Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  01.03.2006 17:07:22

STŘEDOVÝCHODNÍ EVROPA: 66 MILIONŮ LIDÍ ČTE LETÁKY ŘETĚZCŮ


1.3.2006 - Praha
Soubor ke stažení: 
/download/press/1065_cz_int.pdf


Na trzích 10 zemí střední a východní Evropy (Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko a Černá Hora, Chorvatsko, Ukrajina zastoupená Kyjevem, Rusko zastoupené Moskvou a Petrohradem) stále roste důležitost promočních letáků. Aktuální studie Shopping Monitor CEE firem INCOMA Research a GfK ukazuje, že koncem roku 2005 ovlivňovaly letáky obchodních řetězců již 66 milionů lidí ve sledovaném regionu, tedy více než polovinu celé populace. Celkem 39% nakupujících letáky pouze pravidelně čte, avšak jsou i nakupující, kteří je používají k plánování nákupů – těch je v regionu 15%. Velké rozdíly jsou mezi jednotlivými zeměmi – nejvíce jsou promoční letáky čteny zákazníky na Slovensku (87 % domácností), v České republice (78 % domácností) a Maďarsku (78 % domácností), naopak nejnižší penetraci mají v Srbsku (20 % domácností) a Bulharsku (27 % domácností).

 

Značné rozdíly mezi státy regionu přetrvávají i v pozici obchodních formátů. Podle Shopping Monitoru preferuje hypermarkety jako hlavní nákupní místo potravin v regionu 20% nakupujících, zatímco diskontní prodejny zatím pouze 16%. Podíl diskontů však trvale roste, zejména na úkor supermarketů, které jsou v regionu stále nejsilnější formát. I zde jsou však mezi zeměmi velké rozdíly – nejdál zatím došel vývoj v Maďarsku, České republice, Polsku a Slovensku, kde jsou hypermarkety nejsilnější. V České Republice a v Maďarsku dává přednost nákupu potravin v hypermarketu přibližně 35 % domácností, naopak v Chorvatsku jen 6 % a v Bulharsku dokonce jen 1 % domácností.

 

Studie Shopping Monitor jsou zpracované pro každý národní trh samostaně, avšak kombinace jejich výsledků v Shopping Monitor CEE ukazuje i pozici řetězců v celém regionu. Konsolidace obchodních řetězců a koncentrace trhu je ve středovýchodní Evropě již taková, že můžeme srovnat sílu jednotlivých řetězců na regionální úrovni. Nejpreferovanějším řetězcem byla koncem roku 2005 Biedronka (skupina Jeronimo Martins), a to díky své mimořádné pozici v Polsku. Podle výsledků Shopping Monitoru CEE ji využívá 6,3 mil. zákazníků celého regionu jako své hlavní nákupní místo potravin. Na dalších místech se již umístily řetězce, které expandují do řady zemí v celém regionu – Tesco (preferuje jej 6,1 mil. zákazníků), Kaufland (4,1 mil. zákazníků), Metro/Makro (3,1 mil. zákazníků) a s malým odstupem Billa (skupina REWE).

 

For further information you can contact Zdenek Skala, INCOMA Research,
contact tel. + 420 251 117 545, e-mail: skala@incoma.cz

Další informace:

Kontakt: skala@incoma.cz


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2025

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688