Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Výsledky  |  03.10.2024 10:35:38

Pro Čechy je udržitelnost důležitou otázkou, pro 31 % zejména v posledních dvou letech

ilustrační foto

Udržitelnost je pro většinu Čechů důležitým tématem. Konkrétně 61 % odpovědělo, že udržitelnost je pro ně důležitou otázkou, 39 % pak toto téma neřeší. Vyplývá to z průzkumu, který realizovala společnost Anytime společně s agenturou STEM/MARK.

Češi se stále více zajímají o udržitelnost, ekologické otázky a ekologické dopady jejich chování. Mladí lidé a lidé s vyšším vzděláním jsou o tématu udržitelného rozvoje lépe informováni.

„Pro největší počet respondentů (31 %) je udržitelnost důležitou otázkou, a to zejména v průběhu posledních dvou let. 30 % odpovědělo, že je pro ně udržitelnost důležitá již několik let,“ říká Milan Beutl, ředitel společnosti Anytime carsharing a dodává: „Tento trend pozorujeme na našich klientech, kteří považují využívání sdílených automobilů za udržitelnější formu automobilismu. A oceňují také to, že naše hybridní vozy si u 52 % jízdy energii k pohonu vytvářejí samy.“

Celých 23 % respondentů odpovědělo, že udržitelnost vůbec neřeší, a že je jejím toto téma jedno, 16 % pak dokonce téma neřeší a je toho názoru, že je to jen nafouklá bublina.


Jedním z příkladů udržitelného chování je eliminace zbytečných plastů. „Na světě se každou minutu prodá 1,2 miliónu jednorázových plastových lahví. Navíc jsou přepravovány na velké vzdálenosti, čímž vznikají zbytečné emise CO2. Ale pomalu se blýská na lepší časy. V západní Evropě vidíme silný trend, který se pomalu dostává i do České republiky. A to je využívání speciálních filtrů na kohoutkovou vodu, které si instalují firmy na pracovištích či lidé doma,“ říká Jaroslav Žák ze společnosti BWT.

České firmy se také snaží chovat stále více udržitelněji. Aktuálně vidíme růst zájmu o naše produkty, které jsou vyrobeny z recyklovaných materiálů. Konkrétně se jedná o dva modely podlahových mycích strojů BR 35/12 C a BD 38/12 C, kde je použito 30 % respektive 31 % černého recyklovaného plastu,“ říká Lukáš Rom ze společnosti Kärcher.

Průzkum realizovala společnost Anytime společně s agenturou STEM/MARK na vzorku 1003 respondenti.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář






?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688