(Kurzy.cz)
Čína - prodeje automobilů v září nečekaně poklesly, poprvé po 8 měsících růstu
Výrazný pokles zájmu zaznamenaly japonské značky, což bylo s největší pravděpodobností způsobeno růstem napětí politických vztahů mezi "zemí vycházejícího slunce" a "říší středu" v souvislosti se spory o některé ostrovy.
Prodeje Toyoty a Nissanu byly na čínském trhu nejhorší od roku 2008, prodeje Hondy poklesly nejníže od května 2011.
Prodeje Toyoty poklesly meziročně o 49% na 44 100 vozů, prodeje Nissanu propadly o 35% na 76 066 vozů a prodeje Hondy poklesly o 41% na 33 931 vozů. Prodeje Mazdy poklesly o 35%. Mitsubishi hlásí propad o 63% a Suzuki o 43%. Celkový tržní podíl japonských značek na čínském trhu se snížil z 23% v roce 2011 na aktuálních 22%.
Většina nejaponských značek zaznamenala na čínském trhu růst prodejů. Audi zvedla prodeje o 20% na 35 512 vozů.
CAAM pro druhou polovinu tohoto roku odhaduje růst celkových prodejů meziročně o 15% na 8,48 miliónu vozů. Celoroční prodeje by pak měly růst o 11% na 16,09 miliónu vozů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
12.12.2024 Český trh zaplavily extrémně zlevněné Samsungy.
05.12.2024 K nejprodávanějšímu telefonu sezony tablet zdarma.
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Černý pátek skončil, spotřebitelé utráceli více přes e-shopy, tržby v kamenných obchodech klesly
Štěpán Křeček, BHS
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory