V dubnu investoval nejvíce do své mediální reklamy Henkel (27.5.2009)
Největším inzerentem v českých médiích byl v dubnu Henkel, když investoval do reklamy 138,8 milionu korun. Podle dat, která poskytla ve středu Mediafaxu monitorovací agentura TNS Media Inteligence, to bylo o 62 procent více než ve stejném měsíci loni.
„Stříbrný“ byl v dubnu další drogistický gigant Reckitt Benckiser. Ten navýšil svou reklamu 61 procent na rovných 117 milionů korun.
Na třetím a čtvrtém stupínku se ocitly další firmy z branže. Na rozdíl od svých konkurentů však svou inzerci snížily. Procter&Gamble o 32 procent na 105,9 milionu korun a Unilever o 44 procent na 97,7 milionu korun.
Na pátém místě skončil první z mobilních operátorů. Telefónica O2 zvedla své reklamní investice o necelé procento na 88,5 milionu korun.
Na dalších pozicích se umístily L´Oreal (72,1 milionu korun, pokles o 36 procent), Česká spořitelna (69,1 milionu korun, nárůst o 84 procent), T-Mobile (rovných 69 milionů korun, zvýšení o 24 procent), Vodafone (68,9 procenta, pokles o jedno procento).
První desítku zadavatelů reklamy uzavírá Coca Cola. Ta „nasypala“ do inzerce v dubnu 63 milionů korun, což bylo o nevídaných 323 procent více než ve čtvrtém měsíci loni.
Celkem top-10 zadavatelů investovalo v dubnu do reklamy 889,7 milionu korun, což bylo o tři procenta více než ve stejném měsíci loni. Velcí reklamní hráči tak jdou proti trendu celého inzertního trhu, který v dubnu „utržil“ meziroční ztrátu 7,6 procenta. Do mediální reklamy investovali ve čtvrtém letošním měsíci všichni zadavatelé dohromady 5,2 miliardy korun.
Za první čtyři měsíce letošního roku investovala desítka nejsilnějších inzerentů do reklamy v televizi, rozhlase, novinách, časopisech, kinech, na billboardech a v prodejnách dohromady 3, 7 miliardy korun, což bylo o 13 procent více než loni. Přitom celý reklamní trh klesl v lednu až dubnu o rovných pět procent na 18, 1 miliardy korun.
První čtyři místa opanovali v lednu až dubnu drogističtí giganti. Žebříček vede Henkel, který za první čtyři měsíce dal do reklamy v médiích 493, 9 milionu korun, tedy o 55 procent více než ve stejném období loni.
Druhý je Reckitt Benckiser, který investoval 455, 6 milionu korun (meziroční nárůst o 59 procent), třetí Unilever s objemem inzerce 446, 4 milionu korun (navýšení o pět procent) a čtvrtý Procter&Gamble, který zkrátil své inzertní výdaje o 18 procent na 404, 9 milionu korun.
Pátý je zatím v letošním roce L´Oreal (379, 2 milionu korun, nárůst o 13 procent), šestý Vodafone (327, 6 milionu korun, zvýšení o 13 procent) a sedmý Volkswagen, který si zadal reklamu za 308, 2 milionu korun. Meziroční pokles u něj činí 16 procent.
Na posledních třech místech první desítky reklamních zadavatelů jsou za období leden až duben T-Mobile (290, 2 milionu korun, nárůst o 29 procent), Danone (285, 9 milionu korun, zvýšení o 11 procent a Mountfield (283, 2 milionu korun, vzestup o devět procent).
Uvedené peněžní objemy představují hrubé inzertní příjmy, které se kalkulují na základě ceníkových cen a počtu reklam, ale bez započítání slev, barterů a autoinzerce. Čistou inzerci odmítají zadavatelé i média z obchodních důvodů zveřejňovat. TNS Media Intelligence nemonitoruje reklamu na internetu.
Štefan Weber, weber@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.05.2024 V létě startuje sdílení elektřiny. Využijte&hellip
27.05.2024 Co zazní na Analytickém fóru XTB 2024?
24.05.2024 Nejlepší telefon roku + tablet zdarma.
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
ETF zaměřené na čistou energii zaznamenávají po poklesu výkonnosti oživení
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Nový zlatý rekord a stříbro na nejvyšší hodnotě od roku 2012
Miroslav Novák, AKCENTA
Další posilování koruny možné, ale nezbytnou podmínkou je pozitivní vývoj ve vnějším prostředí
Mgr. Timur Barotov, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS