cnb.cz (ČNB)
Makroekonomika  |  18.06.2024 10:11:00

ČNB bude s klienty komunikovat elektronicky, omezí počet poboček

Česká národní banka zahajuje proces nejvýznamnějších změn v oblasti služeb klientům za poslední tři desítky let. Cílem je kompletní přechod na digitální komunikaci, což přinese zjednodušení a zrychlení poskytování služeb pro klienty. Těmi jsou primárně státní instituce a veřejné organizace, jako jsou ministerstva, celní správa, školy a školky, policie, hasiči, nemocnice či státní podniky.

Plánované investice do nových technologií výrazně zjednoduší správu bankovních účtů, omezí papírování a skladování dokumentů v písemné formě a rovněž zrychlí vyřizování žádostí a pokynů klientů bez ohledu na to, kde daná státní či veřejná instituce sídlí, případně regionálně působí.

ČNB neustále investuje do svého technologického zázemí s cílem zrychlit a zjednodušit poskytované služby pro své klienty. Znamená to vytvoření nových kvalifikovaných pracovních míst a zároveň i provozní úspory související s digitalizací,“ říká členka bankovní rady Karina Kubelková.

Se změnami souvisí reorganizace pobočkové sítě. Řízení se postupně sloučí na dva regionyČechy a Moravu. Od 1. listopadu 2024 se trvale uzavřou pokladny v Ústí nad Labem, Plzni a Českých Budějovicích. Vklady a výběry bankovek a mincí včetně valut budou moci klienti od 1. listopadu 2024 provádět na pobočkách ČNB v Praze a v Hradci Králové, případně v rámci regionu Morava na pracovištích v Brně nebo v Ostravě.

Bezhotovostní služby bude ČNB v Ústí nad Labem, Plzni a Českých Budějovicích poskytovat do konce roku 2026. Během této doby vznikne centrální back office v Hradci Králové. Půjde o pracoviště, které bude připravené obsluhovat účty všech klientů a z jednoho místa poskytovat podporu v oblasti platebního styku. Důraz na digitální komunikaci v oblasti bankovních služeb je v souladu s trendem digitalizace státní správy, která tvoří převážnou část klientů ČNB.

V budoucnu bude komunikace ČNB s klienty a vyřizování jejich žádostí probíhat takřka kompletně přes webové rozhraní, tudíž dojde ke zkvalitnění poskytování bezhotovostních služeb napříč všemi regiony. Oproti současnému stavu to pro klienty bude znamenat zjednodušení obsluhy jejich bankovních účtů bez ohledu na regionální příslušnost. Součástí plánu je zároveň v budoucnu mimo jiné i spuštění služby okamžitých plateb pro klienty ČNB.

Důležitou součástí změn v ČNB je také soustředění veškerých činností v oblasti zajišťování peněžního oběhu, bezhotovostního platebního styku i bankovních služeb pro klienty do sekce peněžní a platebního styku. Vedle dosud vykonávaných činností bude tato sekce od letošního roku zodpovědná za řízení a rozvoj systému mezibankovního platebního styku CERTIS a regulaci platebního styku. Změna přispěje mimo jiné k efektivnějšímu řízení uvnitř ČNB.

Jaroslav Krejčí
mluvčí ČNB

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688