Věra Stárová (GfK-Praha)
Makroekonomika  |  20.05.2005 15:19:21

Prodej podniku zvyšuje výsledek, získání NOP posiluje pozici na trhu


  • obrat vzrostl o 7,2 % na 160,8 mil. EUR
  • růst EBIT včetně výsledku účastí o 157,9 % na 38,6 mil. EUR
  • získáním NOP World postup do top ligy v oboru
  • obratový cíl na rok 2005 zvýšen ze 710 na zhruba 720 mil. EUR (bez NOP World)

Norimberk, 13. května 2005 – Skupina GfK dosáhla za 1. čtvrtletí 2005 velmi dobrého výsledku. Obrat výrazně vzrostl - o 7,2 % ze 149,9 na 160,8 mil. EUR. EBIT včetně účastí nadprůměrně vzrostl – z 15 na 38,8 mil. EUR.

Vysoký růst EBIT včetně výsledku účastí byl ovlivněn prodejem 50% účasti v IHA–IMS Health, o kterém GfK informovala již začátkem roku. Marže, tj. obrat poměřený k EBIT včetně výsledku účastí, v rozsahu 24 % byla podstatně vyšší než ve stejném období minulého roku. Koncernový výsledek zahrnující i účasti vzrostl ze 6,9 mil. na 31,1 mil. EUR.

Získání britské skupiny pro výzkum trhu NOP World 15.4.2005 posílí pozici GfK ve skupině vedoucích firem výzkumu trhu. Tímto dosud největším nákupem podniku v historii GfK je posilována přítomnost GfK na třech nejvýznamnějších trzích výzkumu trhu – USA, Velké Británie, Itálie. S více než 1 500 novými pracovníky značně rozšiřuje know how v oblasti výzkumu trhu a marketingu.

1. Hospodářský a finanční rozvoj skupiny GfK

Ve srovnání s prvním čtvrtletím minulého roku vzrostl obrat GfK v 1. čtvrtletí 2005 o 7,2 % na 160,8 mil. EUR. Organický růst obratu očištěného o stabilní objemy víceletých zakázek dosáhl 6,4 %. Neočištěný růst představoval 5,9 %. Tím byl překonán růst celé branže. Růst obratu vyplývající z akvizic představoval 2 %. Měnové efekty snížily růst obratu v 1. čtvrtletí 2005 o 0,7 procentních bodů.

SKUPINA GfK: CHARAKTERISTIKY VÝVOJE1

v mil. EUR 1/IV/2004 I/IV/2005 změna v %
Obrat 149,9 160,8 +7,2
EBITDA 19,5 18,9 - 3,4
EBIT 14,0 13,3 - 4,9
EBIT vč. účastí 1 25,3 +2 492,5
Výsledek účastí 15 38,6 +157,9
Marže v % 2) +10,0 +24,0 --
Výsledek koncernu 6,9 31,1 +350,8
Výsledek na akcii (v EUR) 0,22 0,99 --
1) možné rozdíly ze zaokrouhlení
2) EBIT vč. výsledku účastí poměřený k obratu

EBIT včetně výsledků účastí vzrostl na 38,6 mil. EUR, tj. + 157,9 %. Tento vysoký růst je zapříčiněn výtěžkem prodeje 50 % účasti na IHA–IMS Health Švýcarsko, o kterém již GfK podávala informaci. Výtěžek činil konkrétně 24,2 mil. EUR a zahrnuje 2,2 mil. EUR výnos z účasti za rok 2005.

Marže se zvýšila z tohoto důvodu na 24 % (loni v 1/IV byla 10 %). Pokud by se nezohlednil vliv prodeje a vyčlenil by se výnos z účasti na IHA-IMS Health v loňském roce, pak by byl výsledek za 1/IV/2005 na úrovni loňského roku, což odpovídá očekávání GfK.

Odpisy v rozsahu 5,5 mil. EUR dosáhly stejné úrovně jako v předchozím 1/IV/2004. Výsledek úročení – mínus 0,6 mil. EUR - se mírně lišil od loňského srovnatelného období, kdy dosáhl – 0,5 mil. EUR. Ostatní finanční výsledek ve výši 0,2 mil. EUR překročil loňský (0,04 mil. EUR).

Daně z příjmu a výnosů dosáhly 4,9 mil. EUR (loni 5,4 mil. EUR). Daňová kvóta činila 12,9 % a byla tedy podstatně nižší než vloni, kdy dosáhla 37,2 %. Nižší daňová kvóta vyplývá v podstatě z nezdaňování výtěžku prodeje účasti na IHA-IMS Health Švýcarsko.

Náklady obratu, odbytu a správy vzrostly v 1/IV/2005 o 8 %, tedy silněji než obrat. Tato skutečnost souvisí s přesunem uzavření kontraktů z března na duben tohoto roku. Vzhledem k tomu, že se to týká dlouhodobých obchodů v panelu, nebyly proti operativním nákladům zaúčtovány žádné odpovídající výnosy, což vedlo přechodně k silnějšímu růstu nákladů.

2. Investice

V 1. čtvrtletí 2005 vynaložila GfK 13,5 mil. EUR na investice (loni 31,6 mil. EUR). 61 % z toho odpovídalo akvizicím a zvýšení účasti na následujících podnicích v Německu - GfK MACON, GPI Kommunikationsforschung a Beyen Marktforschung. Do běžného provozu investovala GfK 5,1 mil. EUR (loni 4,2 mil. EUR), což představovalo především pořízení počítačového softwaru a vybavení provozu.

V 1. čtvrtletí 2005 zvyšovala GfK pracovní kapitál, a proto své udržovací a náhradu poskytující investice nefinancovala z Cash flow. Některé smlouvy v panelech nebyly uzavřeny dle původních záměrů v březnu, ale až v dubnu. Výsledkem toho bylo, že se zásoba zakázek a následné vystavení faktur výrazně zvedlo až v dubnu, což vedlo k tomu, že GfK teprve pak snížila pracovní kapitál, aby uvolnila Cash flow pro investice a akvizice.

3. Majetkové a finanční struktury

Podíl vlastního kapitálu vzrostl oproti stavu ke konci minulého roku ze 44,3 na 47,8 %. Vlastní kapitál pokrýval investiční majetek z 82,7 %. Proti krátkodobým aktivům v rozsahu 240,6 mil. EUR byla krátkodobá pasiva 196,1 mil. EUR.

GfK dosáhla v prvním čtvrtletí 2005 Cash flow z operativní podnikatelské činnosti v rozsahu minus 0,5 mil. EUR (loni 11,0 mil. EUR). Volně disponibilní Cash flow po akvizicích, ostatních investicích a nákupech vybavení dosáhl 13,4 mil. EUR (loni minus 20,4 mil. EUR). Mimo Cash flow měla GfK k dispozici úvěrové linky v rozsahu zhruba třímístných miliónových částek, a ty byly využity zhruba z 12 %. Mimo to disponuje GfK AG schváleným a do konce 1. pololetí roku 2007 použitelným kapitálem v aktuální tržní hodnotě v rozsahu zhruba 150 mil. EUR.

Čisté zadlužení GfK ke konci roku 2004 31,7 mil. EUR kleslo k 31.3.2005 na 21,1 mil. EUR, čímž se jej podařilo zhruba o 10 mil. EUR snížit. Gearing – tedy poměr čistého zadlužení k vlastnímu kapitálu – obnášel ke konci 1. čtvrtletí 2005 7,5 % (ke konci roku 2004 to bylo 12,7 %).

4. Vývoj podnikatelských segmentů

Pět podnikatelských segmentů GfK se rozvíjelo úspěšně a v podstatě v souladu s rozpočtem. Většinou vylepšily výrazně svůj obrat v porovnání se srovnatelným obdobím předchozího roku. Operativní hospodářský výsledek byl celkově na úrovni 1. čtvrtletí předchozího roku.

VÝVOJ PODNIKATELSKÝCH SEGMENTŮ: OBRAT A VÝSLEDEK 1)

v mil. EUR 1/IV/2004 I/IV/2005 změna v %
CUSTOM RESEARCH      
obrat 53,3 58,0 + 8,7
operativní výsledek 3,2 2,5 - 22,6
marže v % 2) + 6,1 + 4,3 --
RETAIL AND TECHNOLOGY      
obrat 42,0 46,1 + 9,6
operativní výsledek 8,2 9,1 + 12,1
marže v % 2)   + 19,4 + 19,9 --
CONSUMER TRACKING      
obrat 21,1 23,1 + 9,2
operativní výsledek 0,2 0,4 + 130,7
marže v % 2) + 0,9 + 1,8 --
MEDIA      
obrat 14,1 14,5 + 3,2
operativní výsledek 1,4 1,0 - 30,3
marže v % 2) + 10,1 + 6,8 --
HEALTHCARE      
obrat 17,4 17,4 0
operativní výsledek 2,4 2,4 - 0,6
marže v % 2) + 13,7 + 13,7 --
OSTATNÍ      
obrat 2,0 1,8 -11,0
operativní výsledek -0,9 -1,0 -4,1
marže v % 2) -47,4 -55,5 --
CELKEM      
obrat 149,9 160,8 +7,2
operativní výsledek 14,5 14,5 +0,1
marže v % 2) +9,6 +9,0 --
1) údaje z informačního management systému – rozdíly vyplývající ze zaokrouhlení možné
2) operativní výsledek k obratu

 

Obratově nejsilnější podnikatelský segment GfK, Custom Research, zvýšil obrat o 8,7 % a dostal se tak nad cílovou úroveň roku 2005 ve výši 5,5 %. Operativní výsledek však neudržel krok s pozitivním vývojem obratu, neboť svými 2,5 mil. EUR byl pod úrovní loňského 1. čtvrtletí (3,2 mil. EUR). Negativně se zde projevil vývoj obratu a výnosu v restrukturalizaci se nacházejícího podniku GfK Martin Hamblin ve VB a v USA.

Podnikatelský segment Retail and Technology podstatně přispěl svými nadprůměrně dobrými přírůstky k podnikatelskému úspěchu celé skupiny GfK. Obrat vzrostl o 9,6 %. 8,5 % růstu bylo přitom organické povahy a akvizice vynesly 2 %. Měnové efekty snížily růst obratu o 0,9 %. Operativní výsledek se zlepšil o 12,1 % a dosáhl 9,1 mil. EUR. Marže vzrostla na celkem 19,9 % a představovala tak zhruba dosaženou úroveň loňského srovnatelného čtvrtletí (19,4 %). Potěšitelné je to, že tento vývoj probíhá při současné výstavbě tohoto oboru podnikání ve třech zemích Latinské Ameriky, spojené s investováním. Obzvláště úspěšné byly GfK podniky v Asii.

Podnikatelský segment Consumer Tracking zvýšil svůj obrat rovněž velmi pozitivním směrem o 9,2 %, z čehož 8,6 % bylo organické povahy a efekty měnových kurzů vylepšily obrat o 0,5 %. Také operativní výsledek se vyvíjel mimořádně příznivě - plus 130,7 %. Úspěch jak v obratu, tak i v přírůstku výsledku má své kořeny v následujících faktorech:

1) dvouletá zakázka Ministerstva stavebnictví Holandska v hodnotě celkem více než 4,5 mil. EUR, účinná od počátku roku
2) kontinuální příliv nových zakázek a rozšíření stávajících na nové servisní a poradenské služby.

V podnikatelském segmentu Media zvýšila GfK svůj obrat o 3,2 % - růst byl docílen především organicky, měnové efekty představovaly 0,4 % růstu. Růst obratu byl vyšší než v 1. čtvrtletí 2004. Operativní výsledek – 1 mil. EUR – byl o 0,4 mil. EUR nižší než ve srovnatelném čtvrtletí minulého roku, což je zapříčiněno tím, že vůči nákladům na rozběhlý projekt měření rádio dosahů v Belgii nedospěly dosud žádné výnosy v podobné výši. Vzhledem k tomu, že tento podnikatelský segment počítá s větší zakázkou na výzkum billboardů, nemění GfK svá očekávání v tom smyslu, že letošní rok bude i pro tento segment úspěšný.

Obrat v segmentu Healthcare v podstatě odpovídal stejnému období minulého roku, organický růst představoval 3,3 % a byl eliminován negativními měnovými efekty ve stejné výši. Positivní vývoj HealthCare společností v Německu a USA byl překonán vlivy restrukturalizace GfK Martin Hamblin HealthCare ve Velké Británii a USA.

Do segmentu ostatní patří zejména GfK Group Services, GfK Data Services a GfK Business Solutions & Processing poskytující centrální služby pro koncern, GfK podniky a jejich kooperační partnery. Pokles obratu a operativního výsledku spočívá – tak jako i v uplynulých letech – zejména v nízkých objemech výkonů GfK Solutions & Processing pro podnik Information Resources GfK.

STRUKTURA RŮSTU OBRATU DLE PODNIKATELSKÝCH SEGMENTŮ 1)

růst v %

celkem organicky akvizice měna

Custom Research

+8,7 +5,2 3,9 -0,4

Retail and Technology

+9,6 +8,5 +2,0 -0,9

Consumer Tracking

+9,2 +8,6 +0,1 -0,5

Media

+3,2 +2,7 0 +0,4

HealthCare

0 +3,3 0 -3,3

Ostatní

-11,0 -11,6 0 +0,6

celkem

+7,2 +5,9 +2,0 -0.7
1) údaje z informačního management systému, diference ze zaokrouhlení možné

5. Vývoj regionů

Oproti srovnatelnému období minulého roku zvýšila GfK ve svém obratově nejsilnějším regionuNěmecku obrat o 5,5 %, a to bylo více než ze 2/3 podmíněno organicky. Růst vyplývající z akvizic pocházel z konsolidace Beyen Marktforschung k 1. lednu 2005.

V západní a jižní Evropě, které jsou z hlediska obratu na druhém místě, vzrostl obrat o 6,8 %. Tato potěšitelná skutečnost je převážně organického původu.
V severní Evropě byl obrat organicky o 8,1 % nižší než v 1. čtvrtletí 2004 a měnové efekty snížily vývoj obratu o minus 1,2 % body.

V regionu střední a východní Evropy dosáhla GfK u obratu mimořádného podnikatelského úspěchu - plus 40,8 %, což představuje nejvyšší míru růstu ze všech regionů skupiny GfK.

Růst obratu v regionu Ameriky je positivně ovlivněn společností GfK Indicator Brazílie (plně převzat k 1.7.2004) a Caribou Lake USA (většinový podíl převzat na začátku t.r.). 7,7 % růstu má organický charakter a měnové efekty způsobily pokles obratu o 5,7 %.

V regionu Asie a Pacifiku rostl obrat vůči srovnatelnému období minulého roku o potěšitelných 11,6 % - měnové efekty zbrzdily tento růst o 3,6 % bodu.

VÝVOJ OBRATU V REGIONECH 1)

v mil. EUR 1/IV/2004 I/IV/2005 změna v %
Německo 51,9 54,7 + 5,5
Západní a jižní Evropa 49,0 52,3 + 6,8
Severní Evropa 13,8 12,5 - 9,3
Střední a vých. Evropa 7,6 10,7 + 40,8
Amerika 18,8 21,0 + 11,4
Asie a Pacifik 8,8 9,6 + 8,0
Celkem 149,9 160,8 + 7,2
1) údaje ze systému manažerských informací – rozdíly ze zaokrouhlení možné

STRUKTURA OBRATOVÉHO RŮSTU DLE REGIONŮ

růst v %

celkem organicky akvizice měna

Německo

+5,5 +3,9 +1,6 0

Záp. a jižní Evropa

+6,8 +6,5 0 -0,2

Severní Evropa

-9,3 -8,1 0 -1,2

Střední a vých. Evropa

+40,8 +30,6 +4,4 +5,8

Amerika

+11,4 +7,7 +9,4 -5,7

Asie a the Pacifik

+8,0 +11,6 0 -3,6

celkem

+7,2
+5,9 +2,0 -0,7
1) údaje ze systému manažerských informací – rozdíly ze zaokrouhlení možné

6. Zaměstnanci

Počet zaměstnanců skupiny GfK se v 1. čtvrtletí 2005 zvýšil o 212 na 5 751 (přepočtených na plnou pracovní dobu). Růst v podstatě vyplýval ze získání podniku Beyen Marktforschung, Německo a z první úplné konsolidace společnosti Caribou Lake USA od počátku tohoto roku. 72,8 % zaměstnanců GfK pracovalo ke konci čtvrtletí v podnicích mimo Německo.

Personální výdaje dosáhly za první tři měsíce tohoto obchodního roku 72,1 mil. EUR (loni 66,5 mil. EUR) a v důsledku toho vzrostl podíl personálních výdajů ze 44,4 na 44,8 %. Vzestup vyplývá částečně z nově připojených společností a dále z již zmíněného rozložení obratu mezi měsíce březen a duben.

7. Změny účastí

Na začátku roku 2005 realizovala GfK v této oblasti následující změny:

  1. zvýšila svůj podíl na Caribou Lake USA z 19,9 na 69,8 %. Podnik se specializoval na Database marketing a Customer Relationsship Management. V minulém roce dosáhl obratu zhruba 4 mil. EUR.

  2. převzala ze 100 % společnost Beyen Marktforschung, Německo. Tato společnost zjišťuje ceny elektronického zboží a analyzuje účinnost reklamních a prodej podporujících cenových aktivit. V minulém roce dosáhla společnost obratu cca 3 mil. EUR.

  3. prodej 50% účasti na IHA-IMS Health Švýcarsko a přikoupení zbytkových 20 % podílu na GPI Kommunikationsforschung v Německu vedl k soustředění na stěžejní části podnikatelského segmentu HealthCare. Netto výnos představoval hodnotu 2,4 mil. EUR.

8. Důležité události po rozhodném dni 31.3.2005

15. dubna 2005 získala GfK ze 100 % - od britského mediálního koncernu United Business Media – skupinu zabývající se výzkumem trhu NOP World. Kupní cena této transakce se pohybuje okolo 550 mil. EUR. Kupní cena bude financována z úvěrové linky otevřené do 660 mil. EUR, která je GfK k dispozici pro účely financování akvizic. Kupní smlouva je podmíněna ještě závěrečnou prověrkou kartelových úřadů v Německu a USA. GfK počítá s uzavřením transakce ke konci května 2005.

Podnik NOP World založený v roce 1957 a od roku 1989 patřící mediálnímu koncernu United Business Media nabízí informační služby v podnikatelských segmentech Custom Research, Media a HealthCare - zejména v USA, Velké Británii a Itálii. Podnik se umístil na vynikající pozici ve výzkumu automobilového trhu USA díky své dceřiné společnosti Allison Fischer International a v USA je v segmentu Custom Research čtyřkou v oboru. Mimo to je dceřiná společnost NOP World - MRI – v USA vedoucím poskytovatelem služeb v oboru výzkumu tištěných médií. Dceřiná společnost Roper nabízí dále pro více trhů výzkumné výkony zaměřené na spotřebitele a finanční trhy. Dceřiné společnosti NOP World - MMC a SMC působící v oblati HealthCare - mají mezi svými klienty vedoucí podniky z tohoto sektoru. Dceřiná společnost NOPR patří ve Velké Británii mezi přední poskytovatele služeb ad hoc výzkumu a v podnikatelském segmentu Custom Research je číslem 3 na trhu. Dceřiná společnost Eurisko aktivně působící rovněž v Custom Research se umisťuje na první pozici poskytovatele služeb v tomto oboru v Itálii.

Pro GfK představuje převzetí NOP dosud největší akvizici v její historii. V důsledku velkých synergií posílí GfK svoji pozici ve svých třech podnikatelských segmentech a ve třech z hlediska výzkumu trhu a obratu světově nejvýznamnějších zemích. V Custom Research a Mediích bude ve světovém měřítku v pořadí čtvrtá a v HeathCare druhá. V USA – z hlediska světového obratu největším trhu zabývajícím se výzkumem trhu – se umístí na 6. místě. Ve Velké Britániisvětové dvojce z hlediska obratu ve výzkumu trhu a rovněž tak i v Itálii, která představuje ze světového hlediska 6. místo – se umístí na 3. místě. S 1 500 zaměstnanci NOP World získává mimo to GfK velký potenciál know how výzkumu trhu.

Se zpětnou platností získala GfK k 1. dubnu 51% podíl na Research Dynamics Inc. v Kanadě. Tento podnik založený v roce 1996, se sídlem v Torontu, nabízí služby ad hoc výzkumu, zejména pro podniky na trzích rychloobrátkového spotřebního zboží, pro finanční služby jakož i informační a komunikační technologie. V roce 2004 dosáhl se svými službami výzkumu trhu podnik Research Dynamics Inc. obrat 3,4 mil. EUR.

S platností od 1. května převzala GfK 51% podíl na Adimark S.A. Chile. V roce 1974 založená firma Adimark, se sídlem v Santiago de Chile nabízí ad hoc výzkumné služby pro zákazníky z maloobchodu, finančních služeb, telekomunikací medií a reklamního průmyslu. Podnik je v Chile jedničkou v oboru ad hoc výzkumu a docílil v roce 2004 obratu zhruba v rozsahu 5,1 mil. EUR.

Se zpětnou platností zvýšila GfK k 1.1.2005 svůj podíl na GfK MACON a.s. se sídlem v německém Waghäusel z 51 na 100 %. Tento podnik založený v roce 1991 nabízí celosvětově software produkty RegioGraph a DISTRICT, jakož i digitální mapy, které jsou podniky využívány za účelem optimalizace odbytových oblastí, regionálního řízení odbytu a v geomarketingu.

9. Výhled

Oblast výzkumu trhu zůstává nadále růstovým trhem. Se svojí sítí a vynikající pozicí v tomto oboru očekává GfK, že i nadále poroste rychleji než samotný sektor. Podle odhadu odborníků poroste objem obratu sektoru v letošním roce o 4 až 5 %.

GfK se díky převzetí podniku NOP na světovém trhu nově umísťuje a patří nyní k 5 společnostem dosahujících obratu v řádu miliardy. Převzetím NOP World se nejenom posiluje pozice GfK na celosvětově důležitých trzích, ale i kapacita ve třech podnikatelských segmentech. Silnou stránkou GfK je diverzifikace služeb do pěti podnikatelských segmentů, vysoký podíl na dlouhodobě probíhajících službách v panelech a vedoucí pozice na trhu v Evropě, který je po Americe obratově druhým největším v pořadí na trhu výzkumu trhu.

Příprava na integraci NOP je v plném běhu. Byly zřízeny projektové kanceláře a k dispozici dány k využití management zdroje z centrály koncernu. Podpořen bude proces místními dceřinými společnostmi GfK. Existující maticová organizace podnikání je v GfK vytvořena tak, že bude moci být pravděpodobně zachována i po integraci NOP.

Rostoucí internacionalizace vede k tomu, že i nadále poroste podíl pracovních míst mimo Německo. Po provedeném převzetí NOP World se zvýší podíl z dosavadních 73 na 78 % ve prospěch zahraničí.

V probíhajícím obchodním roce bude efektivně pokračovat integrace NOP World tak, aby se vytvořila základna pro budoucí synergie. Za tímto účelem budou především v roce 2005 vynaloženy náklady v rozsahu 20 mil. EUR. Mimo to GfK předpokládá, že ji v důsledku převzetí čeká dodatečné úrokové zatížení v rozsahu zhruba 14 mil. EUR. V této souvislosti si proto GfK ponechává otevřenou opci k tomu, aby mohla využít schválený kapitál – mající v současné době tržní hodnotu 150 mil. EUR – k profinancování tohoto převzetí, čímž by se úrokové zatížení podstatně snížilo.

GfK očekává, že již v roce 2005 bude moci realizovat první synergické efekty, které by měly od roku 2007 vzrůst na roční objem 15 mil. EUR. Týkají se zejména nákladových efektů při zjišťování údajů a jejich zpracování, provádění zakázkových prací v podnicích GfK místo u třetích osob a svedení operativních jednotek a koncernových služeb dohromady.

Mimo těchto předností integrace přispěje výrazně i NOP svým úspěšným podnikatelským modelem k dalšímu rozvoji skupiny GfK. Podnik dosáhl v roce 2004 obratu 324 mil. EUR a EBIT včetně výsledku účastí 35 mil. EUR, což odpovídá marži 11 %.

Při neměnícím se okruhu konsolidace - tzn. bez NOP World a ostatních v letošním roce získaných podniků nebo účastí – očekává GfK obrat v rozsahu 710 mil. EUR, což odpovídá růstu 5,8 %. Započtou-li se dosud v tomto roce získané podniky, pak se zvýší obratový cíl na 720 mil. EUR, což odpovídá růstu 7,2 %. Mimo to bude GfK opět usilovat o to, aby EBIT včetně výsledků účastí rostl rychleji než organicky docílený obrat. Úsilí bude dále směrováno ke zvýšení marže (poměr EBIT včetně výsledků účastí k obratu) okolo 17 %. V tom by bylo obsaženo 24,2 mil. EUR získaných z prodeje 50% účasti na IHA-IMS Švýcarsko a zvýšení podílu na německém GPI Kommunikationsforschung z 80 na 100 %. GfK očekává, že všechny podnikatelské segmenty zvýší nejenom svůj obrat, ale i výsledek. Ke konci dubna již bylo 64 % letošního obratového cíle fakturováno nebo zaregistrováno do zásoby zakázek nebo vstupu, což odpovídá hodnotě docílené ve stejném období loňského roku.

GfK očekává, že včetně proporčně konsolidovaného NOP World (za 7 měsíců) dosáhne za rok 2005 obratu 900 mil. EUR. EBIT včetně výsledku účastí bude nejspíše obnášet 13 %, a tak dosáhne zhruba úrovně minulého roku.

Po realizovaném převzetí GfK očekává, že EBITDA a výsledek na akcii (očištěno o implementační náklady synergií) v letech 20052007 budou nadále růst v dvojciferném rozsahu.

GfK bude své investice do běžného provozu krýt tak jako dosud plně z Cash flow a přebytečný Cash flow bude využívat pro další akvizice a umoření dluhů. Při převzetí NOP World využila GfK pouze z části finanční disponibilní zdroje a disponuje i nadále finanční silou zabezpečující, že i v budoucnu může dále růst.

Očekávané finanční termíny

24.5.2005 Valná hromada Norimberk, hala mistrů pěvců
12.8.2005 Pololetní zpráva k 30.červnu *
15. 11.2005 Zpráva za 9 měsíců k 30.9.2005 *
28.2.2006 Předběžný výsledek za finanční rok 2005 *
11.4.2006 Bilanční tisková konference Norimberk
11.4.2006 Konference analytiků Frankfurt nad Mohanem
15.5.2006 Čtvrtletní zpráva k 31.3.2006 *
23.5.2006 Valná hromada
14.8.2006 Pololetní zpráva k 30. červnu *
14.11.2006 Zpráva za 9 měsíců k 30.9.2006 *
*) zveřejnění proběhne pravděpodobně před zahájením burzy

 

GfK AG, Public Affairs and Communications
Dr. Ulrike Schöneberg
Nordwestring 101
D-90319 Nuremberg
Tel +49 911 395-2645
Fax +49 911 395-4041
e-mail: public.affairs@gfk.de

Tyto informace nejsou určeny ke zveřejnění nebo rozsevu v USA. Toto zveřejnění nepředstavuje žádnou nabídku k prodeji cenných papírů v USA. Cenné papíry GfK AG nesmí být bez registrace nebo udělení výjimky z registrační povinnosti (v souladu ze Securities Act z roku 1933) v právě platné podobě v USA ani nabízeny ani prodávány.

Toto tiskové sdělení obsahuje výroky charakteru očekávání, tj. takové, které nepopisují minulost, ale charakterizují naše předpoklady a očekávání. Každý výrok v tomto tiskovém sdělení obsažený a sdělující naše záměry, předpoklady, očekávání nebo předpovědi (jakož i tomu odpovídající předpoklady) je výrokem charakteru prognózy. Tyto výroky jsou založeny na plánování, odhadech a prognózách, které v současné době má vedení skupiny GfK k dispozici. Výroky charakteru předpovědi se proto vztahují pouze ke dni, ve kterém byly formulovány. Nepřebíráme žádné závazky k tomu, že budeme tyto výroky s ohledem na nové informace nebo budoucí události dále rozvíjet.
 

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Consumer Tracking

Informační servis  k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování  a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb.
Více viz: www.gfk.com

HealthCare

Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby      veterinárních léčiv. 
Více viz: www.gfk.com

Retail & Technology

Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz: www.gfkms.com

Media

Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz: www.gfk.com

Custom Research

Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.
Více viz: www.gfkadhoc.com


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688