Japonsko stanovilo cíl 2% růstu HDP v následující dekádě
Japonská vláda si klade za cíl dosáhnout v příští dekádě růst hospodářství vyšší než 2% tvorbou poptávky a nových pracovních míst v takových oblastech, jako životní prostředí, zdravotnictví a turistiky. Novou strategii nastínil premiér Hatoyama po schůzce vlády ve středu ráno prohlášením, že hrubý domácí produkt Japonska vzroste do fiskálního roku 2020-21 z letošních 473 bilionů jenů na 650 bilionů jenů.
Kabinet si klade střednědobý cíl snížit míru nezaměstnanosti z listopadové hladiny 5,2% do rozpětí 3,0% až 3,9%. Rovněž chce do roku 2020-21 vytvořit hodnotu poptávky v oblastech shora uvedených vyšší jak 100 bilionů jenů.
Podle obrysu růstové strategie plánuje japonský úřad vlády vytvořit 1,4 milionů nových pracovních míst v oblasti životního prostředí a do roku 2020 snížit globální emise o 1,3 miliard tun, ze současných 28 miliard tun. To by mohlo podpořit turistiku i regionální ekonomiky v zemi vycházejícího slunce. Vláda si klade za cíl ztrojnásobit počet zahraničních turistů ke konci příštího desetiletí na 25 milionů, také chce usnadnit vydávání turistických víz.
Kromě životního prostředí, zdravotnictví a turistiky se zaměří na podporu investic do výzkumu a vývoje vědy a technologií. Rovněž zvažuje přípravu oblasti volného obchodu mezi členy APEC a využít tokijské letiště Haneda jako centrum pro mezinárodní letecké linky. Kabinet bude pracovat na ambiciózní strategii do června příštího roku.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz