Inzerce (Inzerce)
Obchod a služby  |  16.10.2024 09:37:10REKLAMA

Od tisku dopisů po komplexní CDP. Cortex je důkazem českého důvtipu a flexibility

Jak získat klienty Volkswagen, Tatry Mountains Resort či BENU? Zeptejte se českého Cortexu, jehož služby tyto a další uznávané firmy využívají. Současná pozice českých pionýrů digitálního marketingu ale zpočátku nebyla vůbec jistá.

Jak získat klienty Volkswagen, Tatry Mountains Resort či BENU? Zeptejte se českého Cortexu, jemuž tyto a další uznávané firmy svěřují osobní data svých zákazníků. Současná pozice českých pionýrů digitálního marketingu ale zpočátku nebyla vůbec jistá.

Odstřihnuti, avšak odhodláni

Cortex, s.r.o. vznikl roku 1992 jako česká pobočka stejnojmenné švédské firmy. Prvotním cílem bylo v ČR prodávat software pro knižní kluby.

Na tu dobu důmyslný, nicméně drahý produkt s prostorově náročným hardwarem, se však neuchytil a mateřská společnost navíc ukončila činnost. Ze dne na den komunikace se Švédy ustala. Téměř likvidační situace ale český Cortex neodradila. Bylo jen potřeba markantně upravit strategii a “roztáhnout křídla”.

Jasný cíl, trnitá cesta

Na pořadu dne sice zůstal direct marketing, nicméně pro udržení a profitabilitu začal Cortex poskytovat služby tisku a lettershopu, kterého ho pomáhaly držet nad vodou. Firma původně operovala z malého bytu v Kobylisích: pomalé jehličkové tiskárny často běžely přes noc a musely se zakrývat peřinou kvůli hluku. Vyhlídky byly v té době mizivé, ale vůle podnikat zvítězila.

Po počátečních peripetiích a různorodých zakázkách s proměnlivými úspěchy však Cortex vytrval a rozšířil zázemí: po třech letech se firma přestěhovala do prvního komerčního prostoru a obývala 100 m2, kde v roce 1996 založila call centrum. Potom Cortex sídlil v celém patře budovy Veltex o rozloze 2000 m2, než se nakonec přestěhoval do vlastní ekobudovy v pasivním standardu s výměrou 3 500 m2.

První software a zlomové okamžiky

Cortex postupně nabíral zkušenosti nejen se segmentací a rozesílkou, ale i věrnostními programy. První klient, kterému Cortex spravoval software na zákaznický program, byl světoznámý Baťa. Zákazníci v něm byli segmentováni podle členských úrovní, přičemž se jim dle obratu odeslal po půl roce kupón. Dnes by se již jednalo o úplně základní věrnostní program, tehdy však šlo o revoluční záležitost.

Odrazovým můstkem byla pro Cortex věrnostní koalice Renome, která pod sebe (kromě Bati) soustředila i značky jako Reserved, Fokus Optik, Blažek, drogerie Droxi či Klenoty Aurum. Když se pak tato aliance rozpadla, zajišťoval Cortex každé značce vlastní věrnostní program na míru. Tyto programy se staly pevným jádrem podnikání.

Zlomové okamžiky přišly krátce po sobě. V roce 2012 začal Cortex spravovat nebývale propracovaný věrnostní program Gopass pro Tatry Mountains Resort, který je dnes špičkou v oboru volnočasových aktivit s celoevropskou reputací. Gopass již využíval modulární CRM CareCloud, které Cortex vyvinul jako sadu funkcionalit a modulů pro správu vztahů se zákazníky.

A vzápětí začal Cortex poskytovat CDP pro největšího evropského distributora léčiv Phoenix Group a postupně začal nasazovat platformu CareCloud v mnoha evropských zemích.

Úsvit CDP a zářná budoucnost

S téměř dvěma dekádami zkušeností s věrnostními programy a správou zákaznických dat přišel i převratný nápad. “Vytvářet CRM řešení vždy na míru dle specifikací každého klienta je časově i kapacitně náročné. Navíc takové řešení stojí klienta zbytečně velké peníze. Najednou jsme ale měli obrovské know-how a technický základ pro široké spektrum funkcí,” objasňuje Ing. Míla Pexa. “Naprosto přirozeným vývojem jsme se tak dostali ke komplexnímu řešení zákaznických dat - CDP”, dodává.

Customer Data Platform čili CDP, nabízí automatický sběr zákaznických dat díky integraci se všemi komunikačními kanály mezi prodejcem a zákazníkem. Postupnou evolucí se z řešení na míru stal jednotný koncept - Cortex teď svoji platformu CDP & CRM CareCloud nabízí jako out-of-the-box řešení.

Komplexní software obsahuje kromě CDP a CRM funkcionalit i tvorbu emailingu a scénářů pro automatizaci, analýzu kampaní, či právě správu věrnostních programů. Vývoj ale ve firmě rozhodně nehodlají zpomalit. “Plánujeme mimo jiné naplno využít AI k podpoře nástrojů jako je doporučovací systém či řízení marketingové strategie”, vysvětluje Ing. Pexa.

Nyní má Cortex a.s. ve svém portfoliu klienty, kteří se řadí mezi evropskou špičku farmacie, retailu či třeba i automobilového průmyslu. Bandi Vamos, Magistra lékárny, Bageteria Boulevard, Knihy Dobrovský, Audi, VW či Seat jsou jen zlomkem klientely, která využívá CDP & CRM CareCloud.

Pro zájemce komplexního marketingového řešení nabízí Cortex svoji platformu v několika provedeních, navíc s prvotřídním zákaznickým portálem.

Upozornění redakce Kurzy.cz: Články, jejichž autorem nejsou Kurzy.cz, nevyjadřují názor redakce či provozovatele portálu Kurzy.cz. Využijete-li v článcích poskytnutá sdělení jako investiční doporučení nebo poradenství, činíte tak z vlastního uvážení, na vlastní náklady a riziko.






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688