stavu a druhého místa však
může být i snížená aktivita banky. V minulém čtvrtletí banka mnoho novinek
týkající se poplatků nepředstavila. Jediné, čeho si server www.bankovnipoplatky.com všiml, bylo
její postupné snižování hypoteční úrokové sazby.
O jejím sazebníku Patrik Nacher,
majitel serveru Bankovní poplatky napsal: „Podoba sazebníku se ani v aktuálním čtvrtletí
nezměnila. U sazebníku mBank je třeba ocenit, že je snadno k nalezení hned
na homepage. Dále v něm klient v horní části najde přehlednou tabulku
s archívem změn, a jakého okruhu služeb či produktů se tyto změny a kdy týkaly.“
Třetí
nejlevnější je Equa bank
To, že se Equa bank začíná řadit
mezi nejlevnější banky, je vskutku pozitivní zpráva. V celkovém hodnocení
byla totiž vyhlášena třetí Nejvstřícnější bankou, tudíž si další ocenění
zaslouží právem. K bezplatným výběrům z bankomatů snížila i podmínky
pro získání vedení účtu zdarma. Bankovní server ji ohodnotil na 82,5 % a určil
ji tak třetí Nejlevnější bankou tohoto čtvrtletí. Na našem trhu je již úspěšně
celý rok, během kterého získala přes 20 tisíc klientů.
V celkově pozitivním hodnocení Patrik
Nacher o bance napsal: „Další
nová nebo přesněji řečeno staronová banka. Původně Banco Popolare, kterou
koupil britský fond AnaCap. Ve III. čtvrtletí poplatkově nejaktivnější banka a
je třeba říci, že všechny změny byly pozitivní. Equa Bank má poplatkovou
politiku nastavenou na principu oslovení aktivních klientů. Běžný účet totiž
jinak stojí pro neaktivní klienty 99 Kč měsíčně. Banka ale nově snížila
parametry pro účet zdarma – kreditní obrat snížila na 10 tisíc Kč měsíčně
(dříve si klienti museli posílat na účet minimálně 15 tisíc Kč měsíčně) nebo je
třeba mít průměrný zůstatek na účtech a ten musí být nově větší než 100 tisíc
Kč (dříve více než 150 tisíc Kč).“
I
Zuno a AirBank staví svoji politiku na nízkých poplatcích
Zuno banka
patří do bankovní skupiny Raiffeisen Bank International. Server ji
s jejími 81,3 % ocenil na čtvrtou Nejlevnější banku III. čtvrtletí. Tohle
vítězství však není její jediné. Hospodářské noviny Zuno z pohledu klientů vyhodnotily jako
druhou nejvstřícnější banku v České republice. Další její vítězství spočívá
v mezinárodním úspěchu reklamní kampaně. Při udělování cen za nejefektivnější
evropské reklamní kampaně nechyběla poprvé v historii ani reklamní agentura,
která stojí za uvedením online banky ZUNO na český a slovenský trh. Obsah sazebníku byl Bankovními
poplatky hodnocen následovně: „Sazebník
je podobně jako u Air Bank či Equa bank přehledný a celkem jednoduchý. Všechny
tři nové banky vyslyšely volání klientů po srozumitelnosti na první přečtení.
Sazebník Zuno se i po rozšíření služeb vešel na dvě A4.“
AirBank na český
trh vstoupila začátkem letošního roku hned s několika poplatkovými a
nabídkovými unikáty. Během své krátké existence již získala přes 60 tisíc
klientů. Co se týče financí a sazebníku je nabídka AirBank podle Bankovních
poplatků skutečně excelentní: „Sazebník
patří stále mezi ty nejjednodušší a nejpřehlednější. Včetně vysvětlujících
textů se vešel pouze na jednu A4. Jednoduchý sazebník se v prvních
měsících působení nové banky stal její předností. Je srozumitelný, nenajdete v
něm žádné hvězdičky, písmenka ani vysvětlivky pod čarou. Bankovní klient jistě
ocení informaci, že ceny v sazebníku jsou stejné pro všechny druhy kanálů – ať
už klient využije služeb pobočky, internetbankingu či telebankingu.“
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz