(Kurzy.cz)
ABC Českého Hospodářství: Návštěvnost internetového tržiště stoupla meziročně o 125 procent
PRAHA, 24. února 2009 – První dopady finanční krize hrají do karet internetovým B2B tržištím. Nižší objem zakázek u průmyslových podniků a drobných společností a s tím související pokles výroby vedou k hledání nových možností odbytu. Největší zájem je vedle pražských firem především z jižní Moravy, Olomouckého a Moravskoslezského kraje, Plzně a Liberce. Návštěvnost se za poslední měsíc vyhoupla na 15 840 prohlížejících denně. V porovnání se začátkem loňského roku jde o nárůst o 125 procent. Průměrně zadá svou poptávku denně až 62 zákazníků. Internetová B2B tržiště tak potvrzují další vlnu expanze.
„O 12 procent stoupl také během ledna a první poloviny února počet registrovaných uživatelů – o 1525 firem. Registrace totiž zákazníkům umožňuje nejen prezentovat vlastní firmu, ale též objednat si zasílání poptávek a nabídek. Důležitá je i možnost úspory nákladů, která se na tržišti pohybuje v průměru okolo 30 procent. Pro jednotlivce jde o úsporu v řádu několika set tisíc korun, například pro stavební firmu pak v řádu milionů,“ řekl Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.
Nejvyšší nárůst v počtu uživatelů je z Ostravska. Druhé místo obsadila Plzeň, následují Liberec, Pardubice a Praha. Na internetovém tržišti se zvýšil i počet nabídek, a to o 43 procent. Největší počet nabízejících je ze sféry strojů a nářadí, strojírenství a hutnictví, auto–moto, dopravy a stavebnictví. Největší počet poptávajících je pak na prvním místě z oblasti stavebnictví, služeb, strojírenství a hutnictví, dřevařského průmyslu a auto–moto.
„Největší nápor zažívá tržiště během první poloviny týdne – od pondělí do středy. V tomto období dochází i k největšímu procentu spárování poptávek a nabídek. Svého poptávajícího či nabízejícího najde na tržišti každý den 71 procent uživatelů,“ vyjmenoval Dukič.
Velký zájem o obchodování na tržišti byl rovněž důvodem expanze na Slovensko a připravované expanze do Polska a Německa, která proběhne během první poloviny letošního roku. Všechny tři země zůstávají pro české obchodníky velice lukrativním trhem – mezi příčinami hrají podstatnou roli minimální jazyková bariéra, krátká přepravní vzdálenost a totožná podnikatelská kultura. Zároveň je obzvlášť pro slovenské a polské klienty zajímavé kontaktovat nové obchodní partnery z České republiky.
V případě B2B obchodování navíc odpadají papírová výběrová řízení. Tedy sestavování nákladných inzerátů, posbírání papírových nabídek do výběrového řízení a organizace týmů lidí, kteří nabídky vyhodnotí. Poptávka se pouze zadá do systému tržiště a poté se v okamžiku spárování s nabídkou dostaví přehledné vyhodnocení.
„Stačí pouze vložit poptávku po konkrétním zboží nebo službě. Jakmile se poptávka rozešle – denně rozesíláme 35 831 e-mailů s poptávkami více než 43 700 aktivních uživatelů –, začnou se zadavateli hrnout nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější. Prakticky jen zákazníkům radíme zadat do poptávky žádost o specifikaci i dalších relevantních ukazatelů pro rozhodnutí,“ uzavřel Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz