Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje silnici I/11 z Postřelmova do Chromče
Ředitelství silnic a dálnic ve středu 7. února 2024 zprovoznilo silnici I/11 na trase Postřelmov–Chromeč. Stavba je součástí úpravy uceleného tahu základního komunikačního systému v severní oblasti Olomouckého kraje.
Přeložka silnice I/11 řeší nevyhovující stav místní dopravní situace. Zprovoznění znamená výrazné odlehčení obcím včetně zlepšení prostupnosti území.„V posledních letech se Šumpersko změnilo na největší staveniště v Olomouckém kraji. Obchvat Chromče je kromě svého významu pro místní důležitý též jako součást širšího plánu na zkapacitnění silnice I/11 od Postřelmova do Dolní Lipky na hranicích s Polskem. Stavba také vytváří funkční celek s již zprovozněným obchvatem Bludova na hlavním tahu silnice I/44, který je částí kapacitního napojení Šumperska na dálnici D35 a ze střední části Olomouckého kraje vede do turisticky atraktivních Jeseníků, říká ministr dopravy Martin Kupka.
Nový úsek Postřelmov – Chromeč představuje první projekt zkapacitnění silnice I/11. Po zprovoznění přeložky přesahující délkou čtyři kilometry bude bývalá silnice I/11 zařazena do kategorie silnic II. třídy (v úseku od křižovatky se silnicí II/369 před obcí Chromeč po okružní křižovatku v Šumperku).
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 242,2 kilometrů nových staveb. Jedná se o 187,6 km dálnic a 54,6 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 128,1 km dálnic a silnic I. třídy.
„V posledních letech se Šumpersko změnilo na největší staveniště v Olomouckém kraji. Obchvat Chromče je kromě svého významu pro místní důležitý též jako součást širšího plánu na zkapacitnění silnice I/11 od Postřelmova do Dolní Lipky na hranicích s Polskem. Stavba také vytváří funkční celek s již zprovozněným obchvatem Bludova na hlavním tahu silnice I/44, který je částí kapacitního napojení Šumperska na dálnici D35 a ze střední části Olomouckého kraje vede do turisticky atraktivních Jeseníků, říká ministr dopravy Martin Kupka.
„Silnice I/11 je nově vedena volným terénem po nezastavěném území v novém směrovém, výškovém i šířkovém uspořádání. Čtyřkilometrovou trasu tvoří mírné zářezy střídající násypy do výšky přes osm metrů. Přeložka silnice I/11 úzce souvisí s nedávno zprovozněným obchvatem Bludova, stavby na sebe navazují a tvoří spolu jeden celek prospěšný životnímu komfortu i bezpečnosti silničního provozu. Silnice odvede dopravu nejen z Bludova a dalších obcí, ale i ze silnic II. třídy.,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Nový úsek Postřelmov – Chromeč představuje první projekt zkapacitnění silnice I/11. Po zprovoznění přeložky přesahující délkou čtyři kilometry bude bývalá silnice I/11 zařazena do kategorie silnic II. třídy (v úseku od křižovatky se silnicí II/369 před obcí Chromeč po okružní křižovatku v Šumperku).
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 242,2 kilometrů nových staveb. Jedná se o 187,6 km dálnic a 54,6 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 128,1 km dálnic a silnic I. třídy.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ocelářská krize v Číně: Ceny železné rudy čelí prudkému oslabení
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Kdy se vyplatí refinancovat hypotéku: Tipy pro správné rozhodnutí
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex říjen 2024: Úroky hypoték se pevně zabetonovaly nad 5 %
Iva Grácová, Bezvafinance
Finanční gramotnost v digitální éře: Na co si dát pozor při používání online bankovnictví?
Miren Memiševič, Skupina Klik
Lukáš Raška, Portu
Nejdéle se vydělává na nový byt v Praze. Potřeba je 14,4 ročních platů
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Pojištění schopnosti splácet jako rezervní kolo na dlouhé cestě jménem hypotéka