Výsledky AVG v 1Q15 nad odhady trhu
AVG včera po závěru trhu v USA reportovala své výsledky za 4Q 2014. Upravený čistý zisk dosáhl 46 USc a překonal tak odhady trhu (37 USc na akcii). Tržby meziročně rostly o 9,9%. Tržby z předplatného ve 4Q akcelerovaly růst na +21% r/r (4Q14: +15% r/r), zatímco tržby z vyhledávačů jsou od 1Q14 utlumovány. Z pohledu segmentů rostly spotřebitelský i SME o asi 10%. Počet aktivních uživatelů pro mobilní telefony rostl meziročně o 29% na 104 mil. a celkový počet uživatelů dosáhnul 202 mil. uživatelů. Upravený provozní zisk klesnul o 7% na 31,7 mil. USD a upravená provozní marže meziročně klesla z 37% na 31%. To bylo nad očekáváním managementu, který potvrdil výhled 30% marže za celý rok. FCF po sezóně silném 4Q14 kleslo v 1Q15 na 19,9 mil. USD (-33% r/r) kvůli změnám v pracovním kapitálu. Čistý dluh dosáhnul 64,9 mil. USD (asi 0,5x ND/EBITDA) a klesnul tak o 21,9 mil. USD kv./kv. AVG potvrdila výhled pro tržby (růst o 10-15% na 410-430 mil. USD) a upravený čistý zisk (pokles o asi 3% na 94,2-99,2 mil. USD). Čistý zisk je očekáván nižší hlavně kvůli úrokovým nákladům spojeným s akvizicemi.
Výsledky AVG byly na úrovni tržeb o něco pod očekáváním, což vynahradila vyšší marže. Ta byla částečně podpořena kurzovými změnami. Marže ve spotřebitelském segmentu byla stabilní, u SME byla negativní (z 23 % v 1Q14 na -24 % v 1Q15). Firma potvrdila svůj předchozí výhled. Celkově je ve výsledcích AVG vidět po loňské změně strategie postupný přechod do opětovného růstu. Po výrazném zlepšení ve 4Q14 výsledky v 1Q15 potvrdily trend, zrychlení růstu by mělo přijít ve druhém pololetí.
Petr Bártek
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz