Pražská šunka patří všem
Rozhodl tak Nejvyšší správní soud, podle kterého je pražská šunka druhovým označením běžného výrobku. Proto nemá takzvanou rozlišovací schopnost. Informovala o tom mluvčí soudu Sylva Dostálová.
„Žádný podnikatelský subjekt tedy nemůže užívání tohoto pojmu, aniž by byl doplněn o dostatečně rozlišující prvky, vyhradit prostřednictvím známkoprávní ochrany výlučně pro sebe,“ uvedl soudce správního soudu Zdeněk Kühn.
Přihlašovaná ochranná známka by musela kromě označení druhu výrobku, tedy pražské šunky, obsahovat ještě další zřetelné a dominantní prvky, které by produkt odlišily od uzenin jiných výrobců.
Pražská šunka se vyrábí od 19. století. Jedním z tajemství její přípravy je to, že se lehká vepřová kýta nechává uležet vcelku. Po několikatýdenním zrání v láku se kýta udí a zlehka vaří. Nejznámějším výrobcem pražské šunky byl Antonín Chmel, který měl v 19. století firmu v Praze nad Nuselskými schody.
Můžou být v klidu. Pražská šunka jim z obchodů nezmizí.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
12.12.2024 Český trh zaplavily extrémně zlevněné Samsungy.
05.12.2024 K nejprodávanějšímu telefonu sezony tablet zdarma.
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Černý pátek skončil, spotřebitelé utráceli více přes e-shopy, tržby v kamenných obchodech klesly
Štěpán Křeček, BHS
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory