Piloti ČSA odmítají navrh managementu na odstoupení (1.9.2009)
Piloti ČSA odmítají návrh managementu společnosti na odstoupení v případě, že přijmou snížení platů a zrušení provozních omezení. Podle úterních slov prezidenta odborové organizace Pilotů CZALPA Filipa Gaspara by se v případě přijetí jednalo o ústupky v bezpečnosti letového provozu.
„Předložený návrh nemůže být ze strany představenstva myšlen vážně, a proto o něm s vedením firmy nemohou piloti jednat. Jsou však připraveni jednat o ústupcích se zástupci vlastníka,“ sdělil Gaspar. Podle něj počítá dodatek k návrhu ke kolektivní smlouvě se zrušením celé kapitoly týkající se limitů doby služby či doby letů, které mají podle Gaspara přímý dopad na bezpečnost.
„V deklaraci bezpečnosti, podepsané prezidentem Radomírem Lašákem dne 1. února 2006, se mimo jiné uvádí, že ČSA bude klást bezpečnost provozu a služeb poskytovaných našim zákazníkům vždy na první místo v souladu se zásadami bezpečnost bez ústupků, nula leteckých nehod a minimum incidentů,“ dodal Gapar. Odboráři jsou proto toho názoru, že dodatek by deklaraci porušoval, a tím pádem o něm s vedením firmy nebudou diskutovat. Piloti se jednání nevyhýbají, chtějí však problémy ČSA probírat přímose zástupci vlastníka, tedy státu. Návrh na odstoupení managementu firmy po ústupcích ze strany odborových organizací dostaly odbory ve středu.
„Součástí jednání by neměl být pouze odchod managementu, ale především nastartování procesů vedoucích k záchraně společnosti,“ uzavřel Gaspar.
Odborový svaz dopravních pilotů ČSA je ve stávkové pohotovosti, tu vyhlásili ve čtvrtek. Jejím důvodem je údajné zastrašování kritiků managementu firmy vedením ČSA. Ke stávkové pohotovosti se zatím žádný další odborový svaz ČSA nepřidal.
"Otázka bezpečnosti, kterou odborová organizace CZALPA používá jako argument, není součástí navrhovaných změn. Se zveřejněným stanoviskem tedy zcela jednoznačně nelze souhlasit," uvedla v reakci na prohlášení odborářů mluvčí ČSA Hana Hejsková.
Nabídka představenstva společnosti České aerolinie, která byla v pondělí předložena na jednání s odborovými organizacemi, se podle ní týká úspor personálních nákladů, nikoliv bezpečnosti. "Tu řeší interní norma Českých aerolinií a vyhláška Ministerstva dopravy. Naši piloti všechny normy a vyhlášky perfektně dodržují. Jakékoliv změny pravidel pro omezení doby letu, by musely být schváleny s Úřadem pro civilní letectví, k čemuž nedošlo. Jediné, co návrh představenstva obsahuje, jsou úpravy kolektivních smluv," uvedla Hejsková s tím, že nabídka vedení společnosti na odchod managementu, pokud si zaměstnanci sníží plat, stále platí. "Rychlost, se kterou některé odborové organizace dokázaly návrh vedení Českých aerolinií zanalyzovat, je překvapivá," dodala Hejsková na závěr.
Tereza Peprníková, peprnikova@mediafax.cz
Související zprávy:
Piloti ČSA údajně neříkají pravdu a nechtějí...
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
13.06.2024 Vyplatí se ještě investovat do Nvidie, Applu…
11.06.2024 Co zaznělo na Analytickém fóru 2024?
03.06.2024 Investujte a vybudujte si dodatečný příjem…
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Zdraží barel ropy brent na 90 dolarů? Co to znamená pro benzín a naftu?
Ali Daylami, BITmarkets
Štěpán Křeček, BHS
Druhá inflační vlna není na obzoru. Inflace se vrací ke svému cíli
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Pomerančový džus jen pro bohaté? Cena kontraktů dosáhla historického maxima
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Miroslav Novák, AKCENTA
Domácí ekonomika v 1. čtvrtletí vzrostla, ale čekala se trochu lepší čísla