Nejvíce hrubé inzerce měl v prvním kvartálu Ringier (20.4.2009)
Nejsilnějším vydavatelstvím co do objemu hrubých inzertních příjmů byl v prvním letošním čtvrtletí Ringier s 599,8 milionu korun, i když loni vydělal ve stejném období o 6,8 procenta více. Vyplývá to z dat monitorovací agentury TNS Media Inteligence, která Mediafax získal v pondělí.
Jeho největší soupeř, vydavatelství Mafra, totiž ztratil meziročně 22,4 procenta, když mu reklamní příjmy klesly na 549,2 milionu korun. Zhruba stejnou relativní ztrátu utrpěl na třetím místě vydavatelský dům Vltava-Labe-Press, jemuž se příjmy snížily o 23,3 procenta na 386,7 milionu korun.
Pořadí na dalších místech: Bauer Media (226 milionů korun, + 19,1 procenta), Metro (214 milionů korun, + 17,8 procenta), Mladá fronta (189 milionů korun, + 5 procent), Stratosféra (169 milionů korun, - 6 procent), Sanoma (135 milionů korun, + 19,4 procenta), Hachette Filipacchi (128 milionů korun, - 8,8 procenta), Borgis (124 milionů korun, - 17,9 procenta).
Uvedené peněžní objemy představují hrubé inzertní příjmy, které se kalkulují na základě ceníkových cen a počtu reklam, ale bez započítání slev, barterů a autoinzerce. Čisté výdaje do reklamy zadavatelé i média odmítají ze strategických důvodů zveřejňovat. Právě proto jsou ale hrubá data významným indikátorem trendů, například pro burzy.
Z dalších údajů TNS Media Inteligence, které v pondělí publikoval týdeník Strategie, vyplývá, že poklesy inzerce se u tří nejsilnějších deníků nedají vysvětlit snížením cen za reklamu. Propad počtu inzertních stran byl totiž hlubší než celkový úbytek reklamních příjmů.
Největší inzerci měla z deníků za leden až březen MF Dnes (467 milionů korun; změna objemu reklamy oproti stejnému období loni: 18,6 procenta; změna počtu inzertních stran: - 25,4 procenta). Druhý byl Deník se svými regionálními mutacemi (378 milionů korun; - 22,2 procenta; - 34 procent) a třetí Blesk (280 milionů korun; - 8,5 procenta; - 8,6 procenta).
Na dalších stupíncích kvartálního žebříčku jsou: Metro (214 milionů korun; + 26,7 procenta; - 21 procent), Sport (99 milionů korun; + 2,6 procenta; - 1,9 procenta), Právo (91 milionů korun; - 18,8 procenta; - 16,1 procenta), Lidové noviny (70 milionů korun, - 20,4 procenta; - 12,8 procenta), Hospodářské noviny (61 milionů korun; - 33,4 procenta; - 32, 6 procenta), E15 (45 milionů korun; + 80,6 procenta; + 97,1 procenta a Aha (25 milionů korun; + 116,7 procenta; + 71,7 procenta).
Nejvíce inzerce z nedeníkových tištěných periodik měl v prvním kvartále Blesk Magazín (78 milionů korun, + 17,6 procenta). Na „stříbrný“ stupínek se dostala Žena a život (64 milionů korun, + 14,4 procenta) a na „bronzový TV Magazín (46 milionů korun, - 6,4 procenta).
Další pozice obsadily Elle (44 milionů korun, - 10,5 procenta), Marianne (38 milionů korun, - 2,5 procenta), Magazín Dnes (36 milionů korun, - 32 procent), Týden (35 milionů korun, - 26,3 procenta), Marie Claire (35 milionů korun, neuvedeno), Ona Dnes (32 milionů korun, - 10,1 procenta) a Glanc (32 milionů korun, + 3,2 procenta).
Co se týče celého inzertního trhu tištěných médií, ten šel v prvním čtvrtletí dolů o 12 procent na 3,78 miliardy korun. Deníky spadly dolů o 14,6 procenta na 1,75 miliardy korun a časopisy o 9,6 procenta na 2,03 miliardy korun.
Štefan Weber, weber@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
25.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Elektrické návěsy od Range Energy: Klíč k udržitelnější kamionové dopravě?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?