Pražská šunka patří všem
Rozhodl tak Nejvyšší správní soud, podle kterého je pražská šunka druhovým označením běžného výrobku. Proto nemá takzvanou rozlišovací schopnost. Informovala o tom mluvčí soudu Sylva Dostálová.
„Žádný podnikatelský subjekt tedy nemůže užívání tohoto pojmu, aniž by byl doplněn o dostatečně rozlišující prvky, vyhradit prostřednictvím známkoprávní ochrany výlučně pro sebe,“ uvedl soudce správního soudu Zdeněk Kühn.
Přihlašovaná ochranná známka by musela kromě označení druhu výrobku, tedy pražské šunky, obsahovat ještě další zřetelné a dominantní prvky, které by produkt odlišily od uzenin jiných výrobců.
Pražská šunka se vyrábí od 19. století. Jedním z tajemství její přípravy je to, že se lehká vepřová kýta nechává uležet vcelku. Po několikatýdenním zrání v láku se kýta udí a zlehka vaří. Nejznámějším výrobcem pražské šunky byl Antonín Chmel, který měl v 19. století firmu v Praze nad Nuselskými schody.
Můžou být v klidu. Pražská šunka jim z obchodů nezmizí.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI