Středočeský (kr-stredocesky.cz)
Z regionů  |  23.10.2023 13:33:00

Do Středočeského kraje zamíří 34 motorových vozů RegioSpider

Do Středočeského kraje zamíří 34 motorových vozů RegioSpider

Cestující na jihu a východě Středočeského kraje budou cestovat v pohodlných motorových vozech typu RegioShuttle RS1, které České dráhy označují jako RegioSpider. Nabízejí klimatizovaný interiér, bezbariérový nástup, palubní Wi-Fi síť nebo elektrické zásuvky 230 V pro dobíjení cestovní elektroniky. Díky řešení s dvounápravovými podvozky mají klidnější a měkčí jízdu než starší motorové vozy řady 809/810 nebo jednotky RegioNova. Proto bude cestování pohodlnější.


Našim občanům chceme nabídnout kvalitní cestování i na méně frekventovaných tratích ve východní a jižní části kraje. Proto Rada Středočeského kraje přijala 8. června letošního roku usnesení, které má v příštích letech zajistit náhradu starých nepohodlných vlaků moderními klimatizovanými a bezbariérovými soupravami na prakticky všech provozovaných regionálních tratí ve Středočeském kraji. Vedle moderních RegioFoxů nebo RegioPanterů se tak na tratích v našem regionu objeví další typ vlaku, který splňuje požadavky 21. století na pohodlné cestování do škol, zaměstnání, k lékaři nebo za sportem a zábavou,“ říká Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy.


Na začátku září jsme uzavřeli kupní smlouvu na dalších 16 motorových vozů RegioShuttle RS 1 u zahraniční společnosti Heros. Jejich provoz plánujeme ve Středočeském kraji. Další vozy až do plánovaného počtu 34 kusů jsme již dílem koupili a dílem jejich nákup nyní připravujeme. Jde o vozy, které už jezdily v Německu a velmi dobře splňují požadavky na provoz na neelektrifikovaných nebo méně frekventovaných tratích. Před uvedením do provozu projdou kompletní obnovou, dosazena budou nová bezbariérová WC, palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky 230 V a USB porty pro dobíjení cestovní elekroniky a další vybavení, které je nezbytné pro provoz v České republice. Část těchto prací zajistí dodavatel vozů a část předpokládáme provést u naší dceřiné firma DPOV,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu a doplňuje důležitou informaci, kdy se cestující moderními vlaky svezou: „Vozy chceme uvádět do provozu na středočeských tratích už od druhé poloviny příštího roku. První z nich zamíří na spoje kolem Benešova u Prahy a nahradí tam například motoráky řady 810 a 809. Od roku 2025 budeme pokračovat v jejich postupném uvádění do provozu na tratích na Mladoboleslavsku, Nymbursku a Kolínsku.“


V cílovém stavu se předpokládá nasazení motorových vozů RegioSpider na tratě Benešov u Prahy – Vlašim, Benešov u Prahy – OlbramoviceSedlčany, OlbramoviceTábor a dále na tratích Kutná HoraZruč nad Sázavou, PečkyKouřim, NymburkPoříčany, NymburkJičín, NymburkMladá BoleslavTurnov a Mladá BoleslavLibuň. Obslouží také některé spoje na tratích z Mladé Boleslavi do Všetat a Mělníka nebo z Kolína do Nymburka a Kutné Hory.


Motorové vozy RegioShuttle RS 1 vyráběla společnosti ADtranz, později Stadler Rail, v letech 19962013. Na vývoji se podílela i pražská společnost VUKV. Vyrobeno bylo zhruba 500 vozů pro provoz v Německu a v Česku. Vozy s délkou zhruba 25 metrů a hmotností 43 tun pohánějí dva motory, každý podle provedení s výkonem od 257 do 265 kW. To je více než dvojnásobek oproti jednotkám RegioNova. Navíc poháněny jsou všechny čtyři nápravy. Maximální rychlost vozů je 120 km/h a počet míst k sezení se pohybuje podle provedení, nejčastěji je to kolem 70 sedadel. Podstatná část podlahy vozu včetně nástupních prostorů (65 %) je v nízkopodlažním provedení v úrovni moderních nástupišť. To umožňuje snadný nástup osobám se sníženou schopností pohybu a orientace včetně osob na vozíku. Vozidla jsou připravena na osazení zařízení ETCS, čímž budou moct být provozována i v dalších letech, kdy se bude zvyšovat množství tratí s výhradním provozem ETCS.


České dráhy nazvaly tento typ vozů jako RegioSpider proto, že zdolávají snadno také nejstrmější železnici u nás z Tanvaldu do Kořenova. První vozy zařadily do provozu v roce 2011. Díky nákupu dalších vozů již dříve používaných v Německu se postupně rozroste počet RegioSpiderů na více než stovku vozidel. V provozu jsou v Libereckém a Pardubickém kraji a také na Vysočině. Další vozy jsou postupně uváděny do provozu nebo v příštích letech budou nasazeny na tratě v Ústeckém, Libereckém, Plzeňském, Středočeském a Pardubickém kraji. Nahradí především motorové jednotky řady 814 a motorové vozy 810/809.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Z regionů:

Út 17:41  Jarní design market v GASK s rekordní návštěvností Středočeský (kr-stredocesky.cz)
Út 17:02  V Roudnici nad Labem se se starosty řešila VRT Ústecký kraj (kr-ustecky.cz)
Út 10:33  Změna rozpočtového určení daní pro kraje míří k poslancům pardubickykraj.cz (Pardubický kraj)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688