Modernizace další části železniční spojnice Pardubic a Hradce Králové je hotová (6.2.2024)
Přestřižením pásky dnes symbolicky končí rekonstrukce další části vytížené trati spojující dvě krajská města. Přínosy dva a půl roku trvajících prací mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou vnímají cestující již dnes. V Rosicích nad Labem vznikla nová nástupiště a podchod. Dokončila se rekonstrukce zastávky Pardubice-Semtín a cestujícím slouží nová zastávka Stéblová obec. Modernizovaly se také všechny přejezdy.
„Zdvoukolejnění trati z Pardubic do Hradce Králové, navazující na první železniční koridor, je něco podobného, jako když jsme čekali na propojení obou krajských měst, a to prostřednictvím čtyř pruhů na silnici. Je to významná stavba, i které je důležitá traťová rychlost, která je výrazně vyšší, než byla původní, a také to, že se zvýšila propustnost samotné železniční trati. Pro Pardubický kraj je to úleva, protože v uplynulých několika letech jsme byli zatíženi výlukami v úseku Brno - Blansko, Ústí nad Orlicí - Choceň a v Pardubicích samotných. Ostatně na této trati trvala omezení několik let a já si myslím, že každý, kdo cestuje po železnici, ocení, že se postupně zkracují jízdní doby a především, že vlaky začínají jezdit načas, byť nás samozřejmě čeká jedna velká akce a tou akcí je modernizace železničního uzlu Česká Třebová. Podle informací, které jsem obdržel od generálního ředitele Správy železnic, by soutěž měla začít ještě v letošním roce a předpokládá se zahájení stavby v roce 2025. Pevně věřím, že i tato stavba bude dokončena a celý první železniční koridor tak bude funkční, jak jsme očekávali při začátku jeho modernizace,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
Pardubice a Hradec Králové, dvě krajská města s přibližně sto tisíci obyvateli, jsou dlouhodobě zatížena silnou dopravou. Rekonstrukce stávající trati a vybudování druhé koleje v úseku do Stéblové výrazně ulehčí cestování a zatraktivní ekologickou železnici. „Hlavním přínosem dokončeného úseku je zkapacitnění trati, což přinese zkrácení jízdních dob a minimalizaci dopadů mimořádností na železniční provoz. Stanice a zastávky jsou kompletně bezbariérové, s moderním informačním systémem a pohodlným nastupováním do nízkopodlažních souprav,“ přibližuje ministr dopravy Martin Kupka.
Už v květnu se s postupem modernizace pardubického uzlu začne jezdit dvoukolejně i mezi
hlavním nádražím a Rosicemi nad Labem. Rekonstrukce celého úseku umožní po zavedení
ETCS jízdu moderních vlaků rychlostí až 160 km/h. „Instalaci ETCS řešíme v rámci samostatné akce. Kompletní dokončení stavby a spuštění celého systému předpokládáme v první polovině příštího roku. Zavedení ETCS zajistí nejvyšší úroveň zabezpečení železničního provozu a přinese další podstatný benefit, a to zvýšení traťové rychlosti. Tuto trať budeme také využívat jako odklonovou při mimořádnostech na hlavním koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou,“ vysvětluje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Významnou součástí investice byla i stavba dvoukolejného mostu přes Labe s celkovou
hmotností 1 350 tun, která probíhala ve třech fázích. Jeho opěry a pilíře jsou železobetonové
a délka samotného přemostění přesahuje 140 metrů. Nový most zvyšuje kapacitu trati a svým řešením zajistí lepší splavnost řeky.
Práce provedly společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha. Celkové investiční náklady stavby dosahují 3 262 621 258 korun.
Realizace projektu je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Kalkulačka online 2021 i 2020 - čistá mzda, hypotéky a další kalkulačky
- Jaký je dnes mezinárodní den?
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- Spojnice průmyslového areálu Plazy, automobilky a mimoúrovňové křižovatky u Kosmonos bude hotová příští rok
- Další modernizace úpravny vody na Orlici v Hradci Králové
- Další část modernizace silnice z Ústí nad Orlicí do Litomyšle je dokončena
- Další část modernizace silnice z Ústí nad Orlicí do Litomyšle je dokončena - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Modernizace D1 bude začátkem října hotová, letní opravy krátkodobě omezí dopravu
- Hradec Králové: Stezka k Hučáku je hotová, město požádá o její předčasné užívání
- Modernizace pardubického železničního uzlu Pardubice (video)
Prezentace
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
25.11.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
22.11.2024 Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Elektrické návěsy od Range Energy: Klíč k udržitelnější kamionové dopravě?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Dvojnásobný růst prodeje bytů oproti loňsku: Co to znamená pro ceny?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory