Index německé spotřebitelské důvěry klesnul poprvé za 14 měsíců
BERLÍN (MEDIAFAX) - Index německé spotřebitelské důvěry GfK pro listopad klesnul poprvé od září loňského roku. Informovala o tom v pondělí agentura Bloomberg.
Index spotřebitelské důvěry, založený na dotazníkovém šetření mezi dvěma tisíci respondenty, totiž klesnul o 0,2 bodu na čtyři body. Podle analytiků je důvodem zejména nejistý stav na pracovním trhu a rostoucí ceny energií. Nezaměstnanost totiž v posledních měsících roste, stejně jako cena ropy, a některé ze stimulačních plánů německé vlády již vypršely.
"I přes mírný pokles je privátní spotřeba hlavní podporou německé ekonomiky v letošním roce ve chvíli, kdy investice a export významně zpomalují. Uvidíme, zda tato podpora vydrží i v příštím roce," tvrdí zpráva společnosti GfK, jež index spotřebitelské důvěry zveřejnila.
Vojtech Kristen, kristen@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři