Ratingová agentura Fitch snížila rating Kraftu a Cadbury
LONDÝN (MEDIAFAX) - Ratingová agentura Reuters snížila rating americké společnost Kraft Foods a britské Cadbury na nejnižší ohodnocení poté, co Kraft získalo souhlas akcionářů Cadbury k převzetí výrobce cukrovinek za 19,6 miliardy dolarů. Ve středu o tom informovala agentura Reuters.
Fitch ve středu oznámila, že o jeden stupeň na BBB- snížila ohodnocení obou společností. Agentura očekává, že sloučení Kraft Foods a Cadbury zvýší tzv. pákový efekt na finančním trhu. Principem efektu je využít minimum vlastního a maximum cizího kapitálu k financování investice. Tento způsob investování může být velice výnosný, zároveň je ale výrazně rizikový.
V úterý konkurenční agentura Moodys uvedla, že rating Kraftu zůstane nejspíš i po oznámení transakce stejný, nicméně agentura zhodnotí, zda snížení ratingu není na místě.
Další agentura Standard & Poors žádné změny v ratingu daných společností neplánuje, zachová ohodnocení A- pro Kraft a BBB pro Cadbury.
Vokurková Iva, vokurkova@mediafax.cz
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky