Generace Z se v Česku nebojí nezaměstnanosti, na rozdíl od vrstevníků ve světě
Zástupci generace Z se v České republice nebojí nezaměstnanosti. Není pro ně téma, a to ani mezi top 5 stresory. Globálně je pak pro tuto generaci nemožnost získat zaměstnání druhým největším stresorem ze všech (22 %), říká studie Deloitte zaměřená na generaci Z.
Co se týče práce, jsou to dříči. Chtějí ale dost volna na své koníčky a přátele. Chtějí také flexibilitu, a naopak se vyhýbají stresu a zodpovědnosti v práci, které jsou spojené s vedoucími funkcemi. Žijí rychle, nemají rádi dlouhá čekání a zdlouhavé procesy. Vyhledávají raději vizuální podněty a interaktivní metody. To vše se o zoomers, zástupcích generace Z, říká. Studie Deloitte(1) pak ukázala ještě jeden specifický rys mladých zaměstnaných. Nebojí se nezaměstnanosti.
Zdroj: Studie Deloitte
Největším aktuálním problémem, kterému v České republice čelí generace Z (35 %) jsou náklady na bydlení. Téměř 50 % českých příslušníků generace Z věří, že pokud se v následujících 12 měsících nezlepší stav ekonomiky, bude skoro nemožné si najít práci, požádat o zvýšení platu, povýšení, založit rodinu nebo si pořídit dům. Aktuálně v České republice žije 37 % zástupců generace Z od výplaty k výplatě, což je ale výrazně méně než globálně (51 %).
Kromě ekonomické nejistoty trápí příslušníky generace Z politická nestabilita (28 %) a vnímají to jako podstatnou záležitost k řešení terorismus (18 %). Globální respondenti z generace Z uvádějí jako velký problém nezaměstnanost (22 %), která české respondenty téměř netrápí. Čeští mladí jsou si jistí, že vždy nějakou práci najdou a jsou v této otázce sebevědomí.
„Zaměstnanci z generace nazývané jako Z, jsou opravdu specifičtí. Zdravé sebevědomí jim nechybí, dokáží jej využít a nebojí se říci si, co chtějí. Naše značka cílí z velké části na mladé a také mnoho mladých zaměstnává, a proto si jejich preference dobře uvědomujeme,“ říká Josef Jankovský, HR manager Vuch.
„S citlivým vnímáním ekonomických problémů souvisí i životní náklady a řešení životních situací a potřeb. Vlastnictví bydlení a auto může být časově a finančně náročné. Mladí lidé mají také výrazné ekologické cítění. Rozhodují se i podle toho, jaký má výběr jejich životního stylu dopad na životní prostředí a jak tím sníží svou uhlíkovou stopu,“ říká Lukáš Haubelt ředitel marketingové agentury Brand Boost.
Tomu všemu nahrává i snadnější přístup ke sdíleným službám, například v oblasti sdílených automobilů.
„Sdílená auta v současnosti využívá stále více Čechů. Jedná se většinou o mladé lidi mezi 20 a 30 lety, kteří si nejčastěji pochvalují svobodný životní styl bez nutnosti a komplikací automobil vlastnit. Tím, že volí tento způsob dopravy mohou přispět ke snížení množství automobilů a menší uhlíkové stopě. Z našich dat navíc vyplývá, že naše hybridní vozy si u 52 % jízdy energii k pohonu vytvářejí samy. To je pro ekologicky uvažující zástupce generace Z také důležité,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime.
(1) https://www2.deloitte.com/cz/cs/pages/about-deloitte/articles/millennialsurvey.html
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Nezaměstnanost v ČR, vývoj, rok 2020, Míra nezaměstnanosti v %
- Podpora v nezaměstnanosti - máte nárok?
- Kalkulačka podpory v nezaměstnanosti 2020 - Nárok na podporu v nezaměstnanosti a její výše
- Výpočet podpory v nezaměstnanosti v roce 2020
- Zprávy Kurzy.cz - ekonomika, akcie, koruna, euro, dolar, zprávy ze světa.
- Akcie ve světě - hodnoty indexů
- Akcie ve světě
- Akcie ve světě - grafy indexů
- Generace Z se v Česku nebojí nezaměstnanosti, na rozdíl od vrstevníků ve světě - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Generace Z se v Česku nebojí nezaměstnanosti, na rozdíl od vrstevníků ve světě - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- Generace Z se v Česku nebojí nezaměstnanosti, na rozdíl od vrstevníků ve světě
- Ekonomický týden ve světě: Nezaměstnanost a odhad inflace v eurozóně či HDP a nezaměstnanost USA
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Od slunečního světla do hlubin: Skrytý zdroj kyslíku, který vyvolává kontroverze
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Radoslav Jusko, Ronda Invest
AI, demografie a ženy investorky. Investiční trendy pro rok 2025
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v prosinci přerušila, nikoliv však zastavila cyklus uvolňování měnové politiky
Ali Daylami, BITmarkets