Z Nošovic vlakem, z Ulsanu lodí. Kudy putuje váš nový Hyundai
Slezské Nošovice a korejský Ulsan dělí vzdušenou čarou přes 8000 kilometrů, a kdybyste mezi nimi chtěli přejet autem, museli byste urazit dokonce přes 10 000 kilometrů. Malá vnitrozemská obec v srdci Evropy na jedné straně, pulzující asijský přístav s milionem obyvatel na druhé. A mezi nimi turecký Izmit. To jsou tři rodiště vozů Hyundai pro český trh, každé úplně jiné. Víte, odkud pochází ten váš, a jakou cestu má za sebou?
Hyundai zásobuje evropský trh ze tří zdrojů. V čele stojí nošovický závod Hyundai Motor Manufacturing Czech, který produkuje ty největší bestsellery – praktickou řadu i30, oblíbené SUV Tucson a také povedenou Konu Electric. Malé modely jako i20 či Bayon vyrábí Hyundai v tureckém Izmitu a zbytek vozů vzniká přímo v Jižní Koreji. Z těchto míst se pak vozy musí dostat k českým zákazníkům.
Lodí přes půl světa
Nejsnazší to samozřejmě mají modely vyráběné v Nošovicích. Ty putují na kamionech nebo vlakem do logistického skladu Hyundai ve středočeských Dobrovicích, který provozuje logistický partner českého importéra Hyundai Motor Czech. Auta tu zaměstnanci zkontrolují, umyjí, a pak je kamiony rozvezou do jednotlivých dealerství po České republice.
Naopak nejnáročnější je cesta z korejského Ulsanu. Přímo u továrny se nachází logistické centrum s přístavištěm, kde se auta pro celý svět nakládají na lodě. Vozy, které pro tuzemské dealery a jejich zákazníky objedná český import, tedy rovnou zamíří na jeden ze zaoceánských kolosů, které pak plují doslova přes půl světa.
Odkud putují modely Hyundai k českým zákazníkům
- Ulsan, Jižní Korea: Inster, Ioniq 5, Ioniq 6, Kona, Kona hybrid, Santa Fe, Staria
- Nošovice, Česká republika: i30, Kona Electric, Tucson
- Izmit, Turecko: i10, i20, Bayon
„Podle toho, jaké jsou objednávky z jednotlivých trhů, má loď po cestě různé zastávky. Tomu odpovídá i celková doba cesty,“ vysvětluje Jiří Skokánek, manažer plánování logistiky a prodeje Hyundai Motor Czech. Na lodi auta v závislosti na přesné trase a počtu zastávek stráví asi jeden a půl až dva měsíce.
Delší, ale bezpečnější cesta
V poslední době dopravu zkomplikovala nestabilní mezinárodní situace. „Dříve byla cesta asi o dva až tři týdny rychlejší, nicméně vzhledem ke komplikované bezpečnostní situaci v Rudém moři musí lodě plout kolem Mysu Dobré naděje, tedy obeplout celý africký kontinent,“ zmiňuje Skokánek.
Konečným cílem cesty je pro auta českých zákazníků přístav ve slovinském Koperu. Tam je logistický partner Hyundai Motor Czech naloží na kamiony a převeze do skladu v Dobrovicích, přičemž cestou vyřeší také jejich proclení. Auta opět čeká kontrola, čištění a následná distribuce k dealerům.
Také u vozů z Turecka se při přepravě používá kombinace lodí a kamionů, jen je celá trasa podstatně kratší. „Cesta vozů z korejského závodu je pochopitelně časově podstatně náročnější, než u vozů z Česka nebo Turecka, čemuž odpovídají i dodací lhůty,“ říká Skokánek.
The post Z Nošovic vlakem, z Ulsanu lodí. Kudy putuje váš nový Hyundai first appeared on Hyundai BLOG.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Práce - aktuální nabídky práce ve vaše městě, novinky.
- Práce - aktuální nabídky práce ve vaše městě, novinky.
- Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.
- Nový stavební zákon
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Kudy ve starověku a středověku putovalo luxusní zboží, třeba jantar, ústřice, i sůl, dobytek, cín?
- Hyundai 333/5, Nošovice, 739 51 Nošovice, objekt - Města a obce
- Hyundai 171/2, Nošovice, 739 51 Nošovice, objekt - Města a obce
- Irácké zbraně putují po světě na 3 lodích
- Nový závodní Hyundai: v Nošovicích ho vyrábět nebudou
- Výroba Hyundai i30 v Nošovicích končí, vůz nahradí nový model
- Nový hyundai z Nošovic přichází na evropský trh
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Okénko finanční rady
Vojtěch Šanca, Delta Green
Nenechávejte baterii a FVE ležet ladem, využívejte je k vyrovnávání sítě
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Neregulované fondy jsou už půl roku pod přísnějším dohledem. Co se změnilo?
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex leden 2025: V lednu sazby hypoték klesly, na úrokový sešup však letos zapomeňme
Lukáš Raška, Portu
Do důchodu v 67? Bez vlastního zajištění se tomu nevyhnete (2.1.2025)
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Levnější elektřina, dražší suroviny: Svátky se prodraží hlavně kvůli máslu
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Umíme si chránit svůj majetek pojištěním? Průzkum ukazuje zajímavá čísla