Dubnový prodej automobilů v USA klesl a zaostal za očekáváním
Dubnový prodej automobilů v USA zpomalil o 5% avšak z důvodu krize před rokem rostl o 20%. Po březnovém oživení trh ukázal realitu současnosti i velké otazníky ohledně rychlého oživení sužovaného odvětví. Investiční podnikové výdaje byly opět opět čitelné a potvrzují hospodářské oživení. Velké dilema vzbuzují vyhlídky dražších cen benzínů v letošní motoristické sezóně. Někteří analytici předpokládají návrat rekordních cen 4 dolarů za galon.
Tuzemské automobilky v dubnu ohlásily sezónně očištěný prodej 8,78 milionů osobních a LUV vozidel, oproti 9,05 milionů v březnu. Analytické odhady očekávaly ročním tempo 8,8 milionů. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek zpomalil z 11,7 mil na 11,2 milionů, podle údajů Autodata. Ve stejném období před rokem se prodalo v USA jen 9,2 milionů vozidel. Většina pozorovatelů předpokládá roční tempo prodejů mezi 11,5 až 12 miliony jednotek v roce 2010.
Prodej největší americké automobilky GM meziročně rostl o 7% na 183,6 tisíc, konkurenční Ford a Chrysler vyskočila poptávka o 25%. Japonské automobilce Toyota stoupl meziroční prodej o 24% na 157,4 tisíc a zařadila se v počtu prodaných vozidel na třetí příčku v USA. Podíl amerických značek se na severoamerickém trhu meziročně zvýšil o 1,1% na 45,4%.
Automobilce Toyota Motor rostl podíl na americkém trhu půl procenta na 16,1%. Model Camry a Corolla/Matrix drží v počtu prodejů USA první a třetí příčku. Druhou a čtvrtou pozici nejprodávanějších značek v USA si vysloužila další japonská značka Honda s modely Accord a Civic.
Prodej Honda v dubnu stoupl o 13% na 113,7 tisíc. Nejvyšší procentní nárůst z asijských značek reportovala opět automobilka Subaru 48%, dále Nissan 35%. Model Altima byl pátý nejprodávanější vůz v USA. Výborný výsledek zaznamenaly značky Hyundai Group, Isuzu a Mazda. Indická Tata Motor´s oznámila meziroční nárůst poptávky o 10%. Korejské automobilce Hyundai Group prodej meziročně stoupl o 24% na 74 tisíc jednotek. Celkový podíl asijských automobilek se na severoamerickém trhu v dubnu zvedl o 1% na 47%.
Evropské automobilky se vedly v USA smíšeně a podíl na trhu téměř stagnoval na 7,6%. Prodej VW meziročně vyskočil o 39% na 32,4 tisíc, prodej Daimler o 19% na 19 tisíc, BMW o 9% na 21,1 tisíc, automobilka Porsche reportovala meziroční pokles o 6% a prodej Saab Spyker se propadl o desítky procent.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři