Hyundai - od kopírování západních firem až ke třetí největší automobilce na světě
Korejská skupina Hyundai je nyní podle CNBC třetí největší automobilkou na světě. Není to přitom zase tak dávno, kdy byly její vozy považovány za nekvalitní kopie západních aut. Jak se této společnosti podařilo za relativně krátkou dobu dostat se mezi přední světové hráče? Právě tomu se věnuje reportáž CNBC.
Graf ukazuje pořadí světových automobilek podle množství prodaných vozů. Před Hyundai Motor Group HMG stojí německý VW a japonská Toyota, za ní francouzský Renault a americký GM:
Zdroj: CNBC
Podle CNBC Hyundai mohutně investuje do elektromobility, ale i do dalších oblastí, kterým se některé automobilky vyhýbají. Příkladem může být autonomní řízení či létající elektrické taxíky. K tomu se firma snaží o zvýšení robotizace a automatizace své výroby. Jose Munoz, který je provozním ředitelem Hyundai Motor Company (nezahrnuje společnost Kia), pro CNBC uvedl, že firma se považuje za technologickou společnost. A dělá i věci, které mohou být téměř považovány za „science fiction“.
Podle CNBC je nyní Hyundai čtvrtou nejpopulárnější automobilovou značkou v USA. Její elektromobily disponují vyspělou technologií, ale v USA nedosáhnou na vládní podporu, pokud jsou prodávány přímo. Firma proto prudce zvýšila leasingové prodeje, protože jich se podpora týká. Hyundai pro elektromobily používá platformu E – GMP, která je mimořádně flexibilní a lze ji použít pro řadu modelů. CNBC v této souvislosti poukázala na problémy při nabíjení vozů Tesla v Chicagu během hlubokých mrazů. S tím, že Hyundai používá jinou technologii nabíjení a jeho vozy tyto problémy neměly.
CNBC připomíná, že Hyundai začínalo jako automobilka, která do značné míry kopírovala vozy Toyoty. V USA pak prorazila v osmdesátých letech díky levným modelům s povedeným designem. A podle CNBC pomohlo i to, že šlo o asijskou firmu a reputaci tohoto kontinentu v té době výrazně zvedalo Japonsko se svými kvalitními produkty. „Zákazníci ale rychle pochopili, že Hyundai nedosahuje na standard japonských vozů.“ Cílem firmy se tak stalo právě zvyšování kvality, které do značné míry stálo opět na kopírování praxe v japonských automobilkách.
Výrazným krokem vpřed bylo zavedení desetileté záruky na motory, které americkým klientům mělo dát jasně najevo, že firma to s kvalitou myslí vážně. Následovalo vlastnické propojení s automobilkou Kia, které je podle CNBC „složité“ a umožňuje sdílet platformy, technologie a také odborníky. CNBC udává, že nově vzniklá skupiny Hyundai k sobě dovedla přetáhnout experty z BMW, Lamborghini, Audi a také Škody. To se projevilo mimo jiné na designu vozů této skupiny a změnilo se celkové vnímání značky.
Zdroj: CNBC
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Svět - státy světa a jejich ekonomika
- Největší vzestupy a poklesy kurzu kryptoměn za týden
- Zprávy Kurzy.cz - ekonomika, akcie, koruna, euro, dolar, zprávy ze světa.
- Akcie ve světě - hodnoty indexů
- Akcie ve světě
- Akcie ve světě - grafy indexů
- Stravenky a stravenkový paušál - Aktuální informace ke stravenkám
- Mzda, mzdy - Aktuální informace ke mzdám a platům
- Města a obce v ČR - vyhledávání firem a osob na adrese, zajímavosti - Města a obce
- DIČ - Daňové identifikační číslo, ověření DIČ firem a osob
- Výpis z obchodního rejstříku - rejstřík firem
- Pozici největší automobilky světa udržela třetí rok japonská Toyota
Prezentace
18.11.2024 Nejlepší telefon za 2 990 Kč. Motorola má hit…
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak trh reagoval na volby v USA? Historická maxima, ale i prudké propady
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?