RHODOS 2000 - Cena za firemní image
Pro rok 2000 byly zvoleny kategorie:
Co je to image firmy? V sociologickém slovníku se dočteme, že image je představa o firmě, jež existuje nezávisle na tom, kdo zaujímá postoj, či kdo se k image vyjadřuje.
Většina z nás si vedle hlavního oboru podnikání dané společnosti vybaví i způsob, jakým tato společnost vystupuje na trhu, jak se prezentuje navenek. Můžeme tedy říci, že image firmy je tvořena dílčími faktory, kterými mohou být například kvalita výrobků, kvalifikovanost zaměstnanců, přístup k zákazníkům, obchodní jméno firmy, public relation, corporate identity. Tyto dílčí faktory ovlivňují image společnosti v mysli každého člověka buď přímo, kdy se s firmou setkává například jako zákazník, nebo nepřímo, kdy se o dané společnosti dozví něco z doslechu, z tisku nebo například od přátel a známých.
Všechny tyto skutečnosti vytváří společně jeden celek a promítají se do celkového image dané společnosti.
Image firmy tedy není daná jednou pro vždy, ale je velmi dynamická a její vývoj závisí na mnoha variabilních faktorech.
SOUTĚŽ "RHODOS"
Cílem projektu je sestavit prestižní žebříček tří společností, jejichž image ve vybrané kategorii podnikání dosahuje nejvyšší hodnocení - nejlepší průměrnou známku. Cena "RHODOS" - ocenění za nejlepší image je udělována konsorciem společností Kairos, Veletrhy Brno, Corporate Identity Design, Ekonom a GfK-Praha. První ročník této soutěže se uskutečnil v roce 1997. Každým rokem členové konsorcia vybírají různé kategorie, oblasti podnikání. U firem, které v těchto kategoriích působí, je pak hodnocena úroveň image, kterou mezi manažery v ČR mají.
Pro rok 2000 byly zvoleny následující kategorie: výrobci mobilních telefonů, banky, výrobci minerálních vod, výrobci mleté pražené kávy a výrobci fotoaparátů.
Výsledky výzkumu v jednotlivých kategoriích
VÝROBCI MOBILNÍCH TELEFONŮ
Image těchto výrobců byla hodnocena na základě těchto kritérií:
- kvalita výrobků
- spolehlivost
- cenová přiměřenost výrobků
- kvalifikovanost reprezentantů
- přizpůsobivost k tržním podmínkám
1. místo |
2. místo |
3. místo |
Ericsson |
Image bankovních domů byla hodnocena na základě těchto pěti kritérií:
- spolehlivost
- důvěryhodnost
- solventnost
- serióznost
- přístup ke klientům
1. místo |
2. místo |
3. místo |
ČSOB |
IPB |
VÝROBCI MINERÁLNÍCH VOD
Kritéria na základě, kterých byla hodnocena image výrobců minerálních vod:
- kvalita výrobků
- cenová přiměřenost výrobků
- sortiment výrobků
- tradice
- známost firmy
1. místo |
2. místo |
3. místo |
KARLOVARSKÉ MINERÁLNÍ VODY |
HANÁCKÁ KYSELKA |
PODĚBRADKA |
VÝROBCI MLETÉ PRAŽENÉ KÁVY
Kritéria na základě, kterých byla hodnocena image výrobců mleté pražené kávy:
- kvalita výrobků
- cenová přiměřenost výrobků
- sortiment výrobků
- tradice
- známost firmy
1. místo |
2. místo |
3. místo |
BALÍRNY DOUWE EGBERTS |
KRAFT FOODS CR |
VÝROBCI FOTOAPARÁTŮ
Image společností působících v oblasti výroby fotoaparátů byla vyhodnocována na základě těchto pěti kritérií:
- kvalita výrobků
- spolehlivost
- známost firmy
- cenová přiměřenost výrobků
- sortiment výrobků
1. místo |
2. místo |
3. místo |
OLYMPUS C & S |
FOTO - WORLD (KODAK) |
MINOLTA |
Metodika výzkumu a hodnocení při udělování cen Rhodos
Výzkum, který provádí společnost GfK-Praha je uskutečňován pomocí standardizované metody výzkumu, která zahrnuje: pilotní šetření a následně samotné dotazníkové šetření. Cílem pilotního průzkumu je vyhodnocení a stanovení pěti nejdůležitějších parametrů pro jednotlivé odvětvové kategorie, které byly pro daný rok zvoleny. Tyto parametry vybírají sami manažeři, podle toho, nakolik jsou podle jejich názoru důležité pro image firmy z dané oblasti podnikání. Druhou fází výzkumu je telefonické dotazování na reprezentativním vzorku 500 respondentů - top manažerů. Dotazování probíhá prostřednictvím kombinovaného výběru, z hlediska regionů ČR je stanovena kvóta pro počet uskutečněných rozhovorů v každém kraji podle poměrného zastoupení firem v daném regionu. V rámci každého kraje jsou pak firmy vybírány systematickým náhodným výběrem.
Základní podmínkou pro hodnocení společností je respondentova znalost firmy, povědomí o ní, ať již osobní nebo pouze z doslechu. Úkolem manažera je jmenovat 5 firem působících v dané oblasti (např. výrobci mobilních telefonů). Jmenované firmy jsou následně hodnoceny podle vybraných parametrů image z pilotního šetření.
Konečné výsledky a stanovení pořadí v jednotlivých odvětvových kategoriích je určeno sečtením všech průměrů hodnocení dosažených podle zadaných parametrů v daných kategoriích.
Do konečného vyhodnocení a určení pořadí jsou zařazovány pouze ty firmy, které uvedlo alespoň 30 respondentů - manažerů. Tento statistický filtr se používá proti zkreslení výsledků.
Více informací Vám rádi poskytneme na adrese: klika@gfk.cz
Celou studii nebo její část, týkající se jedné kategorie si můžete objednat přímo na našich internetových stránkách: volně prodejné studie/různé/Rhodos 2000 - cena za firemní image.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. , Jablonec nad Nisou IČO 00671363 - Obchodní rejstřík firem
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. aktuálně - Změny a události ve společnosti
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. - fyzické osoby, právnické osoby
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. - Sbírka listin
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. - volná pracovní místa
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. - diskuse, názory
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. - Živnostenský rejstřík
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. - Zdroje dat
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. , ergsuy2 - Datové schránky
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. - Zdroje dat
- Technologie 2000 spol. s r.o. německy: Technologie 2000 GmbH, francouzsky: Technologie 2000 S.A.R.L, anglicky: Technologie 2000 Comp.Ltd. aktuálně - Změny a události ve společnosti
- 2000 - rok 2000. Co se událo v roce 2000?
Prezentace
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
25.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Elektrické návěsy od Range Energy: Klíč k udržitelnější kamionové dopravě?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory