(Kurzy.cz)
Absence komentáře Altria Group o ČR může indikovat stabilizaci tržního podílu PMČR ve 3Q06
Společnost Altria Group jejíž součástí je i Philip Morris ČR (PMČR), právě oznámila výsledky hospodaření za 3. čtvrtletí 2006. Zpráva k výsledkům Altrie se mimo jiné zmiňuje také o situaci v regionu EU, kde prodeje Philip Morris International (PMI – součást Altria Group) meziročně poklesly o 0,9 %. Důvodem byl pokles prodejů ve Španělsku, Německu a Portugalsku, který (pokles) byl jen částečně nahrazen růstem prodejů v Itálii, Polsku a Maďarsku. Podíl PMI na trhu cigaret v EU se meziročně nezměnil a zůstal na hodnotě 39,6%. Podíl PMI na celkové spotřebě tabákových výrobků (cigaret a ostatní tabák. výrobků) v EU stoupl o 0,4 p.b. na 35,9 %.
Tentokrát oznámení nepřineslo žádné bližší zprávy o České ani Slovenské republice. Absenci jakékoliv informace o ČR a SR hodnotíme spíše mírně pozitivně. Domníváme se, že mohlo dojít k jisté stabilizaci tržního podílu i dodávek převážně do ČR. Tento vývoj by byl pozitivní především po té co v předešlých dvou čtvrtletích byly zprávy týkající se prodejů v ČR výhradně negativní (dodávky za 2Q poklesly o 12,3% y/y). Celkově pro rok 2006 očekáváme další (21.7% y/y) snížení tržeb na nekonsolidované bázi a úroveň čistého zisku 2.2 mld. Kč (čistý zisk na akcii 789 Kč) meziroční pokles o 29%.
Milan Vaníček
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?