Češi utrácejí za svatby, třeba i statisíce
Každou třetí svatbu v Česku organizují profesionálové. Ubývá totiž lidí, kteří jsou ochotni sami plánovat svůj svatební den -mnozí si raději najmou agenturu. „Jde o lidi, kteří si sňatek financují sami, mají dostatek peněz a kvůli pracovnímu vytížení málo času,“ říká Jana Hlubková ze svatební agentury Freya.Svatby na klíč jsou výnosné
Češi jsou často ochotni za svatbu zaplatit i statisíce korun. „Cena se pohybuje v řádech statisíců, zařizovali jsme svatbu za sto tisíc, ale i za dva miliony,“ říká Veronika Trubačová z pražské agentury Vewé.
Přestože počet svateb v Česku klesá, svatební agentury nemají o zakázky nouzi. „Zhruba třicet procent svateb bylo loni z dílny profesionálů,“ říká Růžena Hýblová, majitelka svatební agentury Rosalie. Podobně mluví také Martina Batalová, majitelka salonu Ľarmonia.
„Zpočátku využívali svateb na klíč převážně podnikatelé, kteří si z časových důvodů agenturu najmout musí.“ Nyní ale profesionálním sňatkovým organizátorům přicházejí na chuť i Češi nepodnikatelé. Tržby firem, které zajišťují kompletní svatební servis, vzrostly za posledních pět let o desítky procent a pořádání svateb se stává výnosným byznysem.
Důkazem je i to, že přibývá firem, jež zajištění svateb nabízejí. Ne vždy jde ale o profesionály. „Spousta agentur má v nabídce to, co nejsou schopné realizovat a jen se tím snaží nalákat klienty,“ varuje Jaromír Kaksa, majitel svatební agentury Caxa.
(Petra Hořcicová, Lidové noviny)
Poslední zprávy z rubriky Zajímavosti:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz