Kdo získal podlahu za 20 000 Kč ? - vyhlášení výsledků soutěže s Podlahy a interiér

Tucet otazníků má své odpovědi

 

Vážení čtenáři a milí soutěžící, nadchází okamžik vyhodnocení soutěže Tucet otazníků, se kterou jste se setkávali v posledních dvou číslech a na webových stránkách časopisu.

Za celou redakci mohu směle říci, že jsme byli velmi mile překvapeni vysokou účastí soutěžících. Díky vašim odpovědím na zadané otázky jsme se hodně dozvěděli.

Psali nám lidé z různých oborů, technici, projektanti, obchodníci, manažeři, zdravotní sestřičky, lékaři, paní učitelky, úředníci, počítačoví experti, studenti i důchodci. Ženy odpovídaly dvakrát více než muži. Sešlo se mnoho názorů, nápadů, zkušeností s odbornými firmami nebo například s podlahovým vytápěním. Odborné podlahářské firmy a podlahová studia jistě budou mít radost, neboť převážná většina z vás by při výběru a pokládce podlahy dala přednost právě odborníkům před markety. Pouze necelá jedna čtvrtina soutěžících by se do pokládky podlahy pustila sama. Některé odpovědi obsahovaly i konkrétní názvy firem, které se za svou práci nemusí stydět. Protože si myslíme, že kvalitní poctivá práce je k nezaplacení a schopný řemeslník by neměl zůstat utajen, prozradíme, že pochváleny byly firmy Rieger, Keramo, Marty&Marty a Dřevoobchod v Karlových Varech. S prací odborných podlahářských či stavebních firem bylo dvakrát více lidí spokojeno než nespokojeno. S výsledky průzkumu mohou být také velmi spokojeni prodejci podlahového vytápění. 74 % dotázaných by si podlahovku pořídilo a přišly i kladné reference od spokojených majitelů. Argumenty proti se týkaly především ceny nebo obav z případné opravy systému pod podlahou. Nyní přichází informace, ze které jsme měli radost my, jakožto tvůrci časopisu Podlahy a interiér. Na otázku, zda byste hledali informace před realizací podlahy, jste odpověděli téměř všichni kladně. Jako první zdroj se umístil internet, ovšem hned na druhém místě mezi médii skončily časopisy, což nás velice těší. Dále by se lidé obraceli na odbornou literaturu, specializovaná studia, přátele a navštěvovali by veletrhy. Prodejce podlahových materiálů určitě bude zajímat, jaké podlahoviny veřejnost preferuje v jednotlivých místnostech. Do kuchyně by většina dotázaných volila keramickou dlažbu, na druhém místě skončily povlakové krytiny, nejčastěji univerzálně označované jako „lino“, třetí v pořadí následují plovoucí podlahy, čtvrté masivní dřevo, pátý korek. Ale objevily se i takové speciality, jako jsou lité podlahy, bambus, teraco, leštěný beton nebo různé kombinace materiálů, nejčastěji dlažba s dřevěnou nebo plovoucí podlahou. Také v koupelně zvítězila klasika na plné čáře. Převážná většina lidí by volila dlažbu, ostatní krytiny, povlakové nebo dřevěné podlahy zaujaly pouze malé procento. Pokud jde o podlahové varianty v dětském pokoji, tam už byly výsledky vyrovnanější. Na prvním místě skončily plovoucí podlahy, v těsném závěsu za nimi masivní dřevo a o několik hlasů méně získaly koberce. Často se objevovaly elegantní kombinace koberce s masivními či plovoucími podlahami. Několik soutěžících vzpomnělo také příjemný korek, povlakové krytiny, linoleum a PVC a dvakrát se objevil bambus. Vysoká praktičnost českých zákazníků se ukázala v otázce, jaké vlastnosti podlah jsou pro vás při výběru důležité. Nejdůležitějším kritériem byla totiž snadná údržba, následoval vzhled podlahy, odolnost proti mechanickému poškození, teplo, kvalita, životnost, cena, pohodlí, neklouzavost, nehlučnost atd. Nutno podotknout, že kritéria nebyla v otázkách zadaná a záležela pouze na úsudku odpovídajících.

V otázce, kde měli soutěžící podle obrázků vybrat podlahu, která se jim nejvíce líbí, panovala poměrně velká vyrovnanost. Nejvíce lidí by volilo prkennou podlahu na obr. e, s naprosto stejným počtem hlasů skončily na druhém místě tmavá podlaha na obr. b a světlé parkety na obr. d. Čtvrté bylo áčko a nejméně preferencí získala podlaha pod písmenem c.  Počet hlasů pro jednotlivé obrázky byl ale skutečně poměrně vyrovnaný, z čehož lze usuzovat, že se vkus zákazníků opírá ještě pořád více o vlastní názor než o materiály, které diktují módní trendy.

Všem účastníkům moc děkujeme, anketa přinesla nejen spoustu zajímavých poznatků, ale věříme, že díky ní našel časopis Podlahy a interiér další cestičky ke svým novým čtenářům.

A kdo jsou výherci cen, které do soutěže věnovali naši štědří sponzoři?

První cenu, dřevěnou podlahu v hodnotě 20 000 od firmy BK Továrna na parkety, vyhrává  Zuzana Jarolímová, studentka z Tábora.

Druhou a třetí cenu věnoval internetový obchod Xcomputer. LCD monitor poputuje k Daně Petříčkové do Hartvíkovic, digitální fotoaparát k Janu Pekárkovi ze Zábřehu.   
  

Předplatné časopisu Podlahy a interiér získávají Andrea Szymeczek, Martin Vlk, Roman Pištěk, Eva Holasová, Romana Dopitová z Pornic, Jiřina Mánková z Ústí nad Orlicí a Petr Šťastný z Prahy 4.

Ještě dovolte, abychom vyhlásili výherce zvláštní ceny, kterou jsme se rozhodli udělit, a to  cenu za nejkreativněji zpracované odpovědi. Získává ji paní Kristina Krejčí z Hněvotína spolu s rodinou, která při vypracování ankety pomáhala. Odpovědi doprovázel pravdivý strašidelný příběh o stavbě rodinného domu rodiny Krejčích, o nepoctivých řemeslnících, nedodržených termínech, padajících taškách ze střechy, zaplacení zálohy stavebnímu dozoru, který nikdy nepřijel, o kompletní předělávce betonové podlahy, kterou „odborníci“ neudělali odborně, plesnivých eurooknech a netopícím podlahovém topení. Děkujeme za fotografie i obrázky a jako odměnu a zároveň útěchu po prodělaných peripetiích posíláme sadu koupelnových předložek od společnosti Grund.

Všem výhercům srdečně blahopřejeme a těšíme se, že se budeme setkávat i v dalších soutěžích, které pro vás redakce časopisu Podlahy a interiér společně s internetovým portálem www.bydlet.cz připraví.

Redakce časopisu Podlahy a interiér a Bydlet.cz


Sdílejte článek na sociálních sítích nebo emailem

Social icons
Hodnocení článku

Fotogalerie na bydlet.cz, nejlépe hodnocené fotografie



Články Aktuální téma