Insideři prodávají akcie jako o život.
Firemní insideři prodávají akcie "svých" společností skoro stejně intenzivně jako loni v červenci. Je to skutečně odstrašující paralela, nárůst jejich prodejů tehdy předznamenal strmý pád akcií. Začátkem srpna ztratily Spojené státy nejvyšší rating a odstartovaly jedny z nejbolestivějších čtrnácti dnů na akciových trzích. Index Dow Jones přišel mezi posledním týdnem v červenci a druhým týdnem v srpnu o 2 000 bodů. Špatné zprávy pro býky Silné prodeje insiderů nemusejí vést k panice na trzích pokaždé. V létě změně trendu napomohly i další faktory, které dnes nepozorujeme. Podle teorie však fakt, že hromadně prodávají například manažeři, ředitelé a největší akcionáři firem (tedy ti, kteří mají nejvíce informací o prospektech společností), nevěstí nikdy nic dobrého. Podívejme se na ukazatel jejich aktivity, který sleduje firma Argus Research. Poměřuje počty prodaných a nakoupených akcií na trhu. Podle posledních údajů bylo sell-to-buy ratio 5,77:1. A mezi insidery ve společnostech listovaných na NYSE byl tento poměr ještě nevyváženější – 8,2:1. Podle dalších ukazatelů je navíc patrné, že poměr velmi přesně odráží převažující sentiment širokého spektra insiderů. Společnost Argus v posledním vydání Vickers Weekly Insider Report avizovala, že prodala velké pozice ve svých dvou modelových portfoliích, kde nyní nahrazuje akcie hotovostí. Po provedených transakcích drželo jejich "insider" modelové portfolio téměř 30 % hotovosti, rizikové portfolio dokonce necelých 60 %. Pokračování článku najdete ZDE: |
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz