Generace Z se v Česku nebojí nezaměstnanosti, na rozdíl od vrstevníků ve světě
Zástupci generace Z se v České republice nebojí nezaměstnanosti. Není pro ně téma, a to ani mezi top 5 stresory. Globálně je pak pro tuto generaci nemožnost získat zaměstnání druhým největším stresorem ze všech (22 %), říká studie Deloitte zaměřená na generaci Z.
Co se týče práce, jsou to dříči. Chtějí ale dost volna na své koníčky a přátele. Chtějí také flexibilitu, a naopak se vyhýbají stresu a zodpovědnosti v práci, které jsou spojené s vedoucími funkcemi. Žijí rychle, nemají rádi dlouhá čekání a zdlouhavé procesy. Vyhledávají raději vizuální podněty a interaktivní metody. To vše se o zoomers, zástupcích generace Z, říká. Studie Deloitte(1) pak ukázala ještě jeden specifický rys mladých zaměstnaných. Nebojí se nezaměstnanosti.
Zdroj: Studie Deloitte
Největším aktuálním problémem, kterému v České republice čelí generace Z (35 %) jsou náklady na bydlení. Téměř 50 % českých příslušníků generace Z věří, že pokud se v následujících 12 měsících nezlepší stav ekonomiky, bude skoro nemožné si najít práci, požádat o zvýšení platu, povýšení, založit rodinu nebo si pořídit dům. Aktuálně v České republice žije 37 % zástupců generace Z od výplaty k výplatě, což je ale výrazně méně než globálně (51 %).
Kromě ekonomické nejistoty trápí příslušníky generace Z politická nestabilita (28 %) a vnímají to jako podstatnou záležitost k řešení terorismus (18 %). Globální respondenti z generace Z uvádějí jako velký problém nezaměstnanost (22 %), která české respondenty téměř netrápí. Čeští mladí jsou si jistí, že vždy nějakou práci najdou a jsou v této otázce sebevědomí.
„Zaměstnanci z generace nazývané jako Z, jsou opravdu specifičtí. Zdravé sebevědomí jim nechybí, dokáží jej využít a nebojí se říci si, co chtějí. Naše značka cílí z velké části na mladé a také mnoho mladých zaměstnává, a proto si jejich preference dobře uvědomujeme,“ říká Josef Jankovský, HR manager Vuch.
„S citlivým vnímáním ekonomických problémů souvisí i životní náklady a řešení životních situací a potřeb. Vlastnictví bydlení a auto může být časově a finančně náročné. Mladí lidé mají také výrazné ekologické cítění. Rozhodují se i podle toho, jaký má výběr jejich životního stylu dopad na životní prostředí a jak tím sníží svou uhlíkovou stopu,“ říká Lukáš Haubelt ředitel marketingové agentury Brand Boost.
Tomu všemu nahrává i snadnější přístup ke sdíleným službám, například v oblasti sdílených automobilů.
„Sdílená auta v současnosti využívá stále více Čechů. Jedná se většinou o mladé lidi mezi 20 a 30 lety, kteří si nejčastěji pochvalují svobodný životní styl bez nutnosti a komplikací automobil vlastnit. Tím, že volí tento způsob dopravy mohou přispět ke snížení množství automobilů a menší uhlíkové stopě. Z našich dat navíc vyplývá, že naše hybridní vozy si u 52 % jízdy energii k pohonu vytvářejí samy. To je pro ekologicky uvažující zástupce generace Z také důležité,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime.
(1) https://www2.deloitte.com/cz/cs/pages/about-deloitte/articles/millennialsurvey.html
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Nezaměstnanost v ČR, vývoj, rok 2020, Míra nezaměstnanosti v %
- Svět - státy světa a jejich ekonomika
- Podpora v nezaměstnanosti - máte nárok?
- Kalkulačka podpory v nezaměstnanosti 2020 - Nárok na podporu v nezaměstnanosti a její výše
- Výpočet podpory v nezaměstnanosti v roce 2020
- Zprávy Kurzy.cz - ekonomika, akcie, koruna, euro, dolar, zprávy ze světa.
- Akcie ve světě - hodnoty indexů
- Akcie ve světě
- Akcie ve světě - grafy indexů
- Generace Z se v Česku nebojí nezaměstnanosti, na rozdíl od vrstevníků ve světě - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Generace Z se v Česku nebojí nezaměstnanosti, na rozdíl od vrstevníků ve světě - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Generace Z se v Česku nebojí nezaměstnanosti, na rozdíl od vrstevníků ve světě
Prezentace
28.11.2024 Nejlepší chytré hodinky na světě jsou Samsung.
25.11.2024 Zkontrolujte, zda je vaše nemovitost dobře…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Zmatek na ropném trhu. Jak se promítne do cen pohonných hmot?
Ali Daylami, BITmarkets
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory