Ministr dopravy Bárta: Na silnici I/55 z Břeclavi do Otrokovic nejsou peníze
HODONÍN (MEDIAFAX) - Na vybudování rychlostní silnice I/55, která by odvedla dopravu z hustě osídlené oblasti mezi Břeclaví a Otrokovicemi, nemá český stát peníze. Agentuře Mediafax to v pátek v Hodoníně řekl ministr dopravy Vít Bárta (VV), který zároveň označil celý projekt za značně předimenzovaný.
"Realita je taková, že za současného stavu věcí je celý projekt předražený, místy až nesmyslný," řekl Bárta s tím, že na stavbu silnice I/55 jednoznačně nejsou peníze. "Naší prioritou je najít takové řešení, které by zmírnilo dopady na obyvatele žijící podél současné cesty," dodal.
Stát se nyní podle ministra místo výstavby celé silnice bude snažit najít peníze alespoň na obchvaty jednotlivých obcí tak aby lidem na Slovácku ulehčil jejich situaci. "Pověřím poslance Chaloupku, aby jednal s Ředitelstvím silnic a dálnic a jednotlivými starosty o prioritách, koordinaci a možných návaznostech prací," řekl Bárta. Dodal, že ministerstvo dopravy chystá v celé oblasti novou dopravní strategii, která bude odpovídat rozpočtovým možnostem státu.
Časový horizont zahájení prací na obchvatech Strážnice, Veselí nad Moravou a dalších měst na Hodonínsku a Břeclavsku odmítl Bárta upřesnit. "Nechtějte, prosím, po mně nějaká data. Dědictví celé této nesmyslné investice, tak jak je nastavená, znamená pro nás komplexně přehodnotit náhled na celkové nové řešení dopravy na Slovácku," řekl Bárta s tím, že projekt představuje ze státního pohledu "prioritu velmi vzdálené budoucnosti".
Myšlenku ekologů o výstavbě tubusu, který by rychlostní silnici I/55 svedl v ptačí oblasti mezi Bzencem a Strážnicí svedl pod zem, Bárta rovnou zavrhl. "Jsem pro každé ekologické řešení. Jestliže však rozpočtový rámec státních peněz na dopravní stavby v celé České republice je na rok deset miliard korun, pak je podobný tunel za více než deset miliard naprosto nerealizovatelný," uvedl ministr.
Zatímco ministr dopravy nepřinesl starostům zejména na Hodonínsku příznivé zprávy, o něco více potěšil jejich kolegy na Břeclavsku. V Mikulově chce naopak vláda postavit minimálně obchvat města, který je podle Bárty kritickým bodem budoucí rychlostní silnice mezi Brnem a Vídní.
"Hledali jsme s panem starostou, jak projekt přiblížit realitě, například tím, že zmenšíme počet nájezdů na novou silnici," uvedl Bárta. Dodal, že v současné době je přes veškerou finanční nedostatečnost výstavba obchvatu Mikulova "jednoznačně reálnější než zahájení stavby celého úseku mezi Pohořelicemi a státní hranicí".
(Ke zprávě vydává agentura Mediafax foto)
Jiří Nováček, novacek@mediafax.cz
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Kdy můžete do předčasného důchodu a o kolik peněz přijdete?
- Forex trading online - investice do EUR/USD a ostatních měn
- Katastr nemovitostí - nahlížení do katastru nemovitostí online
- Důchodová kalkulačka - odchod do důchodu
- Kdy do důchodu?
- Paušální daň pro OSVČ / živnostníky s příjmy do 800 tisíc
- Výpočet odchodu do důchodu
- Tabulka odchodu do důchodu
- Předdůchod - možnost odejít dříve do důchodu, ale za vlastní
- Kalkulačka paušální daně pro OSVČ s příjmy do 800 tisíc, porovnání se současným výpočtem daně
- Provoz silnice 1 třídy v úplném znění zákonů
- Silnice a dálnice aktuálně
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky