Jaký je ředitel, taková je škola, zaznívá na seminářích v Plzni. Zájem managementu je obrovský
Jaký je ředitel, taková je škola, zaznívá na seminářích v Plzni. Zájem managementu je obrovský
Fotografie: M. Pecuch
Základem úspěchu školy nejsou jen nové třídy, vybavení, moderní jídelna. Podstatně důležitější jsou vztahy na pracovišti a to, jak vedení školy dokáže komunikovat se zaměstnanci, jak je umí podržet v kritických situacích, „zapálit“ pro projekty a podobně. Jaký je ředitel či ředitelka, taková je škola, je přesvědčen František Halada, jenž v Plzni lektoruje semináře na téma Jak efektivně řídit školu a vést své lidi k pohodě. Semináře se konají v rámci evropského projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP) I OP JAK pro území ORP Plzeň a už jimi prošlo několik desítek pedagogů tvořících management škol.
„Rozvoj školy, týmu a vztahů je dlouhodobým procesem. Žádná ze škol není unifikovaná, stejná,“ uvedl František Halada, jenž má téměř dvacetileté zkušenosti s vedením základní škole. Působil také v komerčních firmách, kdy stál mj. u zrodu projektu Škola Online neboli webového školního informačního systému. Aktuálně působí například jako lektor pro Národní pedagogický institut České republiky, který semináře v Plzni spolupořádá.
Seminář se zaměřuje na dvě klíčové oblasti, a to problematiku vlastního času, plánování a pohody, jež jsou v systému vedení školy pro ředitele velmi důležité, a dále na oblast vedení lidí a práce s týmem. Účastníci se seznámí s nejrůznějšími nástroji, jež jim mohou při vedení týmů pomoci, současně i s těmi, které přispějí k jejich vlastnímu sebepoznání.
Podle náměstkyně primátora města Plzně pro oblast školství Lucie Kantorové, která je současně předsedkyní řídícího výboru MAP, je o semináře obrovský zájem, zatím oba vypsané termíny byly rychle zaplněny. „Stát v čele školy je náročné, ředitelé i jejich zástupci denně řeší obrovské množství požadavků nejen v rámci běžné agendy, ale i nových výzev a problémů. Na to musí reagovat a bez fungujícího týmu a vstřícného prostředí to jde jen obtížně. Věřím, že i díky těmto seminářům například získají nové nástroje či návody, jak si ve složitějších situacích pomoci,“ řekla Lucie Kantorová.
MAP I OP JAK pro území ORP Plzeň je na území obce s rozšířenou působností Plzeň realizován od 1. května loňského roku. Jeho cílem je zkvalitňovat vzdělávání v mateřských, základních a základních uměleckých školách, a to díky výměně zkušeností a spolupráci zřizovatelů, škol, pedagogů a dalších aktérů působících v oblasti vzdělávání. Zapojeno do projektu je 120 subjektů. Kromě zřizovatelů školských zařízení, tedy města Plzně, jsou to obce Letkov, Tymákov, Kyšice, Chrást, Nezvěstice, Šťáhlavy, Starý Plzenec a Dýšina. Součástí je také 64 mateřských, 49 základních škol a 7 základních uměleckých škol, a to včetně krajských, církevních a soukromých zařízení. Cílovou skupinu tvoří ředitelé škol, zřizovatelé, děti a žáci, učitelé i nepedagogičtí pracovníci, pracovníci veřejné správy, pracovníci školských poradenských zařízení, ostatní aktéři v oblasti vzdělávání, rodiče dětí a žáků i široká veřejnost.
Text: Eva Barborková
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025