Francie - Design, sklářství, textil, příležitosti pro český export. Mapa globálních oborových příležitostí 2024/2025
Trh s interiérovým vybavením a nábytkem představuje ve Francii roční obrat přes 25 miliard EUR, v poměru 52 % na interiérovou dekoraci a 48 % na nábytek. V kontextu zpřísňující se legislativy trh jednoznačně směřuje k používání udržitelných a recyklovatelných materiálů, jak pro stavbu, tak vnitřní vybavení, ale i minimalizaci dopadů jejich výroby a používání. Šanci na uplatnění zde mají firmy, schopné nabídnout nábytek, svítidla a dekorace a doplňky vysoké kvality, na zakázku, v designu odpovídajícím očekáváním místní klientely, v cenově příznivých relacích, v krátkých termínech a s kvalitním následným servisem. Výhodou pro české dodavatele je fakt, že francouzští zákazníci ve svém rozhodování stále více zohledňují původ nakupovaného zboží, jednoznačně preferují výrobky vyrobené v Evropě a Česká republika se těší dobrému jménu, evokujícímu spolehlivost a řemeslnou kvalitu.
Design a vybavení domácností
Francie je ekonomicky vyspělou zemí, zdejší spotřebitelé mají vysokou kupní sílu a jsou ochotni investovat do luxusních a designových předmětů pro svou osobní potřebu i podnikání. Výrobky řemeslné výroby jsou velmi vyhledávané. Trh je dynamický, reaguje na aktuální trendy, přičemž zároveň udržuje respekt k tradičnímu řemeslnému umění a klade stále větší důraz na používání udržitelných materiálů. Vhodným obchodním modelem pro působení v tomto sektoru je model B2B.
Po ukončení letošních letních olympijských her v Paříži bude předáno více než 2 800 bytových jednotek postavených v olympijských lokalitách budoucím obyvatelům. Ty bude třeba vybavit, stejně tak jako nově vybudované rekreační zóny, kulturní zařízení, sportoviště, školy a další infrastrukturu.
Ve velkých městech se firmy intenzivněji pouštějí do úprav kancelářských prostor s cílem motivovat zaměstnance k návratu do kanceláří a poskytnout jim atraktivní pracovní prostředí. Zájem je tedy o variabilní a flexibilní vybavení, odpovídající rychle se měnícím potřebám.
Obecně lze konstatovat, že klienti stále více vyžadují možnost přizpůsobit si výrobky dle svých preferencí, přímou komunikaci s prodejcem a perfektní zákaznické služby. V minulém roce byl zcela jasně patrný návrat klientů do kamenných obchodů na úkor růstu on-line prodejů. Firmy nabízející on-line prodej musí být schopné nabídnout optimalizovaný nákup s perfektní vizualizací produktů a komplementaritu mezi digitálními nástroji a zážitkem v obchodě.
Luxusní zboží
Francouzský trh zachovává i nadále velmi dynamický růst, co se týče luxusního zboží a inovativních designových produktů. Po rekordním loňském roce s růstem 8 -10% se i v roce 2024 stále počítá s optimistickými scénáři do 7 %. Poptávku mohou uspokojit inovativní a kreativní české firmy, které jsou schopny zajistit excelentní zákaznický servis, bezchybnou ultra personalizovanou zákaznickou zkušenost a zákazníka neustále překvapovat.
Sklo
České sklo je ve Francii pojem a je to jeden ze sektorů, kde není třeba české know-how představovat. Zájem o českou produkci je stále veliký, ať už se jedná o spotřební a technické sklo, křišťál či svítidla a dekorace
Textil
V zemi s tak bohatou historií módy a textilního průmyslu jako je Francie, je konkurence velmi silná. Obchodní uplatnění zde mohou nalézt především vysoce kvalitní výrobky či specifické služby s vysokou přidanou hodnotou a větším poměrem ruční práce.
Článek je součástí projektu MZV Mapa globálních oborových příležitostí
Zprávy a články ke koronaviru a nemoci COVID-19
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
04.09.2024 Akciové portfolio Tomáše Vranky: Alphabet má…
02.09.2024 Nvidia opět překonala očekávání! Investoři…
29.08.2024 Změny v povinném ručení se blíží. Řidiči,…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Ropa padá na roční minima! Kam až poklesnou ceny pohonných hmot?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz