Digitalizace u německých pojišťovacích zprostředkovatelů nepokročila
Na německém portálu VersicherungsJournal.de byl zveřejněn článek o výsledcích dotazování k digitalizaci, jež provedl Spolkový svaz Finanční služba AfW nezávislé finanční poradce.
Dané dotazování ukázalo, že pojišťovací zprostředkovatelé využívají digitální nástroje pro poradenství méně než před rokem. Strach před konkurencí ze strany FinTechs, InsurTechs a robotů tím pádem nepřibývá. AfW oslovil v listopadu 2023 celkem 1 108 zprostředkovatelů, z toho bylo 90 % pojišťovacích makléřů. Bylo jim položeno 50 otázek, jež se týkaly jejich činnosti, příjmu, udržitelnosti, regulace a dalších aktuálních otázek.
Mimo jiné se jednalo i o digitalizaci. Z dotazování vyplynulo, že zprostředkovatelé mají menší strach z digitální konkurence. Na otázku, jak hodnotí roli FinTechs, InsurTechs a robotů v oblasti soukromého zabezpečení na stáří, byla nejčastější odpověď zprostředkovatelů ve smyslu, že tito hráči se stávají důležitějšími, ale nepředstavují konkurenci. Podíl zprostředkovatelů, kteří takto odpověděli, byl o něco nižší než 40 %. Zhruba každý pátý respondent souhlasil s tezí, že role FinTechs, InsurTechs a robotů je důležitá toliko u jednoduchých produktů. Pouze 6 % respondentů spatřuje v těchto na technice založených poskytovatelích určitou přímou konkurenci. Nejmenší souhlas získala teze: V budoucnu budu též nabízet digitální řešení.
Dalším závěrem z dotazování je, že digitální nástroje pro poradentství jsou na ústupu. Vyplývá to z reakcí na otázku týkající se aktuálního a budoucího využívání digitálních nástrojů v poradenství. Nejčastější odpověď byla, že zprostředkovatel je již využívá. Ale podíl takto reagujících zprostředkovatelů se dostal pod 60 %, což znamená oproti dotazování v listopadu 2022 podstatný pokles. Podíl těch zprostředkovatelů, kteří plánují nasazení digitálních nástrojů pro poradenství stagnuje a pohybuje se těsně nad jednou desetinou. Přitom každý pátý zprostředkovatel, což je více než v listopadu 2022, sdělil, že se bez toho obejde.
Větší využití digitalizace souvisí s předáváním aplikací klientům, a to konkrétně aplikací, jež poskytují klientovi přehled o jeho pojistných smlouvách. V listopadu 2023 bylo zjištěno, že tyto aplikace nabízí klientům 44 % zprostředkovatelů, tj. o 5 % více než v listopadu 2022. Výsledky dotazování AfW dokládají, že v období listopad 2022 – listopad 2023 nastal v zásadě jistý pokles zájmu německých zprostředkovatelů o využívání digitálních nástrojů pro poradenství. Ovšem teprve dotazování v dalších letech ukáže, zda se jedná o výkyv nebo zda jde o dlouhodobý trend.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun