Audi zvažuje zavření závodu v Bruselu. Poptávka po elektromobilech padá, výroba je drahá
Německá automobilka Audi, podle zpravodajství české redakce amerického listu The Epoch Times, oznámila, že zvažuje ukončení produkce ve svém bruselském závodě, kde se vyrábí luxusní elektrické modely Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron.
Tamní vedení závodu, se sídlem v Bruselu, v pondělním prohlášení uvedlo, že zažívá „prudký pokles objednávek,“ který je doprovázen „dlouhodobými strukturálními problémy“ závodu, který firma Audi hrdě označuje jako „uhlíkově neutrální“. Představenstvo závodu Audi Brussels proto informovalo dozorčí radu koncernu Audi v Německu, o svém záměru provést restrukturalizaci bruselského závodu.
„Po intenzivním zkoumání situace na trhu a všeobecných podmínek v bruselském závodě zvažuje Audi předčasný konec výroby modelové řady Q8 e-tron,“ uvedla, ve svém dopise dozorčí radě, firma Audi Brussels.
Výrobna, podle amerického listu, leží blízko centra města. Proto je, podle společnosti Audi, „obtížné změnit její uspořádání“. Navíc jsou zde vysoké logistické náklady. „Celkově to vede k vysokým výrobním nákladům v Bruselu ve srovnání s jinými místy,“ uvedla bruselská firma.
Generální ředitel Audi Brussels Volker Germann prohlásil, že „oznámení záměru neznamená, že bylo rozhodnuto“. Nicméně, k zastavení provozu, může dojít, „pokud nebude nalezena žádná alternativa“. V bruselském závodě pracuje kolem tří tisíc zaměstnanců.
Americký list The Epoch Times k tomu uvádí, že Audi, v prvním pololetí letošního roku, dodalo svým zákazníkům celkem 833.000 vozů. Oznámil to německý mateřský koncern Volkswagen. Podle vední automobilky to bylo o 8,2 procenta méně než ve stejném období loňského roku. Takže, jak americký list dále dodává, „pokud započítáte dvě luxusní značky patřící do Audi Group, Bentley a Lamborghini, celkem to bylo 844 000 vozů – také pokles o 8,2 procenta“.
Podle této zveřejněné zprávy, v prodeji elektromobilů došlo ve Volkswagen Group k útlumu. V první polovině roku skupina dodala celosvětově 317.200 elektrických modelů, o 4.400 méně než ve stejném období roku 2023. Hlavním důvodem byla slabá poptávka v Evropě a USA, kam bylo v obou regionech dodáno o 15 procent elektromobilů méně.
List k tomu dále upozorňuje, že obchod Volkswagenu je obzvláště slabý v Číně, kde bylo za poslední tři měsíce dodáno o 19,3 procenta méně vozů. V západní Evropě však tržby vzrostly o 5,1 procenta a v Severní Americe o 10,8 procenta.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun