Jak naplánovat cestu na dovolenou se psem - UNIQA radí
Základním dokladem pro psa na cestách do světa je jeho Evropský pas s potvrzením o provedených očkováních (musí být aktuální). Součástí dokumentace musí být jméno a adresa majitele a číslo čipu (případně tetování), jímž je pes označen. Samozřejmou výbavou je vodítko (postroj) a bytelný náhubek. Obojek by měl být rovněž opatřen nejen známkou, ale i kontaktem na majitele pro případ ztráty nebo útěku zvířete. S sebou pes potřebuje nádobu na vodu, misku na krmení, krmivo, pamlsky a podložku nebo pelíšek. Lékárnička musí obsahovat základní výbavu pro všechny případy: dezinfekci, obvazy, pinzetu na klíšťata, teploměr, oční kapky, léky proti průjmu a nevolnosti a další veterinářem předepsaná léčiva.
Vždy je třeba se předem informovat, co je v cílové i tranzitních zemích pro chov psů vyžadováno. Dostatečný předstih se vyplatí, protože například očkování je platné až 3 týdny po provedení vakcinace. Odčervení musí proběhnout 5 dnů před odjezdem. Informujte se také v místě ubytování, jaká pravidla pro psy mají a jaké poplatky za ně účtují. A pozor, někde dokonce musejí psi nejprve do karantény.
Chcete-li se užít pobyt převážně na pláži u moře, vyberte si místo vyhrazené místními úřady pro psy. V Evropě jsou přátelské ke psům například Chorvatsko a Itálie, ale také ne všude. Je lepší vyjet mimo hlavní sezónu. Pes se nebude muset vypořádávat s takovými vedry, všude bude méně lidí a ani pláže nebudou tak přelidněné. Jestliže cestujete mimo země EU, obraťte se včas na Státní veterinární správu, kde se dozvíte přesné a aktuální informace. Potřebné informace o cestování se psem lze také získat na velvyslanectví či konzulátu příslušné země.
Cestovní pojištění pro psy
Do zahraničí lze u UNIQA sjednat pojištění psího mazlíčka pro případ akutní veterinární léčby zvířete. Uzavírá se současně s komplexním cestovním pojištěním klienta. Lze ho využít pro zdravé zvíře ve věku od 3 měsíců do 10 let, přičemž pojistná částka činí až 15 000 korun. Předpokladem platnosti pojistné ochrany je splnění všech předpisů platných pro držení psa v konkrétní zemi. Pojištění se vztahuje i na případné jím způsobené škody (pojištění odpovědnosti) až do výše sjednaného limitu pro pojištění majitele psa; v UNIQA se doporučuje pojistná částka 5 milionů korun.
Doprava letadlem
Tento druh dopravního prostředku dobře zvažte s ohledem na povahu a kondici psa. Zpravidla pro něj znamená dodatečný stres. Podmínky pro přepravu psa se liší a vždy záleží na konkrétní letecké společnosti. Obecně platí, že musí být v uzavíratelné přepravce. Malá plemena do váhy 5 kg mohou být na palubě se svým majitelem, přičemž váha psa spolu s přepravkou s nepropustným dnem nesmí přesáhnout 8 kg. Umisťují se pod sedačku, a tomu musí být přizpůsobeny rozměry schránky. Větší psi musí být v nákladovém prostoru jako odbavené zavazadlo nebo cargo. I tam jsou psi umístěni do schrány/klece, kterou aerolinka zpravidla zapůjčí. Před cestou letadlem je možné jim, za dohledu veterináře, podat tlumicí medikamenty, aby lépe snášeli manipulaci a stres. Většinou je omezen i počet zvířat na palubě jednoho letadla, a proto se vyplatí hledat spoj s předstihem.
Podle několika průzkumů z poslední doby asi čtvrtina motoristů upevnění zvířete ve voze neřeší. Pokud ale zvíře v autě po dobu jízdy řádně nezabezpečíme, v krizových situacích může být ohroženo jeho zdraví nebo i život. Současně je volně posazený zvířecí pasažér, zejména větší a těžší, velkým rizikem i pro ostatní cestující. V případě prudkého nárazu se stává nebezpečným letícím tělesem a nemusí událost přežít. Při nárazu i v nižší rychlosti je zvíře vymrštěno vpřed takovou silou, že se jeho vlastní hmotnost mnohonásobně zvýší. Řada motoristů také připustí nebezpečné vystrkování hlavy psa z okénka.
Malá psí plemena jsou mnozí zvyklí vozit na klíně. Jenže při nehodě je nechrání ani bezpečnostní pásy, ani airbagy. I když žádný karambol nenastane, ale zjistí-li to při silniční kontrole policie, uděluje za to pokutu ve výši několika tisíc korun. Ve statistikách nehod klientů UNIQA je rovněž řada případů, kdy naopak volně dopravovaný malý pes způsobil nehodu tím, že se dostal do prostoru pedálů u řidiče, anebo rozptýlil jeho pozornost pohybem či štěkotem na zadním sedadle.
Mezi povinnosti řidiče patří řádné zajištění dopravovaného zvířete. Malá plemena patří do přepravní schrány, která se ovšem upevní bezpečnostním pásem, aby se nemohla přemisťovat. I pro větší plemena jsou na trhu přepravní boxy, popřípadě mříže k oddělení prostoru za sedadly. Psy lze zabezpečit i speciálně vyrobenými kšíry s úvazy. Ty se zapínají podobně jako bezpečnostní pásy. Zvířata by se měla fixovat speciálními postroji jak na zadních sedadlech auta, tak i v zavazadlovém prostoru. Optimální je umístit psa do zavazadlového prostoru v uzavřené přepravce nebo kleci.
Během cesty je třeba naplánovat dostatek přestávek a kontrolovat, zda psu není nevolno. Důležitý je pravidelný pitný režim a pohyb; krmit psa cestou se příliš nedoporučuje. Psa nikdy nelze nechávat zamčeného v autě; hrozí přehřátí a v neznámém prostředí i stres.
Prostředky hromadné dopravy
Pes musí mít po celou dobu cesty autobusem nebo vlakem náhubek a neměl by se volně pohybovat. Majitel musí mít zvíře celou dobu pod kontrolou. Je-li na cestě současně několik psů, je lepší je prostorově oddělit. Ostatní výše uvedená doporučení platí přiměřeně.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
?