Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Výsledky  |  05.06.2024 10:42:10

Průzkum: při online nákupech vede u Čechů nad cenou unikátní produkt

Jaké je rozhodující kritérium pro úspěch v e-commerce? Podle českých e-shopařů překvapivě nejde o cenu nebo marketing, ale cestou k získání zákazníka je rozhodující unikátní produkt. Přestože Češi ve velkém loni šetřili a celé tuzemské ekonomice se nedařilo, tak právě díky kvalitnímu produktu vykázal růst tržeb v tomto turbulentním období téměř každý třetí e-shop v tuzemsku. Vyplývá to z průzkumu, který realizovala společnost Shoptet mezi 1500 online podnikateli.

„Přestože česká e-commerce jako celek loni klesala, malí a středně velcí podnikatelé šli proti trhu a pokračovali v růstu, proto nás zajímalo, co jim k tomu pomohlo. I když by se zdálo, že Češi jsou zvyklí nakupovat hlavně ve slevách, tak průzkum ukázal, že cena nemusí být hlavním kritériem. Ta je totiž rozhodující zejména u levně dovezeného zboží nebo na marketplace. Naopak speciálně zaměřené obchody s unikátním zbožím mají své stálé a věrné zákazníky,“ uvádí Ivo Mrena, marketingový ředitel Shoptetu. Produkt jako takový označilo v průzkumu 28 % respondentů za klíčový pro úspěch celého byznysu.

Kvalitní zákaznická péče

Na druhém místě respondenti označili jako zdroj úspěchu zákaznickou zkušenost a péči o klienta, což uvedlo 14 % dotázaných. Jedná se také o individuální přístup k zákazníkovi, snadnost plateb a dostupnost produktu a jeho rychlé doručení.

Tvrdá práce je třetím aspektem, který stál v loňském roce za nárůstem byznysu. „E-shop je v podstatě něco jako malý startup, který vyžaduje kontinuální úsilí. Což potvrzuje 11 % respondentů, kteří v našem průzkumu tento faktor uvedli,“ popisuje Mrena.

Naopak marketing jako kritérium k úspěchu skončil v průzkumu až na 4. místě a na 5. příčce se umístila reklama. Cena pak obsadila 11. místo. Zajímavý je také pohled na důležitost sociálních sítí. Ty vyzdvihl pro úspěch podnikání pouze každý 10. e-shop.

Kde odborníci na e-commerce vidí prostor ke zlepšení? Z průzkumu vyplynulo, že v těžkých ekonomických podmínkách se nedařilo zejména těm, jejichž produkt byl málo konkurenční. „Online podnikatelé často opomíjejí spokojenost zákazníků, patrné je to například v malém využití některých důležitých nástrojů jako je chatovací aplikace pro komunikaci se zákazníky, kterou využívá jen 18 % e-shopařů, reklamační aplikaci jen 3 % z nich a 2 % má kontaktní centrum, což je ale dáno i velikostí e-shopů,“ vysvětluje Ivo Mrena z Shoptetu.

Další zajímavosti z průzkumu:

● 44 % provozovatelů nemá zaměstnance a celý e-shop si zajišťuje svépomocí, 42 % e-shopů má od 2 do 5 zaměstnanců, 9 % uvádí 6 až 15 zaměstnanců, zbytek zaměstnává více jak 15 lidí.

● 35 % e-shopů má rovněž kamennou prodejnu.

● V rámci marketingu se nejčastěji e-shopy zaměřují na sociální sítě (32 % dotázaných), SEO a obsahový marketing (24 %), PPC je na třetím místě s 23 % e-shopů, influencery využívá 7 % dotázaných.







?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688