Skupina GfK rostla ve druhém čtvrtletí slaběji než se očekávalo
Skupina GfK uzavře 1. pololetí 2007 s obratem okolo 554 mil. EURO, což představuje růst o 3,6 % oproti 1. pololetí roku minulého (vloni byl obrat v rozsahu 534,4 mil. EURO). Organický růst dosáhne zhruba úrovně 5 %. Upravený operativní výsledek za první pololetí ve výši 63,5 mil. EURO dosáhne tak zhruba úroveň dosaženou za 1. pololetí loňského roku (63,8 mil. EURO). Marže dosáhla 11,5 %, vloni byla 11,9 %. EBIT za 1. pololetí bude zhruba 55 mil. EURO (vloni 55,4 mil. EURO). Druhé čtvrtletí 2007 se vyvíjelo následovně: obrat dosáhl zhruba 292 mil. EURO (vloni ve srovnatelném období 285,9 mil. €). Upravený operativní výsledek dosáhl 39 mil. € oproti loňskému roku, kdy činil 42,7 mil. €. Ve druhém čtvrtletí měl EBIT hodnotu 34 mil. € ; vloni 38,9 mil. €. Dosažené čtvrtletní hodnoty byly ovlivněny zejména slabým vývojem v Custom Research a HealthCare. V segmentu Custom Research se projevila krize u některých US výrobců automobilů v tom, že smlouvy v syndikovaných obchodech oblastí sev. Amerika, záp. Evropa, střední Východ a Afrika nebyly prodlouženy. Výpadek obratu působí bezprostředně i na výsledek. Těmito efekty se změnila struktura marže tohoto podnikatelského segmentu a hospodářský výsledek je pod úrovní srovnatelného období minulého roku. Ostatní části segmentu Custom Research zaznamenaly potěšitelný zdravý růst. Podnikatelský segment HealthCare se dostal pod úroveň očekávání v důsledku stagnace rozpočtů na výzkum trhu u farmaceutického průmyslu v oblastech sev. Amerika, záp. Evropa, střední Východ a Afrika. V Anglii navíc došlo na základě neuspokojivého vývoje dceřiné společnosti k výměně managementu. Consumer Tracking a Media se vyvíjely v rámci očekávání. Zřetelně lépe než bylo očekáváno se vyvíjí Retail and Technology a to co se týče obratu i výsledku. Pro letošní rok je situace ve vstupech zakázek nadále dobrá. Součet zásoby zakázek, vstupů a již fakturovaných obratů je na úrovni 76,1 % celoroku tj. o 1,9 % lepší než za první pololetí 2006 (v 1. pololetí 2006 to bylo 74,2 %). Společnost považuje v současné době své roční cíle za dosažitelné. Růst obratu by měl dosáhnout min. 5 % a marže 13,5 %. Praha 3. 8. 2007. Skupina GfK v ČR (GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult) je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Pro další informace navštivte naše internetové stránky: www.gfk.cz , www.incoma.cz. GfK Group GfK Group je celosvětově čtvrtou největší společností provádějící marketingový výzkum. Působí v pěti obchodních segmentech: Custom Research, Retail and Technology, Consumer Tracking, Media a HealthCare. Společně s původní společností NOP World (získanou 1. června 2005) dosáhla GfK Group za finanční rok 2006 obrat 1 112,2 milionů EUR. Skupina GfK svými 115 společnostmi působí po celém světe a pokrývá více než 90 zemí. Z celkového počtu 8 200 zaměstnanců pracuje 80 % mimo Německo. Pro další informace navštivte naše webové stránky: www.gfk.com. Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz