V Davli byl zahájen provoz nového veřejného přístaviště pro malá plavidla
Ministr dopravy Martin Kupka, hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková, ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů a starosta Jiří Prokůpek dnes zahájili provoz nově postaveného veřejného přístaviště pro malá plavidla v Davli na Vltavě. Výletníci tak mohou zdarma až na 48 hodin vyvázat plavidlo a za poplatek doplnit pitnou vodu nebo připojit loď na elektřinu. U plovoucího mola je místo pro 10 malých plavidel.
„Jsme rádi, že se nám podařilo dokončit první veřejné přístaviště pro rekreační plavidla mezi Prahou a Slapskou přehradou. Až do dnešního dne zde byly omezené možnosti přistání u několika soukromých mol. V loňském roce jsme na Labi otevřeli 5 obdobných přístavišť malých plavidel a na letošní sezónu ještě zprovozníme nová přístaviště v Ústí nad Labem – Brné, v Brandýse nad Labem a v Kolíně. Pokračujeme tak v realizaci rozsáhlého programu výstavby souvislé sítě veřejných přístavišť na Labi a Vltavě, které plavba doposud postrádala,“ uvedl Martin Kupka, ministr dopravy.„Středočeský kraj myšlenku budování sítě veřejných přístavišť podporuje dlouhodobě. Rekreační plavba je stále oblíbenějším způsobem, jak trávit volný čas, jak si odpočinout nebo zažít něco nového. Pro rozvoj cestovního ruchu má zajímavý potenciál, a proto je správné, že vzniká důležitá infrastruktura. V moderním veřejném přístavišti v Davli najdou zájemci veškeré zázemí a bezpečné místo, kde mohou nechat své plavidlo a bez obtíží vystoupit na pevninu. Přeji všem, aby si poznávání středních Čech užili, a to nejen z paluby rekreační lodi,“ uvedla hejtmanka Petra Pecková.
Plovoucí molo z železobetonových plováků s dřevěnou palubou je dlouhé 52 m a široké 2,5 m. Lávka zajišťuje bezbariérový přístup na břeh. K hlavnímu molu je připevněno 5 šikmých výložníků, které umožňují vyvázání 10 malých plavidel maximální délky 20 m. Odběr vody a elektřiny do plavidel probíhá prostřednictvím tří odběrných sloupků, které se ovládají čipovou Přístavní kartou, tak jako na jiných přístavištích Ředitelství vodních cest ČR.
„Molo je koncipováno podobně jako řada dalších přístavišť, které jsme budovali pro Ředitelství vodních cest na Labi. Mimo plavební sezónu a při zastavení plavby nebudou u mola stát žádná plavidla a výložníky budou sklopeny, aby netvořily překážku v proudu řeky. Bezpečně tak přístaviště na místě přečká i největší povodně,“ uvádí Roman Krupička za zhotovitele stavby firmu LABSKÁ, strojní a stavební společnost s.r.o.
Stavební náklady ve výši 29,1 mil. Kč včetně DPH financoval Státní fond dopravní infrastruktury.
„Středočeský kraj myšlenku budování sítě veřejných přístavišť podporuje dlouhodobě. Rekreační plavba je stále oblíbenějším způsobem, jak trávit volný čas, jak si odpočinout nebo zažít něco nového. Pro rozvoj cestovního ruchu má zajímavý potenciál, a proto je správné, že vzniká důležitá infrastruktura. V moderním veřejném přístavišti v Davli najdou zájemci veškeré zázemí a bezpečné místo, kde mohou nechat své plavidlo a bez obtíží vystoupit na pevninu. Přeji všem, aby si poznávání středních Čech užili, a to nejen z paluby rekreační lodi,“ uvedla hejtmanka Petra Pecková.
„Přístaviště je vybudováno v těsné blízkosti starého davelského mostu a posádky plavidel tak budou mít možnost pohodlně a bezpečně vystoupit a využít čas pro návštěvu městyse i pro přenocování“, doplnil Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR, které je investorem a provozovatelem přístaviště. „Obdobně jako na jiných moderních přístavištích je k dispozici připojení lodí na elektrickou energii a doplnění nádrží pitnou vodou.“
Plovoucí molo z železobetonových plováků s dřevěnou palubou je dlouhé 52 m a široké 2,5 m. Lávka zajišťuje bezbariérový přístup na břeh. K hlavnímu molu je připevněno 5 šikmých výložníků, které umožňují vyvázání 10 malých plavidel maximální délky 20 m. Odběr vody a elektřiny do plavidel probíhá prostřednictvím tří odběrných sloupků, které se ovládají čipovou Přístavní kartou, tak jako na jiných přístavištích Ředitelství vodních cest ČR.
„Molo je koncipováno podobně jako řada dalších přístavišť, které jsme budovali pro Ředitelství vodních cest na Labi. Mimo plavební sezónu a při zastavení plavby nebudou u mola stát žádná plavidla a výložníky budou sklopeny, aby netvořily překážku v proudu řeky. Bezpečně tak přístaviště na místě přečká i největší povodně,“ uvádí Roman Krupička za zhotovitele stavby firmu LABSKÁ, strojní a stavební společnost s.r.o.
Stavební náklady ve výši 29,1 mil. Kč včetně DPH financoval Státní fond dopravní infrastruktury.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě č. 341/2017 Sb.
- Platové tabulky úředníků a odborníků ve státní a veřejné správě pro rok 2019
- Provoz silnice 1 třídy v úplném znění zákonů
- Jaký je dnes státní svátek?
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.
- Nový stavební zákon
- Kalkulačka přídavků na děti 2024: 2.660 Kč měsíčně dostanou na 2 malé děti rodiče s čistým příjmem 45.000 Kč měsíčně.
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory