Věra Stárová (GfK-Praha)
Akcie ve světě  |  22.05.2000 11:36:51

RHODOS 2000 - Cena za firemní image

Pro rok 2000 byly zvoleny kategorie: 

  • výrobci mobilních telefonů

  • banky

  • výrobci minerálních vod

  • výrobci mleté pražené kávy 

  • výrobci fotoaparátů.

Co je to image firmy? V sociologickém slovníku se dočteme, že image je představa o firmě, jež existuje nezávisle na tom, kdo zaujímá postoj, či kdo se k image vyjadřuje.

Většina z nás si vedle hlavního oboru podnikání dané společnosti vybaví i způsob, jakým tato společnost vystupuje na trhu, jak se prezentuje navenek. Můžeme tedy říci, že image firmy je tvořena dílčími faktory, kterými mohou být například kvalita výrobků, kvalifikovanost zaměstnanců, přístup k zákazníkům, obchodní jméno firmy, public relation, corporate identity. Tyto dílčí faktory ovlivňují image společnosti v mysli každého člověka buď přímo, kdy se s firmou setkává například jako zákazník, nebo nepřímo, kdy se o dané společnosti dozví něco z doslechu, z tisku nebo například od přátel a známých.

Všechny tyto skutečnosti vytváří společně jeden celek a promítají se do celkového image dané společnosti.

Image firmy tedy není daná jednou pro vždy, ale je velmi dynamická a její vývoj závisí  na mnoha variabilních faktorech.

SOUTĚŽ  "RHODOS"

Cílem projektu je sestavit prestižní žebříček tří společností, jejichž image ve vybrané kategorii podnikání dosahuje nejvyšší hodnocení - nejlepší průměrnou známku. Cena "RHODOS" - ocenění za nejlepší image je udělována konsorciem společností Kairos, Veletrhy Brno, Corporate Identity Design, Ekonom a GfK-Praha. První ročník této soutěže se uskutečnil v roce 1997. Každým rokem členové konsorcia vybírají různé kategorie, oblasti podnikání. U firem, které v těchto kategoriích působí, je pak hodnocena úroveň image, kterou mezi manažery v ČR mají.

Pro rok 2000 byly zvoleny následující kategorie: výrobci mobilních telefonů, banky, výrobci minerálních vod, výrobci mleté pražené kávy a výrobci fotoaparátů.

Výsledky výzkumu v jednotlivých kategoriích

VÝROBCI MOBILNÍCH TELEFONŮ

Image těchto výrobců byla hodnocena na základě těchto kritérií:

  • kvalita výrobků
  • spolehlivost
  • cenová přiměřenost výrobků
  • kvalifikovanost reprezentantů
  • přizpůsobivost k tržním podmínkám

1. místo

2. místo

3. místo

Nokia

Ericsson

Siemens

BANKY

Image bankovních domů byla hodnocena na základě těchto pěti kritérií:

  • spolehlivost
  • důvěryhodnost
  • solventnost
  • serióznost
  • přístup ke klientům

1. místo

2. místo

3. místo

ČSOB

GE CAPITAL BANK

IPB

VÝROBCI MINERÁLNÍCH VOD

Kritéria na základě, kterých byla hodnocena image výrobců minerálních vod:

  • kvalita výrobků
  • cenová přiměřenost výrobků
  • sortiment výrobků
  • tradice
  • známost firmy

1. místo

2. místo

3. místo

KARLOVARSKÉ MINERÁLNÍ VODY

HANÁCKÁ KYSELKA

PODĚBRADKA

 VÝROBCI MLETÉ PRAŽENÉ KÁVY

Kritéria na základě, kterých byla hodnocena image výrobců mleté pražené kávy:

  • kvalita výrobků
  • cenová přiměřenost výrobků
  • sortiment výrobků
  • tradice
  • známost firmy

1. místo

2. místo

3. místo

TCHIBO PRAHA

BALÍRNY DOUWE EGBERTS

KRAFT FOODS CR

VÝROBCI FOTOAPARÁTŮ

Image společností působících v oblasti výroby fotoaparátů byla vyhodnocována na základě těchto pěti kritérií:

  • kvalita výrobků
  • spolehlivost
  • známost firmy
  • cenová přiměřenost výrobků
  • sortiment výrobků

1. místo

2. místo

3. místo

OLYMPUS C & S

FOTO - WORLD (KODAK)

MINOLTA

Metodika výzkumu a hodnocení při udělování cen Rhodos

Výzkum, který provádí společnost GfK-Praha je uskutečňován pomocí standardizované metody výzkumu, která zahrnuje: pilotní šetření a následně samotné dotazníkové šetření. Cílem pilotního průzkumu je vyhodnocení a stanovení pěti nejdůležitějších parametrů pro jednotlivé odvětvové kategorie, které byly pro daný rok zvoleny. Tyto parametry vybírají sami manažeři, podle toho, nakolik jsou podle jejich názoru důležité pro image firmy z dané oblasti podnikání. Druhou fází výzkumu je telefonické dotazování na reprezentativním vzorku 500 respondentů - top manažerů. Dotazování probíhá prostřednictvím kombinovaného výběru, z hlediska regionů ČR je stanovena kvóta pro počet uskutečněných rozhovorů v každém kraji podle poměrného zastoupení firem v daném regionu. V rámci každého kraje jsou pak firmy vybírány systematickým náhodným výběrem.

Základní podmínkou pro hodnocení společností je respondentova znalost firmy, povědomí o ní, ať již osobní nebo pouze z doslechu. Úkolem manažera je jmenovat 5 firem působících v dané oblasti (např. výrobci mobilních telefonů). Jmenované firmy jsou následně hodnoceny podle vybraných parametrů image z pilotního šetření.

Konečné výsledky a stanovení pořadí v jednotlivých odvětvových kategoriích je určeno sečtením všech průměrů hodnocení dosažených podle zadaných parametrů v daných kategoriích.

Do konečného vyhodnocení a určení pořadí jsou zařazovány pouze ty firmy, které uvedlo alespoň 30 respondentů - manažerů. Tento statistický filtr se používá proti zkreslení výsledků.

Více informací Vám rádi poskytneme na adrese: klika@gfk.cz

Celou studii nebo její část, týkající se jedné kategorie si můžete objednat přímo na našich internetových stránkách: volně prodejné studie/různé/Rhodos 2000 - cena za firemní image.



Přečtěte si také:

12.05.2014Ceny domů a bytů klesají, blíží se cenám z roku 2000 Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)
12.02.2009Rhodos – Cena za image zná vítěze Strategie.cz (Strategie.cz)
09.05.2003RHODOS - Cena za image  Věra Stárová (GfK-Praha)



Příbuzné stránky


Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688