Po povodních uzavřeno téměř 60 úseků, hasiči Správy železnic pomáhali s evakuacemi
V důsledku rozsáhlých povodní je zastavený provoz na téměř šesti desítkách traťových úseků po celém Česku, včetně hlavního koridoru. Nejkritičtější situace panuje v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Hasiči Správy železnic od pátku řešili okolo 280 událostí souvisejících s povodněmi a budou se podílet na co nejrychlejším obnovení provozu. Předběžné odhady škod na infrastruktuře dosahují stovek milionů korun.
Nejvážnější situace je v Moravskoslezském kraji, a to zejména na Ostravsku a Opavsku, v Olomouckém kraji pak v podhůří Jeseníků. Nejezdí se také v dalších horských a podhorských oblastech prakticky napříč celou republikou. V některých případech jsou tratě uzavřené preventivně. Platí, že bezpečnost cestujících i dopravních zaměstnanců je na prvním místě.
Největší komplikace představuje zastavení provozu na koridorovém úseku od Hranic na Moravě přes Ostravu a Bohumín až na hranici s Polskem. Nejen zde ale v tuto chvíli není možné určit, kdy se vlaky znovu rozjedou. U zaplavených úseků bude třeba počkat, až opadne voda, poté je důkladně zkontrolovat a pak případně přistoupit k opravám. To vše potrvá minimálně několik dní.
Od pátku do pondělního poledne zasahovali drážní hasiči u téměř 280 událostí
Kromě odstraňování spadlých stromů čistili také ucpané propustky a odčerpávali vodu ze zatopených stanic. V některých případech zasahovali preventivně, aby zabránili ještě větším škodám. Pomáhali například plnit pytle s pískem. Nyní je snahou hasičů pomoci s co nejrychlejší obnovou provozu na železnici, z toho důvodu budou mimo jiné asistovat při technických prohlídkách tratí, které povodeň zasáhla.
Hasiči Správy železnic během víkendu pomáhali také kolegům z dalších sborů například při záchranných a evakuačních pracích v nejvíce zasažených oblastech, zejména v Opavě a Krnově. Do těchto částí země se během víkendu přesunula část drážních hasičů z jednotek v Brně, Českých Budějovicích a Nymburce. Už před víkendem byli hasiči personálně posíleni, do služby byl povolán maximální možný počet příslušníků. Připraveni byli také pracovníci správy a údržby tratí, kteří tak mohli do terénu vyrazit okamžitě, jakmile bylo potřeba.
V tuto chvíli je obtížné vyčíslit škody, které povodně napáchaly na železniční infrastruktuře. Stále jsou místa, kde ještě ani neodpadla voda, bližší informace tak budeme mít až v dalších dnech. První odhady výše škod jsou ale v řádech stovek milionů korun.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Doprava:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
?