PwC: Český mediální a zábavní trh poroste v příštích pěti letech o 6,8 procenta ročně
PRAHA (MEDIAFAX) - Celosvětové výdaje v oblasti médií a zábavy (E&M) porostou v následujících pěti letech každoročně o 5,7 procenta, tržby na českém trhu médií a zábavy porostou v následujících pěti letech o 6,8 procenta ročně. Informovala o tom ve středu mezinárodní společnost PwC.
Tahounem růstu bude podle aktuálního průzkumu PwC Global Entertainment & Media Outlook 2011-2015 globální ekonomické oživení a pokračující posun od tradičních k digitálním médiím. Zatímco nyní tvoří nejrůznější digitální formáty 26 procent tržeb odvětví, v roce 2015 by to mělo být téměř 34 procent. O tento výrazný posun se postarají především chytré telefony a rozvoj mobilních a bezdrátových sítí umožňující rychlejší stahování dat.
Loni došlo k opětovnému oživení zábavního a mediálního trhu po prudkém poklesu v roce 2009. Právě obrat globální ekonomiky směrem vzhůru byl impulsem k tomu, aby spotřebitelé více utráceli za oblast médií a zábavy. Zároveň postupující digitalizace přináší zlatý věk pro zákazníky a poskytovatele, kteří se naučili plně využívat možností digitálního světa.
"Výdaje na reklamu, jednu z nejcitlivějších položek na vývoj hospodářského cyklu, by měly v následujících pěti letech růst globálně v průměru o 5,5 procenta ročně. V České republice očekáváme každoroční nárůst v průměru o 4,7 procenta, z toho internetová reklama o téměř 10 procent," uvedla Olga Řehořková, specialistka na zábavní průmysl a média ze společnosti PwC ČR.
Útraty konečných spotřebitelů v sektoru E&M loni na celém světě vzrostly o 2,2 procenta, v České republice to bylo dokonce 4,7 procenta. Přístup k internetu si spotřebitelé neodepřeli ani v krizi, a tak toto odvětví loni zaznamenalo stejně jako v roce 2009 globální meziroční nárůst shodně o 9,2 procenta.
"Očekáváme, že jeho obrat vzroste z 270 miliard dolarů v roce 2010 na 408 miliard dolarů v roce 2015. V České republice předpokládáme v následujících pěti letech obdobný nárůst, a to z loňských přibližně 20 miliard korun na téměř 37 miliard korun v roce 2015," řekla Řehořková.
Celé odvětví podle ní směřuje k tomu, aby poskytlo spotřebiteli prostřednictvím řady různým platforem zkušenost, jež ho zaujme.
"Nacházíme se ve zlatém věku digitálního spotřebitele, který nikdy neměl takový, mnohdy bezplatný, přístup k nejlepšímu obsahu prostřednictvím řady médií a technologií. Generální ředitelé firem z oblasti médií a zábavního průmyslu musí nastavit takové obchodní modely, které odpovídají novému chování. V konečném důsledku proto, aby se vytvářel kvalitní obsah, musí existovat někdo, kdo je za něj ochoten zaplatit," upozornila Řehořková.
Tomáš Králícek, kralicek@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz