Komu se rozduněly bubny Golden Drum
Nejsledovanější ocenění se udělují v devíti základních kategoriích: Film, Print, Outdoor, Rádio, Média, Design & Art Direction, PR, Interaktivní kampaně a Reklamní kampaně. První čtyři jsou přitom otevřeny pouze pracím z regionu, tedy zemím tzv. "Nové Evropy" čítající podle festivalových pravidel 34 zemí. Další sérií jsou ocenění Brand Grand Prix pro nejlepší kampaně v segmentu bez ohledu na komunikační techniku. Třetí sérii tvoří ceny Best Act Award pro nápady, které dokázaly změnit způsoby uvažování či chování lidí. Čtvrtá série ocenění putovala nejlépe hodnoceným agenturám.
Film (TV Spot)
Grand Prix získala polská agentura agentury Change Integrated za kampaň Škoda Superb pro místní Škodu Auto. Porota dále udělila jen jediný Zlatý buben – finské agentuře TBWAPHS za reklamu Drama Queen. Stříbrné bubny získalo celkem osm agentur: Voskhod (Rusko), Demner, Berlicek & Bergman (Raskouko), Saatchi & Saatchi (Rumunsko), Shalmor Avnon Amichay / Y&R Interactive (Izrael), Next Advertising (Rumunsko), Futura DDB (Slovinsko), Leo Burnett Athens (Řecko) a Oglivy (Rusko). Nejúspěšnějším produkčním studiem se stalo polské Film Produkcja.
Print (tisková reklama)
Grand Prix pro agenturu DDB & CO za kampaň Kameraman pro CNN. Porota udělila ještě tři zlaté bubny, a to za tureckou kampaň Deer pro Audi od agentury DDB&CO, Ticket – Hotwheels pro maďarský Mattel Toys od Ogilvy Group a Battleship pro Google od turecké agentury Grey Istanbul. Vedle Grand Prix a Zlatých bubnů udělila porota ještě devět stříbrných bubnů.
Outdoor
Také v Outdooru náležela Grand Prix kampani pro CNN, opět turecké DDB&CO za sérii billboardů Ahmedinejad&Putin, USD&Rayal, Oil&Weapon. Tři zlaté bubny získaly tyto agentury: za reklamu Toaster pro Polmedica polská McCann Ericsson, za Ticket - Hotwheels pro Mattel Toys Hungary maďarská Ogilvy Group a za kampaň Crashed Cars Bottle pro Or Yarok / Nur Media izraelská agentura Shalmor Avnon Amichay / Y&R. Porota udělila v kategorii ještě šest Stříbrných bubnů.
Rádio
Nejlepší kampaní oceněnou Grand Prix se stal projekt SDIA izraelské agentury Shalmor Avnon Amichay / Y&R Interactive pro klienta Aids Task Force. Porota ale neudělila žádný zlatý buben, jen čtyři stříbrné.
Design & Art Direction
Hlavní cenu (Grand Prix) získala ruská Leo Burnett za vizuály pro Lego, konkrétně Spaceship, Deep Ocean Explorer a Beetle. Na Zlatý buben dosáhly Euro RSCG Düsseldorf (Německo) za Stihl Autumn Calendar, Demner, Merlicek & Bergmann (Rakousko) za Animals, TBWA Dusseldorf (Německo) za More space than expected, Publicis (Polsko) za Safe Child on the Net a Leo Burnett (USA) za Unequal Childhood. V kategorii porota udělila také 9 stříbrných bubnů.
Další čtyři základní kategorie (Interaktivní kampaně, Média, PR, Reklamní kampaně) byly otevřené soutěžním pracím z celého světa.
Interaktivní kampaně
Hlavní cenu získala nizozemská Euro RSCG 4D za kampaň The Bling Preview. Pět zlatých bubnů putovalo agenturám: Scholz & Volkmer (Německo), NRG3 (Holandsko), BETC Euro RSCG (Francie), EURO RSCG 4D (Holandsko) a Publicis (Velká Británie). Porota udělila také sedm Stříbrných bubnů.
Média
V kategorii Média nebyla udělena Grand Prix. Porota rozdala jen 4 zlaté bubny a 8 stříbrných. Zlaté bubny získaly agentury Shalmor Avnon Amichay / Y&R Interactive TEL AVIV (Izrael), BCUBE (Itálie), Kinograf (Ukrajina) and Publicis (Velká Británie).
PR
Ani v kategorii PR porota neudělila Grand Prix. Pět Zlatých bubnů šlo agenturám: Havas Media (Velká Británie), Traktor Werbeagentur (Rakousko), ACG (Maďarsko), Turkcell Iletisim (Turecko), Bison & Rose (Česko). Porota k tomu udělila jen jeden stříbrný buben.
Reklamní kampaně
V této kategorii se neudělovaly bubny, ale Zlaté hodinky. Těch porota udělila celkem deset: čtyři agentuře Leo Burnett (v Srbsku, Itálii a USA), dvě agentuře Publicis Conseil France a po jedněch agenturám BETC Euro RSCG France, Euro RSCG New York, Euro RSCG London a Publicisu London.
Další série ocenění udílená agenturám nesla název Brand Grand Prix. Byla určena nejlepším kampaním bez ohledu na marketingovou nebo komunikační techniku. Pětičlenná porota, které předsedal Tony Granger, Global Chief Creative Officer, Young & Rubicam, ji mohla udělit až v deseti produktových kategoriích.
Ocenění ovšem porota nakonec udělila jen sedm. Nejlepší kampaň v kategorii Potraviny a nápoje předvedla Euro RSCG New York za kampaň pro Dos Equis. V kategorii Sport, zábava a volný čas si Brand Grand Prix odnesla australská Leo Burnett za kampaň pro Canon EOS. V kategorii auto-moto se australská Leo Burnett prosadila znovu, a to s kampaní pro Fiat. Kategorie domácí spotřebiče a vybavení se nejlépe zhostila londýnská Euro RSCG s kampaní pro Dulux. V kategorii komunikace, vydavatelství a elektronická média zvítězila několikrát oceněná série billboardů pro CNN Ahmedinejad&Putin, USD&Rayal, Oil&Weapon z dílny turecké DDB&CO. V korporátní komunikaci a financích to byla italská Leo Burnett s kampaní Autobus pro Conto Arancio. V kategorii veřejné služby a sociální aktivity vyhrála srbská Leo Burnett Beograd s kampaní pro B92. Ve třech kategoriích (zdraví, cestování a detail) porota vítěze nenašla.
Třetí sérii ocenění na letošním Golden Drumu tvořily ceny Best Act Award pro výjimečné nápady, které prokázaly schopnost změnit způsoby uvažování či chování lidí. Porota, jíž předsedal člen World Federation of Advertisers Paul Jackson, ocenila tyto: Crashed Cars Bottle, SDIA Project, Happy Pek BirdHouse, BoostUp, Empty Tables, Hunger Strike Against Hunger, iHobo a Zebrafest.
Výsledky agentur v jednotlivých kategoriích nakonec určily i celkové pořadí agentur. Nejlepší agenturní sítí Nové Evropy se stala DDB. Nejlepší PR agenturou byl turecký operátor Turkcell Iletisima. Cenu za nejlepší nezávislou agenturu regionu Nová Evropa a zároveň agenturu Baltského regionu získala polská Change Integrated, cenu nejlepší agentury adriatického regionu pak srbská Leo Burnett Beograd. Absolutním vítězem, tedy agenturou s největším počtem ocenění v soutěži, se stala turecká DDB&CO.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Kdo má dnes svátek?
- Komu se rozduněly bubny Golden Drum
- BUBEN.R.E. 8,00/27 - Dluhopis BUBEN.R.E. 8,00/27 aktuálně - akcie online
- cao sao vang golden star balm cao sao vang golden star aromatic - ochranné známky
- Kdo na trhu vydělává? Ten, kdo má narušený mozek!
- Česká výsledková sezóna: Kdo překvapí, a kdo zklame
- Zlaté rezervy: Kdo jich drží nejvíc a kdo dokupuje ve velkém? - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Dluhopisy věští recesi, akcie konjunkturu: Kdo vydělá a kdo zbankrotuje?
- Prosincový duel: Erste nebo Komerční banka, kdo s koho? - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets