Dobrý data management a propast mezi IT a byznysem nejvíce pálí velké české firmy - vyplývá z průzkumu společnosti Adastra
Za největší výzvu v příštích třech letech považují velké české společnosti dobrý data management a neschopnost využití dat ze strany byznysu. S tím souvisejí i aktuálně největší blockery v efektivním využití dat, za které považují rigidní nebo zastaralou Data Governance, nedostatečnou podporu či nepochopení potřeb IT ze strany managementu a byznysu a neochotu ke sdílení dat.
To vyplynulo z průzkumu, který uspořádala Adastra mezi datovými analytiky z velkých českých společností napříč odvětvími od bank, přes pojišťovny, energetiku, státní instituce až po automotive sektor.
„Mezi největší výzvy, které firmy v souvislosti s prací s daty řeší, patří správa a integrace velkých objemů dat, datová kvalita a Data Governance. Jedná se o disciplíny, které vyžadují nejen pochopení a podporu ze strany IT, ale i managementu a byznysu. Je důležité, aby organizace měly strategii a plán pro řešení těchto výzev a dosažení efektivního data managementu,“ říká Michal Kratochvíl, ředitel divize banking ve společnosti Adastra. „Správné využití dat poskytuje podporu pro lepší rozhodování, možnost personalizace služeb, efektivnější provoz a také inspiraci pro inovace,“ dodává.
Propast mezi IT a byznysem pálí řadu firem. V souvislosti s efektivním využitím dat si řada z nich stěžuje mj. na špatné sdílení dat v organizaci a obecně nízkou úroveň znalostí uživatelů a jejich schopností využít data. „Vzhledem k tomu, že většina z oslovených společností pracuje s daty z více než stovky datových systémů, jsou funkční data management a spolehlivé přenosy dat naprostým základem,“ uvádí Dagmar Bínová, Big Data & Data Science Lead z Adastry, která poskytuje komplexní datové služby firmám z celého světa napříč celým byznys spektrem.
· nadpoloviční většina (celkem 56 %) velkých společností pracuje s více než stovkou datových systémů a dalších 22 % oslovených firem využívá 50-100 datových platforem
· trápí je proto konsolidace datových platforem a často řeší redesign datové architektury
· v souvislosti s daty si velké společnosti nejvíce stěžují na
o data management – konkrétně na nevyhovující Data Governance, kvalitu data, absenci vlastníků dat či kvalitní taxonomii dat
o sdílení a demokratizaci dat
· 53 % firem zpracovává data na denní bázi, 71 % dokonce near real-time
· v příštích 3 letech se velké české společnosti zaměří na moderní práci s daty – využití machine learningu a umělé inteligence v byznysu, real-time zpracování dat, self-service demokratizaci dat, virtualizaci dat apod.
O společnosti Adastra
Adastra je mezinárodní konzultační společnost, která poskytuje komplexní služby v oblasti digitalizace. Zaměřuje se na zpracování dat, jejich analýzu, budování datových skladů, na oblasti internetu věcí (IoT), big dat, umělé inteligence, vývoje aplikací včetně mobilních či tvorbu marketingových a kreativních strategií. Mezi zákazníky Adastry patří firmy z oblasti retailu, financí a bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikací, automobilového průmyslu, průmyslu, energetiky, farmacie a řady dalších odvětví včetně státní správy. Její projekty realizuje na 2000 konzultantů ze 17 kanceláří po celém světě. Obrat Adastry za rok 2021 dosáhl 198 milionů dolarů.
Poslední zprávy z rubriky Výsledky:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
16.12.2024 Vybrali jsme TOP 5 dárků ze světa technologií.
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
John J. Hardy, Saxo Bank
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory