(Kurzy.cz)
GM ztrácí tržní podíl na úkor Fordu a Toyoty
Prodeje lehkých motorových vozidel GM v prosinci poklesly o 5,7%, prodeje Fordu naproti tomu stouply o 33%, u Toyoty o 32%. Za poklesem stojí především pokles zájmu ze strany firemních klientů (-33%) a z procesu redukce původně 8 hlavních značek na pouhé 4. Prodeje značek Hummer, Pontiac, Saturn a Saab, tedy značek, které koncern opouštějí nebo byly uzavřeny, propadly o 55%. Prodeje zbylé čtveřice reprezentované značkami Chevrolet, Cadillac, GMC a Buick stouply v prosinci o 2,2%
Prosincové prodeje osobních a lehkých užitkových vozů v USA stouply na 1,03 miliónu, což indikuje roční prodeje na úrovni 11,3 miliónu vozů, což odpovídá meziročnímu zlepšení o cca 10%.
Nejúspěšnějšími značkami Fordu v prosinci byly modely Fusion a Taurus s růstem prodejů o 83 respektive 100%.
Prodeje Hondy stouply v prosinci 24%, Nissanu o 18%, Chrysler zaznamenal pokles o 3,7%.
Celkové prodeje US automobilového sektoru v roce 2009 poklesly meziročně o 21% na 10,4 miliónu vozů, což je nejméně od roku 1982. V roce 2008 se prodalo ještě 13,2 a v roce 2007 16,8 miliónu vozů.
Pro rok 2010 se odhaduje růst prodejů o 19% na 12,4 miliónu vozidel.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz