Alkohol v reklamě podněcuje k pití
Upozorňují na to nizozemští vědci, kteří provedli experiment s 80 studenty. Ukázalo se, že studenti, kteří sledovali film nebo reklamy, kde se vyskytoval hojně alkohol, vypili během hodiny v průměru o jeden a půl láhve piva více.
Dobrovolníci ve věku 18 až 29 let byli pozváni do laboratoře vybavené pohodlnou koženou pohovkou a křesly, měli k dispozici televizi a chladničku plnou nápojů. Bylo jim řečeno, že mohou vypít kolik piva, vína nebo sody chtějí.
Byli rozděleni do čtyř skupin. První sledovala film, by němž byly alkoholické nápoje ukázány 23krát a v 18 scénách lidé pili alkohol. Na alkohol byla zaměřena i reklama vložená do filmu. Druhá skupina sledovala stejný film, ale reklamy byly neutrální, nebyl v nich propagován alkohol. Další dvě skupiny sledovaly nenáročnou komedii, kde alkoholické nápoje byly ukázány 15krát, ale filmové postavy je pily jen ve třech scénách.
Studenti v první skupině vypili během hodiny o polovinu víc alkoholických nápojů v porovnání s těmi, kdo sledovali komedii bez reklam na alkohol.
Tato studie ukazuje jasně, že obrázky alkoholu ve filmech a reklamách "mohou u lidí vyvolávat neodolatelnou potřebu pít, což vede potom i k pití alkoholu," řekl vedoucí studie Rutger Engels.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz